Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی نشان می‌دهد بیشتر کشورهای آسیای جنوب شرقی نیاز به افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های پاک دارند تا به استانداردهای سازگار با محیط زیست برسند.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از آناتولی، طبق گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) که روز سه‌شنبه منتشر شد، در کشورهای جنوب شرق آسیا باید تا سال ۲۰۳۰ سالانه ۱۹۰ میلیارد دلار در حوزه منابع انرژی و سوخت‌های فسیلی سرمایه‌گذاری صورت بگیرد تا به استانداردهای لازم سازگار با محیط زیست برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق آمارهای موجود در این کشورها بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ میلادی به طور متوسط حدود ۷۰ میلیارد دلار در زمینه انرژی‌های پاک سرمایه‌گذاری شده است.

فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی، از دولت‌های منطقه که از آنها به عنوان وزنه سنگین نوظهور انرژی جهانی یاد می‌شود، خواست تا با توجه به سرعت توسعه اقتصادی و چالش‌های فزاینده امنیت انرژی، تلاش‌های خود برای انتقال به انرژی پایدار را تسریع بخشند.

این آژانس گفت که این منطقه بیشتر به سوخت‌های فسیلی برای برآوردن تقاضای فزاینده انرژی متکی است که در بحران انرژی امروزه جهان یک چالش بزرگ محسوب می‌شود.

طبق اعلام آژانس بین‌المللی انرژی، تقاضای انرژی در این منطقه تا سال ۲۰۳۰ حدود ۳ درصد در سال رشد خواهد داشت و سه چهارم این تقاضای افزایش‌یافته توسط سوخت‌های فسیلی تامین می‌شود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: تغییرات اقلیمی ، آژانس بین‌المللی انرژی ، ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تغییرات اقلیمی آژانس بین المللی انرژی ایرنا آژانس بین المللی انرژی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۵۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد

سردار مجید شجاع فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: در راستای جلوگیری از قاچاق سوخت و برخورد با قاچاقچیان سرمایه‌های ملی کشور، مرزبانان این فرماندهی در پست‌های کنترل و مراقبت مرزی با کنترل دقیق خودرو‌های ترانزیتی، قاچاقچیان سوخت را شناسایی و در مجموع از آنها ۲۰ هزار و ۵۸۰ لیتر سوخت قاچاق کشف و ۱۳ قاچاقچی سوخت را دستگیر کردند.

او افزود: ارزش این سوخت‌های قاچاق پنج میلیارد و ۳۳۴ میلیون ریال است و قاچاقچیان به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی ادامه داد: برخورد با قاچاقچیان سوخت قاطع است و به قاچاقچیان اجازه نخواهیم داد تا سرمایه‌های ملی کشور را به خارج از مرز‌های استان انتقال دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • مصر: منتظر تصمیم نهایی درباره پیشنهاد آتش‌بس در غزه هستیم/راه‌حل نظامی در رفح مردود است
  • وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا
  • ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد