Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد آقامیری عضو شورای شهر در گفتگو با همشهری آنلاین به نامه ابطال افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی در سال جاری واکنش نشان داد و گفت: این مصوبه برای مهر سال ۱۴۰۰ و به منظور جلوگیری از افزایش قیمت در سال گذشته بود. مقرر شده است تا در سال ۱۴۰۱ حقوق رانندگان افزایش پیدا کند برهمین اساس باید مبلغ کرایه افزایش داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گفته نائب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر «افزایش کرایه حمل و نقل عمومی از اختیارات قانونی شوراهای اسلامی است به همین خاطر در پاسخ به این نامه درخواست جلسه ای شده تا این موضوع بصورت حضوری بررسی و رفع ابهام شود. این افزایش ۲۵ درصدی کرایه کاملا منطقی و قانونی است.»

آقامیری تأکید کرد: بخشی از اتوبوس‌های فعال در ناوگان اتوبوسرانی مربوط به بخش خصوصی است و با توجه به افزایش هزینه نگهداشت اتوبوس و سایر هزینه‌ها، امکان افزایش نیافتن قیمت بلیط در بخش خصوصی وجود ندارد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به معاون اول رییس جمهور با موضوع افزایش نرخ حمل و نقل درون شهری پایتخت مخالفت کرد. در همین راستا محمد مخبرمعاون اول رئیس‌جمهور نیز دستور ابطال افزایش نرخ‌ها را صادر کرد.

در نامه وزیر صنعت و معدن و تجارت در ارتباط با افزایش نرخ حمل و نقل درون شهری آمده است که: به استحضار می‌رساند حمل و نقل درون شهری شهر تهران از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری با پیشنهاد شهرداری و تصویب شورای شهر تهران و تایید وزارت کشور به طور متوسط ۲۵ درصد افزایش داشته این در حالی است که مطابق مصوبات ستاد تنظیم بازار در تاریخ ۲۷ مهر ۱۴۰۰ حمل و نقل درون شهری مسافر مشمول نرخ‌گذاری پیشینی بوده و هرگونه تغییر نرخ باید با هماهنگی ستاد تنظیم بازار انجام شود که این موضوع قبل از طریق وزارتخانه و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به اطلاع وزیر کشور و رئیس شورای اسلامی شهر تهران و شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه رسیده است.

کد خبر 677175 برچسب‌ها خبر مهم شوراى شهر تهران اتوبوس - شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه خودرو - تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر مهم شوراى شهر تهران اتوبوس شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه تهران حمل و نقل درون شهری شهر تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۴۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا

برخی از اعضای شورای شهر تهران امروز همزمان با صحبت‌های علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران، صحن شورا را ترک کردند؛ این اقدام در راستای از حدنصاب انداختن جلسه شورای شهر تهران ارزیابی می‌شود که البته امروز جلسه با حدنصاب قانونی به کار خود ادامه داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دویست و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران آغاز شد و در این جلسه پس از تذکرات اعضا، محسن هرمزی؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پشت تریبون قرار گرفت و گزارشی را از اقدامات شهرداری در حوزه حمل و نقل و به‌ویژه سفر شهردار تهران به چین ارائه کرد.

در ادامه برخی از اعضای شورای شهر تهران نسبت به این گزارش و قراردادهای چین اعتراض و انتقاداتی را مطرح کردند.

در ادامه جلسه شورای شهر تهران، علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران در پشت تریبون قرار گرفت تا به انتقادات مطرح شده از سوی برخی اعضای شورای شهر تهران پاسخ دهد اما در حالیکه هنوز زاکانی توضیحات خود را آغاز نکرده بود، برخی از اعضای شورای شهر تهران اقدام به ترک صحن شورا کردند!

سوده نجفی، جعفر شربیانی، ناصر امانی، مهدی اقراریان، سید جعفر تشکری هاشمی، مهدی عباسی، علی‌اصغر قائمی از اعضایی بودند که همزمان با قرار گرفتن زاکانی در پشت تریبون، صحن شورا را ترک کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خروج علیه شهردار تهران
  • افزایش ایست بازرسی در تهران / خاطره دهه ۶۰ تکرار می‌شود؟
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر | کدام قرارداد زاکانی تنش‌زا شده؟
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان