Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@00:19:22 GMT

امسال بیش از ۹۰ درصد جرایم جنایی در کشور کشف شده است

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۴۲۵۸

امسال بیش از ۹۰ درصد جرایم جنایی در کشور کشف شده است

به گزارش ایرنا، سردار «محمد قنبری» روز سه شنبه در حاشیه اجرای طرح ضربتی دستگیری سارقان و خریداران اموال مسروقه در استان البرز در گفت وگو با خبرنگاران افزود: مجرمان مرتبط با این جرایم نیز دستگیر و تحویل قضایی شده اند.

وی با بیان اینکه فاصله بین وقوع تا کشف جرایم به مقدار قابل توجهی زمان آن تغییر یافته است ، تصریح کرد: به همین منظور از آخرین امکانات و تجهیزات در حوزه کشف جرم استفاده کرده که در این بین  یکی از اولویت های اساسی که به صورت جدی در حال پرداختن به آن هستیم مبارزه با جرایم خشن و علنی است که در انظار عمومی اتفاق می افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قنبری گفت: این مجرمان بدانند که در مراکز آگاهی  انتظامی تمهیدات ویژه ای را برای مبارزه با این سارقان در صحنه جرم اندیشیده شده و فرصت ارتکاب جرم را از آنها گرفته می شود.

وی با بیان اینکه کیفیت کشف جرایم  نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی داشته است، افزود: در واقع بدین معنی است  تمام مجرمان از جمله افراد فراری باید دستگیر شوند.

رییس پلیس آگاهی  فراجا در ادامه بیان داشت: همچنین یکی از اقدامات مهمی که در مجموعه پلیس آگاهی کشور آغاز کردیم رسیدگی به پرونده های رسوبی و معوقه کشور و یا پرونده هایی که کشف کامل نشده اند که این مهم را نیز در دستور کار قرار داده و استخراج کردیم و یک گروه ویژه بر روی این پرونده ها کار می کنند.

قنبری ادامه داد: هدف این است که  شاکیان  به حقوق خود رسیده، مجرمان شناسایی و دستگیر و ما بتوانیم آنها را به چنگال عدالت برای اجرای مجازات بسپاریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به درصد کشف و وقوع جرایم توسط پلیس آگاهی اشاره کرد و گفت: در حوزه جرایم جنایی برای نخستین بار در کشور و حتی دنیا صاحب رکورد شده که بیش از ۹۰ درصد جرایم جنایی را در این ۲ ماهه موفق به کشف آنها شدیم.

قنبری گفت: همچنین در جرایم مرتبط با سرقت بیش از ۷۰ درصد سرقت هایی که صورت گرفته در همین مدت کشف و برای ۳۰ درصد باقیمانده نیز برنامه داریم  و به آن خواهیم پرداخت.

وی در ادامه به جرایم در حوزه سرقت های خرد اشاره کرد و افزود: در این حوزه توصیه ما این است که اقدامات بازدارنده از طریق متولیان صورت بگیرد، چرا که در این حوزه سازمان های زیادی در این حوزه از جمله خود مالباختگان دخیل هستند.

قنبری با بیان اینکه  رقم قابل توجهی از آمار سرقت ها به سرقت های خرد و سایر سرقت ها که در خانه باغ ها، مکان های دور افتاده و شرکت ها صورت می گیرد، اختصاص دارد، تاکید کرد: این سرقت ها در مکان هایی که باید متولی و نگهبان داشته باشد اتفاق می افتد و بعضا با گذشت مدت زمان زیادی متوجه وقوع این سرقت ها شده که کشف آنها قدری با مشکل همراه است.

رییس پلیس آگاهی فراجا  ادامه داد: این در حالی است که اقدامات بازدارنده و ایمنی بخش از طریق سازمان های متولی صورت بگیرد می توانیم در آینده نوید خوبی برای هموطنان خود داشته باشیم.

قنبری در خصوص نقش معتادان متجاهر در وقوع سرقت های خرد به موضوع درمان معتادان در جامعه اشاره کرد و گفت: هر چه تعداد معتادان ما در جامعه کمتر باشد می تواندبر کاهش میزان سرقت های خرد ما تاثیر داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه امکانات به روزتری از طریق فراجا  برای مقابله با سارقان به کار گرفته شده و از این حیث از سارقان جلوتر هستیم ،بیان داشت: این در حالی است که ارتکاب سرقت بسترهای مختلفی دارد که باید این علل را به صورت ریشه ای پیدا کرده و به صورت کارشناسی در جهت رفع آنها اقدام کنیم.

قنبری در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت استان البرز اشاره و اظهار داشت: این استان جایگاه خوبی در حوزه مبارزه با جرایم داشته و فاصله بین کشف تا وقوع جرایم را تا مقدار قابل توجهی کاهش داده و جرایم مهم و تاثیر گذار را در کوتاه ترین زمان ممکن توانسته کشف و مجرمان آنها را به صورت کامل دستگیر نماید.

برچسب‌ها سرقت پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرقت پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران استان البرز سرقت پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران استان البرز سرقت های خرد قابل توجهی پلیس آگاهی سرقت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۴۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستبند پلیس بر دستان سارقان در شهرکرد

عسگری معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت کابل برق در شهرکرد موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

بیشتر بخوانید

انهدام باند سارقان جیب بر در چهارمحال و بختیاری

وی افزود: ۸ سارق سیم برق که به صورت گروهی اقدام به سرقت کابل‌های برق و خرید و فروش آن‌ها می‌نمودند، با صدور دستورات قضایی دستگیر و با صدور قرار متناسب روانه زندان شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ۸۴ درصد پهپادهای کشاورزی در داخل تولید می‌شوند
  • ایران جزو کشور‌های شناخته شده دنیا در درمان ناباروری
  • برخورد با جرایم سازمان‌یافته در حوزه عفاف و حجاب/ دستورالعمل دادستانی کل کشور درباره طرح نور به زودی ابلاغ می‌شود
  • نتایج انتخابات الکترونیک پس از امضای صورت‌جلسه شعب اعلام می‌شود
  • ۷۵ میلیون تردد بین استانی در فروردین ثبت شد؛ رشد ۱۳ درصدی ترددها
  • ۶۰ درصد صندلی‌های دور دوم مجلس به صورت الکترونیک انتخاب می‌شود
  • ۵ سارق ۵۰ میلیارد ریال از کاشانی‌ها سرقت کردند
  • دستگیری ۲۲ سارق در طرح مبارزه با سرقت‌ منازل در گیلان
  • برای استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز جرایم سنگینی تا بیش از ۱۰۰ برابر نرخ انرژی در نظر گرفته شده
  • دستبند پلیس بر دستان سارقان در شهرکرد