Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، رضا علیخانی بعد از ظهر امروز در جلسه ساماندهی سواحل با تاکید بر اینکه در اجرای طرح دریا نیازمند سازمان و دستگاهی داریم‌تا همسویی بین دستگاهی اجرا شود، اظهار کرد: در سفر رئیس جمهوری به مازندران خواستار راه‌اندازی سازمان عمران سواحل شدیم.

وی گفت: سواحل نیازمند متولی است تا طرح‌های دریا به صورت قانونی اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه ۹۰ درصد سواحل به طول ۴۲۴.۴ کیلومتر آزاد شده است و ساماندهی صورت نگرفت، تصریح کرد: سواحل مازندران بخشی دارای طرح دائمی و بخش دیگر نیازمند بهسازی هستند لازم است در ساماندهی سواحل به بهداشت، صیانت، پذیرش مسافر، توسعه گردشگری و مسائل فرهنگی، اجتماعی و امداد و نجات توجه شود.

این مسؤول اجرای طرح دریا را در سه برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت دانست و گفت: در اجرای برنامه میان‌مدت به زیرساخت‌ها و در برنامه بلندمدت به طرح‌های توریستی توجه شده است.

علیخانی با تاکید براینکه فرمانداران و شهرداران شهرهای ساحلی باید در اجرای ساماندهی طرح دریا گزارش‌های لازم را تا اول خرداد ماه امسال به استانداری بدهند، خاطر نشان کرد: طرح دریا از سوم خرداد ماه ۱۴۰۱ شروع می‌شود.

همچنین علیپور کارشناس سواحل در دفتر فنی استانداری مازندران نیز از وجود ۷۲ طرح دریا در استان خبرداد و گفت: تا سوم خرداد ماه سال جاری ۱۵ طر در سواحل قابل اجرا است. از ۵۷ طرح باقیمانده ۴۲ طرح اول تیرماه سال ۱۴۰۱ افتتاح و بقیه هم با همکاری شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها باید اجرایی شود تا به نقطه‌ای که سال ۱۳۹۸ بودیم برسیم.

انتهای پیام/ ۸۶۰۰۶ 

منبع: فارس

کلیدواژه: استانداری مازندران رضا علیخانی معاون عمرانی استانداری مازندران آزادسازی سواحل طرح دریا سازمان عمران سواحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۴۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد

بتول دانش شهرکی اظهار کرد: در این نمایشگاه و در پاویون سیستان و بلوچستان زنجیره‌های ارزش در حوزه‌ شیلات، آبزیان، خرما و سایر ظرفیت‌های استان در زمینه‌های سرمایه گذاری در معرض دید قرار گرفته و این ظرفیت‌ها به سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی خواهد شد.

وی ضمن اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در صنایع شیلاتی افزود: ۸۰ درصد تور ماهیگیری و ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در این استان تولید می‌شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک، زرآباد و دشتیاری، این استان را به مرکز تولید و اشتغال تبدیل و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را فراهم کرده است.
وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریع‌تر این سواحل را فراهم کرد.

 نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران آماده بازدید، بازدیدکنندگان است و سرمایه گذاران و علاقمندان می‌توانند برای بازدید از غرفه سیستان وبلوچستان به سالن شماره چهار غرفه شماره ۹ مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند تا ۱۰ خردادماه
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • آغاز پیش‌فروش بلیت اجراهای خرداد «امشب به صرف بورش و خون»
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام