Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@02:43:43 GMT

کشف محموله میلیاردی قاچاق در سمنان

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۴۱۹۴

کشف محموله میلیاردی قاچاق در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سرهنگ احمد حاج‌پروانه، رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان سمنان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان در راستای مبارزه با قاچاق کالا، حین کنترل خودروهای عبوری در مسیر سمنان- دامغان، به یک دستگاه تریلر و یک دستگاه کامیونت باری مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: مأموران پلیس با هماهنگی قضایی در بازرسی از این خودروها، دو دستگاه پیانو، سه دستگاه اسباب نیم صنعتی مرغی، دو دستگاه چای‌ساز، پنج دستگاه مخلوط‌کن و سه دستگاه خردکن چهارکاره کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان سمنان اضافه کرد: در این بازرسی‌ها، سه دستگاه آبمیوه‌گیری، سه دستگاه غذاساز، چهار دستگاه تستر، دو دستگاه ساندویچ‌ساز، 179 هزار و 960 نخ سیگار قاچاق، ۲۴۰ عدد نوشابه انرژی‌زا، مقادیری قهوه، پودر کاپوچینو، آدامس و 6 هزار عدد باتری قلمی خارجی و ۵۵۰ عدد فندک فاقد اسناد و مدارک گمرکی کشف کردند.

حاج‌پروانه گفت: ارزش تقریبی کالای کشف‌شده برابر نظر کارشناسان امر بیش از سه میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه دو پرونده تشکیل و تحویل مرجع قضایی شده است، بیان کرد: موضوع برخورد با قاچاق کالا به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد و این فرماندهی با تمام قدرت و اقتدار با قاچاقچیان کالا و ارز برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/74001/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: احمد حاج پروانه پلیس امنیت اقتصادی استان سمنان مرجع قضایی مبارزه با قاچاق کالا پلیس امنیت اقتصادی سیگار قاچاق سه دستگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۴۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۳ تن چوب تاغ قاچاق در استان سمنان/۱۱ متخلف دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسن رستمیان شامگاه پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگاران به میزبانی فرماندهی انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه تاراج منابع طبیعی تبعات زیست محیطی را برای آینده به همراه دارد، ابراز داشت: در این راستا پلیس با هر گونه فعالیت غیر قانونی قطع درختان جنگلی و محصولات مرتبط برخورد خواهد کرد.

وی ضمن بیان اینکه جلوگیری از تخریب منابع ملی و طبیعی وظیفه عمومی است، افزود: پلیس در انجام این مهم نقش کلیدی و محوری دارد و تمام قد برابر محیط زیست و منابع ملی حفاظت می‌کند.

رئیس پلیس پیشگیری استان سمنان ضمن بیان اینکه طی فروردین ماه سال جاری ۱۳ تن و ۳۶ کیلوگرم چوب تاغ قاچاق در استان کشف و ضبط شده است، ابراز داشت: این کشفیات توسط مأموران کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی انجام گرفته است.

رستمیان ضمن بیان اینکه ۱۱ قاچاقچی منابع طبیعی طی فروردین ماه سال جاری دستگیر شدند، تصریح کرد: برخی از این متهمان از استان‌های دیگر، سمنان را به عنوان معبر انتخاب کرده بودند که با تیز بینی مأموران به دام افتادند.

وی ضمن بیان اینکه هشت خودرو قاچاقچیان نیز توقیف شده است، افزود: طرح‌های مبارزه با قاچاق منابع طبیعی در استان با جدیت پیگیری می‌شود.

کد خبر 6088757

دیگر خبرها

  • کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان
  • کشف ۱۳ تن چوب تاغ قاچاق در استان سمنان/۱۱ متخلف دستگیر شدند
  • کشف ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۱۰ خودرو
  • کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل
  • کشف ۳۱ هزار و ۹۲۰ نخ سیگار قاچاق در کرمان
  •  کشف بیش از ۵۶۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان سمنان
  • محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل کشف شد
  • کشف میلیاردی ماینرهای قاچاق در نیکشهر
  • سوخت قاچاق توقیف شد
  • ضربه ۳ هزار میلیاردی پلیس به قاچاقچیان سوخت