Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولیت آستان مقدس حرم اباعبدالله الحسین (ع) درباره آتش سوزی امروزسه شنبه در صحن زینبیه (س) گفت که این حریق در صحن در حال ساخت حضرت زینب (س) رخ داده و خسارت جانی نداشته است.

به گزارش ایران اکونومیست، این تولیت در بیانیه اش تاکید کرده است که آتش سوزی هیچ گونه تلفات انسانی به دنبال نداشته است و آتش بعد از مدتی مهار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولیت آستان مقدس اباعبدالله الحسین (ع) گفته است که علت آتش سوزی، فعالیت های سازندگی جاری در صحن بوده و تمامی تدابیر لازم برای عدم وقوع مجدد آن اتخاذ شده است.

صحن در حال ساخت حضرت زینب (س) پیش از ظهر امروز شاهد برخاستن ستون های دود بود که به سرعت تحت عنوان آتش سوزی در حرم حسینی در شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده پیدا کرد.

هرساله با ورود عراق به فصل گرما به طور محسوسی میزان آتش سوزی ها در این کشور رو به ازدیاد می گذارد که بخش بیشتر آن ناشی از فرسوده بودن شبکه های برق و ضعف سیستم های ایمنی در برابر آتش سوزی ها و عدم اهتمام جدی مسئولان به ایمن سازی ساختمان های دولتی، بیمارستان ها و بناهای چند طبقه است.

عراق تابستان سال گذشته (اواخر تیرماه ۱۴۰۰) شاهد یکی از بدترین صحنه های آتشی سوزی در بیمارستان الحسین ناصریه مرکز استان ذیقار در جنوب عراق بود که بر اثر آن بیش از ۸۰  نفر جان سپردند و صدها تن دیگر مصدوم شدند.

پیش از این نیز در اردیبهشت ماه همان سال، آتش سوزی در بیمارستان «ابن الخطیب» بغداد ۸۲ مورد مرگ و ۱۱۰ زخمی برجای گذاشت.

سازمان آتش نشانی عراق نیز در گزارشی اعلام کرد که عراق در ۲۰۲۱ (سال گذشته) این کشور شاهد ۳۱ هزار و ۵۳۳ فقره آتش سوزی بوده که سهم آتش سوزی در بخش دولتی شش هزار و ۱۸۹ فقره و بخش مشترک دولتی و خصوصی ۲۹۳ مورد و بخش خصوصی ۲۵ هزار و ۵۱ مورد بوده است.

سازمان آتش نشانی عراق ۱۳ دسته کلی را برای وقوع آتش سوزی ها برشمرده است که در این میان اتصالات برق با ۱۴ هزار و ۲۰۱ مورد و بازی های کودکانه با مواد آتشزا، با شش هزار و ۴۸۶ مورد بالاترین آمار را دارند. 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: کربلا ، اباعبدالله الحسین ، حضرت زینب (س)

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کربلا اباعبدالله الحسین حضرت زینب س آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۶۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم

بارندگی‌های اخیر در استان و شهر یزد سبب جاری شدن سیلاب و فرونشست خیابان‌های شهر یزد و فرونشست دوباره در خیابان ایرانشهر و بخشی از محوطه بیمارستان تأمین اجتماعی شهرستان تفت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، در ادامه بارش‌های رگباری که از روز گذشته آغاز شده است و تا فردا ادامه دارد، تاکنون شاهد خسارت‌هایی به زیرساخت‌های جاده‌ای و حمل‌ونقلی در استان بوده‌ایم.

این بارش‌ها تاکنون سبب فرونشست‌های متعدد در استان از جمله شهر یزد در زیرگذر امام حسین (ع)، فرونشست دوباره در خیابان ایرانشهر یزد و بخشی از محوطه بیمارستان تأمین اجتماعی شهرستان تفت شده است.

علیرضا نقوی، مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد در خصوص مرمت فرونشست در مناطق شهر یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد اظهار کرد: پس از انجام بررسی‌های اولیه از فرونشست میدان امام حسین (ع) یک مسیر متروکه فاضلاب در این قسمت کشف شد.

وی با اشاره به اینکه مرمت و اصلاح فرونشست از ساعات اولیه بامداد روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز شده است ادامه داد: زیرگذر امام حسین (ع) یکی از کریدورهای اصلی شهر یزد است و ورودی شهید باهنر به بلوار دانشجو محسوب می‌شود.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهر یزد خاطرنشان کرد: مرمت فرونشست زیرگذر امام حسین در شب گذشته که بر اثر بارندگی ایجاد شده بود، با همکاری شرکت آب و فاضلاب و پلیس راهور و تلاش نیروهای منطقه تاریخی شهر، مرمت و اصلاح شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.‌

کد خبر 747485

دیگر خبرها

  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین(ع)
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • آتش سوزی انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • جزییات آتش سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • جزییات آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • انبار داروی بیمارستان امام حسین دچار حریق شد
  • آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
  • جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
  • علت آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین چه بود؟/ عکس
  • آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین