Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@13:52:20 GMT

اخراج رئیس سابق موساد از کنگو

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۵۱۴۸

اخراج رئیس سابق موساد از کنگو

روزنامه صهیونیستی مارکر فاش کرد دولت جمهوری دموکراتیک کنگو، یوسی کوهن، رئیس وقت موساد را در سال ۲۰۱۹ از این کشور اخراج کرده بود.

به نوشته پایگاه خبری سما، یوسی کوهن در سال ۲۰۱۹ و در حالی که ریاست موساد را بر عهده داشت، سه بار به همراه یک میلیاردر اسرائیلی به جمهوری دموکراتیک کنگو  بدون هماهنگی با مقامات این کشور سفر کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور کنگو در سومین سفر با اخراج کوهن از این کشور از او خواست دیگر به کنگو بازنگردد.

سازمان نظارت بر رسانه‌های اسرائیلی، اجازه انتشار جزئیات این خبر را نداد. به همین علت، انگیزه سفر یوسی کوهن به کنگو مشخص نیست. مارکر بر اساس سخنان مقامات امنیتی اسرائیل، هدف این سفر‌ها را اختلاف برانگیز و تردیدآمیز توصیف کرد.

یوسی کوهن به همراه دان گرتلر میلیاردر اسرائیلی که مقامات انگلیسی، آمریکایی و سوئیسی می‌گویند در برابر دریافت حق استخراج زغال سنگ در کنگو، ۳۶۰ میلیون دلار رشوه پرداخت کرده است، به این کشور سفر می‌کرد. کوهن از اواخر سال ۲۰۱۷ برای لغو تحریم‌های آمریکا علیه گرتلر تلاش می‌کرد.

در حالی که بعضی مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی، سفر غیرمنتظره کوهن به کنگو را در راستای منافع امنیتی توصیف کردند،  مارکر تاکید کرد این سفر‌ها ارتباطی به امنیت ملی نداشته است.

دیدار‌های یوسی کوهن در دو سفر او به کنگو با رئیس جمهور سابق این کشور، نگرانی مشاوران رئیس جمهور فعلی را برانگیخت که کوهن به دنبال تامین سلاح برای رئیس جمهور سابق است تا کودتا کند.

یوسی کوهن در سومین سفر از پیش اعلام نشده به کنگو، با رئیس جمهور این کشور دیدار و بر تقویت همکاری‌های دو طرف تاکید کرد، اما رئیس جمهور کنگو که به سفر‌های کوهن مشکوک شده بود، از همه حاضران خواست اتاق را به جز کوهن ترک کنند. او سپس از کوهن خواست بلافاصله به همراه نیرو‌های امنیتی کنگو به فرودگاه برود و این کشور را ترک کند و دیگر هم به آنجا بازنگردد.

روزنامه مارکر تاکید کرد بر خلاف تصور قبلی، سفر یوسی کوهن به کنگو با انگیزه تجارت شخصی نبوده است و مقامات سیاسی اسرائیل سفر‌های او را تصویب کرده بودند. با اینکه این سفر‌ها را بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق اسرائیل تایید کرده بود، اما این سفر‌ها در کابینه امنیتی این رژیم تصویب نشده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: یوسی کوهن رژیم صهیونیستی رئیس جمهور سفر ها یوسی کوهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۵۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه با هشدار درباره اعزام احتمالی نیرو از غرب به اوکراین، گفت که چنین اقدامی به فاجعه‌ای در سطح جهانی منجر خواهد شد.

مدودف در کانال تلگرامی خود نوشت: اعزام نیرو به قلمرو اوکراین سابق، به معنای دخالت مستقیم در جنگ است و باید به آن پاسخ دهیم و افسوس که این پاسخ در خاک اوکراین سابق نخواهد بود!

وی اضافه کرد: در این صورت، رهبران غربی قادر نخواهند بود که خود را پشت «کپیتال هیل / کنگره آمریکا» یا کاخ الیزه (فرانسه) یا «پلاک ۱۰ خیابان داونینگ / دفتر نخست وزیر انگلیس» مخفی کنند زیرا یک فاجعه جهانی به بار خواهد آمد.

به گفته وی، علت بحث درباره اعزام نیروی غربی به اوکراین که امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه از آن صحبت کرده، «محاسبات شرم‌آور برای گرفتن امتیاز سیاسی است.»

وی تاکید کرد: نوعی فروپاشی کامل فرقه حاکمیتی در غرب، در شرف وقوع است. وسعت فاجعه‌ای که چنین رویاروی (احتمالی) به بار خواهد آورد، شبیه به چیزی است که (جان) کندی (رییس جمهور اسبق آمریکا) و نیکیتا خروشچف (رییس جمهور شوروی سابق) بیش از ۶۰ سال پیش به آن رسیدند. با این حال، کودن‌های نابالغی که امروز در غرب بر مسند قدرت هستند، هنوز آن را درک نمی‌کنند!

کد خبر 6098355

دیگر خبرها

  • ناصر میرواحدی درگذشت + سوابق
  • ترامپ: حاضرم به زندان بروم
  • چین و فرانسه تشکیل کشور مستقل فلسطین را خواستار شدند
  • بازیکن سابق پرسپولیس: روزبه چشمی باید سه بار اخراج می شد
  • مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت
  • گمانه‌زنی کارشناسان ایتالیایی درباره اخراج آلگری از یوونتوس
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم