Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-05@21:39:09 GMT

روسیه از شورای کشورهای دریای بالتیک خارج شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۴۲۲۷

روسیه از شورای کشورهای دریای بالتیک خارج شد

وزارت خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد مسکو تصمیم گرفته است از شورای کشورهای دریای بالتیک (CBSS) خارج شود.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به اقدامات خصمانه، پیامی به وزرای کشورهای عضو شورای بالتیک، جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی و همچنین به دبیرخانه شورا در استکهلم ارسال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تصمیم خروج [روسیه] از این سازمان تاثیری بر حضور روسیه در منطقه نخواهد داشت. تلاش ها برای بیرون راندن روسیه از بالتیک "محکوم به شکست" است، زیرا مسکو به همکاری با شرکای مسئول ادامه خواهد داد.

در این بیانیه آمده است: کشورهای غربی... شورا را برای اهداف فرصت طلبانه خود در انحصار خود درآورده‌اند و در حال برنامه ریزی برای سازماندهی کار آن به ضرر منافع روسیه هستند».

در این بیانیه افزوده شده است که همزمان، مجمع فدرال روسیه تصمیم به خروج از کنفرانس پارلمانی دریای بالتیک گرفت.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: روسیه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۴۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه الجزیره پس از بستن دفاتر این شبکه در اراضی اشغالی

شبکه الجزیره قطر روز یکشنبه پس از رای مثبت کابینه صهیونیستی به تعطیلی دفاتر این شبکه در اسرائیل در پس زمینه پوشش خبری جنگ در نوار غزه، اعلام کرد این اقدام جنایتکارانه بود و آن را محکوم می‌کند.

براساس گزارش الحره، این کانال در بیانیه‌ای که در حساب کاربری خود در پلتفرم «X» منتشر کرد، نوشت: ما این اقدام جنایتکارانه اسرائیل را که حقوق بشر در دسترسی به اطلاعات را نقض می‌کند، محکوم می‌کنیم.

در بیانیه این شبک اعلام کرد: کابینه نتانیاهو با تصویب دستور تعطیلی دفاتر الجزیره در اسرائیل، به گمراه‌سازی و تهمت متهم است و الجزیره نقض چارچوب‌های حرفه‌ای حاکم بر کار رسانه‌ای را رد می‌کند.

کابینه صهیونیستی در نشست روز یکشنبه خود، تصمیم گرفت فعالیت شبکه الجزیره را در اراضی اشغالی، متوقف کند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از این جلسه در حساب کاربری «X» خود نوشت: دولت به ریاست من به اتفاق آرا تصمیم گرفته است که شبکه الجزیره در اسرائیل را ببندد.

شلومو کاری، وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای ادعا کرد: دستورات ما فوراً اجرایی می‌شود. ما با موانع قانونی غیرضروری زیادی روبرو شدیم تا اینکه بالاخره توانستیم ماشین تحریک الجزیره را که به امنیت اسرائیل آسیب می‌زند، متوقف کنیم.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که رژیم صهیونیستی پس از تصمیم به تعطیلی الجزیره دستور مصادره تجهیزات این شبکه را صادر کرد.

پیش از این کنست رژیم صهیونیستی قانونی را تصویب کرد که به کابینه این رژیم اختیارات موقت اعطا می‌کند تا از فعالیت شبکه‌های خبری خارجی در اراضی اشغالی در صورت ضرر داشتن برای امنیت داخلی آن جلوگیری کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بیانیه الجزیره پس از بستن دفاتر این شبکه در اراضی اشغالی
  • روزنامه ایتالیایی: ناتو در جنگ اوکراین برای خود دو خط قرمز مشخص کرده است
  • چین در دریای زرد رزمایش نظامی ۸ روزه برگزار می‌کند
  • برای دیدار بااستقلال من تصمیم نمی‌گیرم/فوتبال همیشه غافلگیری دارد
  • هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • تحولات اوکراین|هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • بیانیه تند و بی سابقه پرسپولیس علیه سپاهان
  • استقبال حماس از تصمیم پیوستن ترکیه به پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی
  • امیرعبداللهیان: ایرانیانی که نگران تردد خود به ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد، از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند