Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امضای ۱۳ سند همکاری میان ایران و کوبا را نشان دهنده سطح بالای روابط دوکشور اعلام کرد و از گسترش این روابط در بعد فناوری‌های نوین و امنیت غذایی خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از از وبدا، بهرام عین‌اللهی در مراسم اختتامیه هجدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و کوبا، اظهار کرد: هجدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و کوبا طرحی نو و راهی جدید در گسترش همکاری‌های دو کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایران و کوبا در بعد فناوری‌های نوین همکاری مشترک داشته‌اند که این همکاری‌ها از تولید واکسن هپاتیت B شروع شد و تا تولید واکسن ضد کووید ۱۹ ادامه یافته است.

عین اللهی با اشاره به تفاهم ایران و کوبا برای توسعه همکاری‌ها در صنایع غذایی و غلبه بر بحران امنیت غذایی جهان در آینده، ادامه داد: ایران ۶ سال است که ریاست کمیسیون‌های مشترک همکاری‌های شانزدهم، هفدهم و هجدهم ایران و کوبا را در بُعد تجاری و اقتصادی بر عهده دارد و در کمیسیون هجدهم ۱۳ سند و یادداشت تفاهم همکاری در حوزه‌های مختلف به امضا رسیده که در پویاتر کردن فضای اقتصادی، فرهنگی و تجاری بین دو کشور نقش مهمی خواهد داشت.

وزیر بهداشت ادامه داد: با وجود تحریم‌های ظالمانه و ناقض قوانین بین‌المللی توسط استعمارگران علیه ایران و کوبا این دو کشور در مهار کرونا موفق عمل کردند و حال آنکه کشورهای اروپا و آمریکا چنین موفقیتی نداشتند. دکتر عین اللهی گفت: هجدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در زمینه‌های مالی، تجاری، بهداشت و درمان، امور بانکی، انرژی، نفت، کشاورزی، ورزشی، راه، علوم، معدن و تجارت دستاوردهای خوبی برای دو کشور به همراه داشت.

وی از هیأت کوبایی به ریاست «ریکاردو کابریساس لوئیس» معاون نخست وزیر کوبا بابت حضور در ایران و همچنین معاونان و مدیران وزارتخانه‌های کشورمان برای همکاری در تنظیم اسناد و امضای توافقنامه‌ها قدردانی کرد.

برگزاری اجلاس نوزدهم در هاوانا

معاون نخست وزیر جمهوری کوبا نیز در این مراسم از برگزاری نوزدهمین اجلاس همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و کوبا در سال ۲۰۲۳ در هاوانا خبر داد و گفت: از هم اکنون باید یک برنامه مشترک منسجم برای کمیسیون‌های بعدی تنظیم کنیم که تا سال ۲۰۲۶ قابل اجرا باشد.

ریکاردو کابریساس لوئیس، افزود: دو کشور ظرفیت‌های زیادی برای توسعه همکاری‌ها و اجرای برنامه‌های دراز مدت تا سال ۲۰۵۰ دارند که بخشی از آن در کمیسیون هجدهم در قالب تفاهمنامه‌ها و اسناد همکاری‌های مشترک به امضا رسید.

وی با ابراز خرسندی از سفر به ایران و دستاوردهای بزرگ هجدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و کوبا، گفت: کوبا همیشه دوست متعهد ایران باقی خواهد ماند.

تشکیل سه کمیته تخصصی برای تنظیم اسناد همکاری ایران و کوبا

مدیر کل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت نیز در این مراسم از تشکیل سه کمیسیون تخصصی برای تنظیم اسناد و تفاهمنامه‌های همکاری ایران و کوبا در هجدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌ها خبر داد و گفت: کمیسیون A در حوزه‌های سلامت، فرهنگی و اجتماعی، کمیسیون B در حوزه‌های انرژی، نفت و نیرو و کمیسیون C در حوزه‌های صنعت و تجارت به تنظیم اسناد همکاری‌ها پرداختند.

دکتر محمد حسین نیکنام افزود: سند اصلی همکاری‌های دو کشور دارای ۱۸ پاراگراف، ۷۳ بند و دو ضمیمه است. ۱۳ سند همکاری نیز بین وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف دو کشور در زمینه‌های مختلف به امضا می‌رسد.

هجدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کوبا ۲۵ تا ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در سالن همایش‌های هتل استقلال تهران برگزار شد.

کد خبر 575830

منبع: ایمنا

کلیدواژه: واکسن تولید مشترک ایران و کوبا واکسن کرونای ایران و کوبا کارآزمایی بالینی واکسن مشترک ایران و کوبا امنیت غذایی تامین امنیت غذایی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ایران و کوبا تنظیم اسناد دو کشور ۱۳ سند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۵۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم اندیشی پژوهشگران علوم شناختی با حضور سید محمد مهدوی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی و مدیران و مسئولان دانشگاه خلیج فارس در بوشهر برگزار شد. در این نشست راه‌های توسعه همکاری‌های علمی و تحقیقاتی درحوزه علوم شناختی مورد بررسی قرار گرفت.

مهدوی، با اشاره به اهداف و سیاست‌های این ستاد برای حمایت از اجرای طرح‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی درحوزه‌های مختلف علوم شناختی گفت: با تلاش‌های این ستاد و به منظور تربیت نیروی کارآمد و متخصص تاکنون ۲۲ هسته پژوهشی در حوزه‌های علوم و فناوری‌های شناختی در مراکز علمی و دانشگاهی کشور تشکیل و فعال شده است.  

وی با اشاره به اینکه توسعه فعالیت‌های پژوهشی به همکاری‌های مشترک میان محققان و اساتید نیاز دارد، گفت: ستاد یکی از حلقه‌های رابط در توسعه علوم و فناوری‌های شناختی محسوب می‌شود و برای تحقق این هدف حمایت‌های لازم را ارائه می‌کند.

وی توجه به حوزه‌های سلامت و سرمایه شناختی، آموزش و پرورش شناختی و شناخت اجتماعی را از جمله اولویت‌های ستاد بر شمرد و گفت: رویکرد ستاد بهره گیری و بهره‌مندی ازدستاورد‌های علوم و فناوری‌های شناختی برای ارتقاء و افزایش توانمندی مهارت‌های شناختی درسطح جامعه و نیز کمک به امر یادگیری و یاددهی با شیوه‌های شناختی در نظام آموزشی است و ستاد آماده است با حمایت همه جانبه از طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی بستر‌های لازم را برای تحقق این اهداف مهم فراهم آورد.

وی اضافه کرد: پژوهشگران و فناوران می‌توانند از طریق سایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و همچنین سامانه خدمت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از اطلاعیه‌ها آگاه شده و برای دریافت حمایت اقدام کند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • ایران و زیمباوه با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند
  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند
  • استقبال مقامات آفریقایی از توسعه روابط اقتصادی با ایران
  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی