Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: رفتار و منش پهلوانی و رسم جوانمردی و نیز فرهنگ فرزند آوری را با کمک رسانه ها در جامعه ترویج و به کاهش آسیب های اجتماعی کمک می کنیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی برنا از قزوین؛ عباس علایی مقدم روز سه شنبه به مناسبت هفته ملی جمعیت و روز فرهنگ پهلوانی و رسم جوانمردی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در شرایطی که جمعیت کشور و استان به سمت سالمندی پیش می رود لازم است اهمیت فرزند آوری و توجه به تاکید رهبری در این رابطه بازگو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اضافه کرد: هفته ملی جمعیت فرصتی برای بررسی پیامدها و آسیب های تک فرزندی است لذا با کمک رسانه ها بایستی به ترویج فرزندآوری و فرهنگ سازی در این عرصه اقدام کنیم تا در سال های آینده از جمعیت جوان محروم نشویم.

علایی مقدم تصریح کرد: از سوی دولت نیز تسهیلات و تشویق هایی برای خانواده در نظر گرفته شده تا فرزندآوری به عنوان یک فرهنگ عمومی و دینی مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

کاهش آمار ازدواج و رشد طلاق نگران کننده است

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین اضافه کرد: آمارها و گزارش های کارشناسی نشان می دهد در 15 سال گذشته شاهد کاهش 6.5 واحدی ازدواج و نیز افزایش 2.1 واحدی طلاق بودیم که نگران کننده است.

علایی مقدم اظهارداشت: هرچند اداره ورزش و جوانان متولی اصلی برخی موضوعات آسیب های اجتماعی مانند طلاق نیست اما با احساس مسئولیت اجتماعی وارد این مسائل نیز شده ایم و برنامه های مختلفی شامل کارگاه های پیش از ازدواج، حین ازدواج و پس از آن را پیش بینی کرده ایم.

وی افزود: بر این باوریم که برای موفقیت در زندگی بایستی مشاوره تخصصی و آموزش های مستمر مهارت های زندگی جدی گرفته شود و ما نیز با کمک سمن ها در این زمینه فعال هستیم.

راه اندازی 7 مرکز مشاوره جوانان

این مسئول ورزشی بیان کرد: در حال حاضر هفت مرکز مشاوره جوان راه اندازی شده و خدمات مشاوره ای به زوجین جوان داده می شود.

وی گفت: دوره پیش از ازدواج با کمک سمن ها برگزار می شود و در این زمینه کارگاههای بیشتری در شهرهایی که در معرض تهدید جدی تر قرار دارند تشکیل خواهد شد.

علایی مقدم یادآورشد: رسانه ها در روشنگری و اطلاع رسانی نقش مهمی دارند و برای کاهش آسیب های اجتماعی انتظار داریم همراه ما باشند و به تحقق اهداف تعیین شده کمک کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین بیان کرد: تبلیغ آموزه های دینی در خصوص فرزند آوری، ترویج فرهنگ دینی در اتکا به خداوند در افزایش رزق و روزی در فرزند آوری، جبران جمعیت سالمندی و تضمین اقتدار کشور توسط رسانه ها بسیار ضروری است.

وی در خصوص برگزاری مراسم روز پهلوانی نیز اظهارداشت: به مناسبت هفدهم شوال روز پهلوانی و رسم جوانمردی از مربیان و قهرمانان ورزشی که بیش از ۳ فرزند دارند تجلیل می شود لذا باید کارهای انگیزشی انجام شود و با همه مشکلات اقتصادی به کارها شتاب بخشیم و آینده کشور که به جوان نیاز داریم اطلاع رسانی شود.

علایی مقدم بیان کرد: پهلوانی در ورزش برجسته است و در بین ورزشکاران این روحیه زیاد دیده می شود و ما نیز با کمک رسانه ها باید مروج فرهنگ پهلوانی باشیم البته باور داریم مردم ما فرهنگ و مشی پهلوانی را بلدند و الگوهای زیادی از جمله شهدا را مورد توجه قرار می دهند اما بایستی همچنان برخی موارد به مردم یادآوری شود.

وی گفت: داستانهای زیادی از پهلوان تختی می دانیم و همه مطلعند این فرد با مدال تختی نشد بلکه با انسانیت و مروت و دستگیری از نیازمندان به جایگاه پهلوانی رسید.

علایی مقدم اضافه کرد: گاهی یک تصویر ماندگار در میدان ورزشی همان روش پهلوانی است بایستی در عرصه های ورزشی که پیشرو و طلایه دار فرهنگ پهلوانی است برجسته شود تا شاهد توسع اخلاق و منش انسانی و مروت و پهلوانی در جامعه و میادین ورزشی باشیم. 

وی اظهارداشت: فردا چهارشنبه مراسم ورزش زورخانه ای و پهلوانی در استادیوم ابوترابی برگزار شده و این مراسم به صورت مستقیم از سیمای مرکز قزوین هم پخش می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: ورزشکاران زیادی داریم که با کارهای خیرخواهانه، رفتار پهلوانی، آزادسازی زندانیان نیازمند، شرکت در امور خداپسندانه و عام المنفعه و دستگیری از محرومان و نیز در میادین ورزشی بین المللی با طرد ورزشکاران صهیونیستی و رویارو نشدن با آنها در عمل روش پهلوانی را نشان داده اند که این الگو ها نیز بایستی توسط رسانه ها به مردم معرفی شود.

وی در ادامه ضمن تشکر از خدمات دو ساله علی لطفی معاون سابق امور جوانان، امیر اسلامی صدر را به عنوان سرپرست چدید امور جوانان قزوین معرفی کرد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ورزش و جوانان قزوین ورزش و جوانان استان قزوین فرهنگ پهلوانی پهلوانی و رسم علایی مقدم فرزند آوری رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۴۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت انجمن رسانه‌های ورزشی در‌‌ پی درگذشت مسعود اسکویی

به گزارش "ورزش سه"، مسعود اسکویی، گزارشگر والیبال و گوینده و تهیه کننده رادیو صبح امروز دار فانی را وداع گفت و جامعه ورزش کشور را عزادار کرد.

انجمن رسانه های ورزشی ایران با ارسال پیامی این ضایعه را به جامعه ورزش  تسلیت گفته و براى بازماندگان و خانواده اسكويى آرزوى صبر كرده اند.

اسكويى از مشهورترين صداهاى راديو به خصوص در حوزه ورزش در طول تاريخ فعاليت رسانه هاى تصويرى، نوشتارى و شنيدارى به حساب مى آيد و ضايعه درگذشت او بازتاب فراوانى در ميان علاقه مندان به ورزش داشته و انجمن رسانه هاى ورزشى خودش را در اين غم شريک می داند.

دیگر خبرها

  • ترویج آموزه‌های اخلاقی در اولویت فرهنگیان باشد
  • تسلیت انجمن رسانه‌های ورزشی در‌‌ پی درگذشت مسعود اسکویی
  • دستور وزیر ورزش به معاونت قهرمانی در مورد مراسم تدفین مرحوم اسکویی 
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • کیومرث هاشمی: کسب سهمیه المپیک توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود