Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه نقش جهان با موضوع شهادت "شیرین ابوعاقله" خبرنگار الجزیره در سرزمین‌های اشغالی بر آنتن شبکه افق قرار گرفت.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، چند روزی است که لکه ننگی جدید بر پیشانی صهیونیست‌های غاصب و آدم کش نقش بسته است. آن‌ها با بیرحمی تمام "شیرین ابوعاقله" خبرنگار الجزیره در سرزمین‌های اشغالی را با ضرب گلوله به شهادت رساند و حتی به همین اندازه نیز اکتفا نکردند و با بیرحمی بر تشییع جنازه این شهید نیز تاختند و مانع از برگزاری آرام مراسم اون شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به گستردگی فاجعه و تاثیر بسیار زیادی که کشته شدن یک خبرنگار بر پیکره‌ی فضای آزادی بیان در جهان می‌گذارد، شبکه افق سیما شب گذشته (یکشنبه) در برنامه نقش جهان با حضور عبدالقادر فایز، مدیر دفتر شبکه الجزیره در ایران به این موضوع و بررسی ابعاد بین‌المللی آن پرداخت.

در برنامه شب گذشته موضوعات مهمی طرح شد که خلاصه‌ای از آن را در زیر با هم می‌خوانیم.

عبدالقادر فایز، مدیر دفتر شبکه الجزیره در ایران گفت: این موضوع بسیار دردناک را ابتدا به خودمان و سپس به تمام جامعه خبری جهان تسلیت عرض میکنم. ما انتظار نداشتیم که به عنوان شبکه عربی که خود فلسطینی نیز هستیم اینقدر واکنش گسترده در جهان داشته باشد. زیرا که هر روز در فلسطین افرادی کسته می‌شوند.

وی افزود: در جهان عرب واکنش به کشته شدن این خبرنگار بسیار گسترده بود و در عین حال که واکنش‌های رسمی به این موضوع داشتیم تمام موسسات و مردم که فعال در حوزه حقوق بشر هستند برای این موضوع به میدان آمدند و واکنش نشان دادند.

فایز تاکید کرد: عکس العمل روزنامه‌نگاران در جهان غرب مهمتر بود که روزنامه‌نگاران غربی هم این موضوع را محکوم کردند. اینکه فلسطینیان و اعراب واکنش نشان دهند عادی است، ولی واکنش غربی‌ها بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: امروز صهیونیست‌ها میگویند که ما این خبرنگار را نکشته‌ایم که درباره این موضوع باید گفت که اگر نکشته‌اید چرا به تشییع جنازه او حمله کردید. مردم جهان اگر هم صحنه قتل را ندیده باشند حتما حمله به تشییع این خبرنگار را دیده‌اند. در باب رسانه‌ای این اولین بار است که صهیونیست‌ها در تمام جهان محکوم‌اند. تشییع خبرنگار ما باعث شد که یک روز قدس شریف آزاد باشد، زیرا همه فلسطینیان در قدس جمع شدند.

مدیر شبکه الجزیره در ایران ادامه داد: خانم عاقله، از مسیحیان قدس هستند. یک روز به او گفتم تو که مسیحی هستی چرا از این کشور نمیروی و اون در جواب گفت نگاه من به فلسطین و قدس همچون هتل نیست. من از تک ستاره بودن آن نیز دفاع میکنم و در آن میمانم.

وی در ادامه گفت: شیرین ابوعاقله یک شهید فلسطینی واقعی بود که وابسته به هیج جناحی نداشت. الجزیره در سه روز این موضوع را پوشش داد. در این موضوع قطر هم گام به گام پیش رفت و بیانیه خوبی را صادر کرد. بعضی کشور‌های عربی در این موضوع بسیار خوب پیش رفتند.

فایز تاکید کرد: آمریکایی‌ها امروز می‌گویند که باید تحقیق کنیم تا حقیقت روشن شود، ولی این را می‌توان به نوعی لاپوشانی دانست. بسیاری از افراد سنای آمریکا به این موضوع واکنش نشان دادند. البته این موضوع اخیرا توسط اسرائیل هم مورد تایید قرار گرفت.

وی در پایان گفت: آمریکایی‌ها همچون اوکراین برای فلسطین و این شهید به میدان نیامدند که خب البته این موضوع برای ما عادی است، زیرا وقتی کسی از جهان اسلام به آمریکا می‌رود در آنجا شهروند هم بشود همچنان صد در صد نیست. مردم فلسطین حق بسیاری بر گردن الجزیره دارند. الجزیره فضای رسانه‌ای را شکست. امروز الجزیره از دادن هزینه برای فلسطین نمیترسد، زیرا تمام فلسطینیان در الجزیره هستند و ۶ شهید فلسطینی را نیز در این مسیر داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شبکه افق نابودی اسراییل مبارزه با صهیونیزم حقوق بشر اسراییل حقوق بشر غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۵۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر رسید

وزارت بهداشت غزه تازه‌ترین آمار شهدا و مجروحان جنایت‌های رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۵ مورد کشتار شد که در نتیجه آن ۴۳ نفر شهید و ۶۴ نفر دیگر مجروح شدند.

طبق گزارش الجزیره، این وزارت اعلام کرد: از هفتم اکتبر گذشته و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۳۴ هزار و ۳۰۵ فلسطینی در غزه شهید و ۷۷ هزار و ۲۹۳ نفر دیگر مجروح شدند.

منابع خبری صبح امروز گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شهروندان غیرنظامی فلسطینی در غرب رفح را هدف قرار داده و یک نفر شهید و چندین نفر دیگر مجروح شدند.

صهیونیست‌ها همچنین در حملات توپخانه‌ای علیه پل «وادی غزه» ۴ فلسطینی را به شهادت رساندند.

توپخانه‌های صهیونیستی مناطق شرقی خان‌یونس را نیز هدف قرار دادند.

نیروهای اشغالگر اسرائیل یک منزل متعلق به خانواده العمور واقع در شرق الفخاری در خان‌یونس را هم بمباران کردند.

منابع رسانه‌ای از بمباران منازل مسکونی در منطقه الخزاعه در شرق خان‌یونس نیز خبر دادند.

خبرنگار الجزیره هم گزارش داد که از شب گذشته تاکنون در نتیجه حملات هوایی اسرائیل به مناطق مختلف رفح ۸ نفر به شهادت رسیدند که دو نفر از آن‌ها کودک هستند.

محمد بسام الجمل، خبرنگار فلسطینی نیز در جریان بمباران منزلش در رفح توسط جنگنده‌های صهیونیستی صبح امروز به شهادت رسید.

دفتر رسانه‌ای دولتی فلسطین در غزه اعلام کرد که با شهادت محمد بسام الجمل تعداد شهدای خبرنگار فلسطینی از هفتم اکتبر تا کنون به ۱۴۱ نفر رسید.

در بمباران شمال اردوگاه النصیرات واقع در مرکز غزه نیز یک زن شهید و چندین نفر دیگر مجروح شدند.

در حملات هوایی به اردوگاه البریج هم یک نفر شهید و چندین نفر دیگر مجروح شدند.

سازمان دفاع مدنی در غزه نیز اعلام کرد که در بیمارستان الناصر بعد از خروج نیروهای اشغالگر ۳۹۲ جسد کشف کردیم که ۵۸درصد از آن‌ها را نتوانستیم شناسایی کنیم.

این سازمان  تاکید کرد: اجساد چندین کودک نیز در گورهای جمعی در بیمارستان الناصر کشف کردیم. بر روی اجساد برخی از شهدا جای شکنجه وجود دارد. رژیم صهیونیستی اعدام‌های میدانی در بیمارستان الناصر انجام داده و ما خواستار تحقیقات بین‌المللی در خصوص این جنایت‌ها هستیم. رژیم اشغالگر اجساد برخی از شهدا را در کیسه‌های پلاستیکی در عمق ۳ متری دفن کرده است. ما معتقدیم که اسرائیل دست‌کم ۲۰ نفر را زنده در بیمارستان الناصر دفن کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۰۲ روز جنگ غزه به روایت آمار و ارقام
  • شهادت بیش از ۳۴ هزار و ۳۰۰ فلسطینی در نوار غزه از ۷ اکتبر
  • تعداد شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر رسید
  • جانشین فرمانده سپاه : عملیات «وعده صادق» صهیونیست ها را مضحکه تمام جهان کرد / دشمنان از هر راهی التماس کردند تا جمهوری اسلامی اقدامی نکند، اما در این عملیات تصمیم حیدری گرفته شد
  • رقابت ساره جوانمردی با ستارگان مطرح پاراتیراندازی جهان
  • شهادت یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه
  • بررسی مخفیانه قرار بازداشت تتانیاهو توسط دادگاه لاهه
  • شهادت زن جوان فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها در الخلیل
  • شهادت زن فلسطینی در نزدیکی الخلیل به ضرب گلوله صهیونیست‌ها+ فیلم
  • موشک های ایران به اسرائیل برخورد کرد یا نه؟ | ببینید