Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@14:06:05 GMT

سوئد و فنلاند فردا درخواست پیوستن به ناتو را تحویل می دهند

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۶۲۶۷

سوئد و فنلاند فردا درخواست پیوستن به ناتو را تحویل می دهند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نخست وزیر سوئد گفت که فردا چهارشنبه همراه با فنلاند درخواست رسمی پیوستن به پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را به مقر آن در بروکسل تحویل خواهند داد.

«ماگدالنا اندرسون» با اعلام این خبر افزود: آماده‌ایم درباره تمام مشکلات در مسیر پیوستن به ناتو، با ترکیه گفتگو کرده و برای یافتن راه‌هایی برای حل و فصل آن تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که پارلمان فنلاند با اکثریت آرا با درخواست پیوستن به پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) موافقت کرد. به گزارش منابع خبری رئیس پارلمان فنلاند اعلام کرد: پارلمان روز سه شنبه با ۱۸۸ رأی موافق و ۸ رأی مخالف طرح درخواست عضویت در ائتلاف نظامی ناتو را تصویب کرد.

این اظهارات مقام سوئدی در حالی است که وزیر دفاع لهستان گفت: پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو، امنیت اروپا را تأمین و توان دفاعی ما را افزایش می‌دهد.

کد خبر 5492776

منبع: مهر

کلیدواژه: سوئد فنلاند ناتو روسیه فلسطین اوکراین روسیه رژیم صهیونیستی ناتو ایالات متحده امریکا مسکو فنلاند لبنان جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین سوئد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۶۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست آمریکا از قطر برای اخراج سران حماس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ایالات متحده آمریکا از قطر خواسته است که سران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس را در صورت تداوم مخالفت این جنبش با توافق پیشنهادی آتش‌بس ارایه‌شده از سوی رژیم صهیونیستی، اخراج کند.

بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی، یک مقام آگاه اعلام کرده است که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا این پیام را ماه گذشته میلادی به «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» همتای قطری خود ارایه کرده است.

بر اساس این گزارش، طبق گفته‌های ۳ دیپلمات آگاه، مسوولان قطری از ماه‌ها پیش انتظار ارایه چنین درخواستی از سوی ایالات متحده آمریکا را داشته‌اند.

سران سیاسی جنبش حماس از سال ۲۰۱۲ در قطر حضور دارند.

گفتنی است بر خلاف ادعاهای مقامات آمریکایی، این رژیم صهیونیستی است که در روند دستیابی به توافق آتش‌بس و مبادله اسیران کارشکنی می‌کند و با برقراری آتش‌بس دایم در این باریکه مخالفت می‌ورزد.

کد خبر 6096207

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۳ از فردا / بدون قرعه کشی با تحویل ۹۰ روزه
  • آکسیوس : آمریکا تحویل یک محموله مهمات به اسرائیل را به تعویق انداخت
  • الگوهای نظارت همگانی و مردمی سازی در مجالس قانونگذاری دنیا
  • حمله به یک سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان
  • چرا فنلاند شادترین کشور دنیاست؟
  • فلش بک؛ اولین مصاحبه صلاح پس از پیوستن به لیورپول؛ آرزویم بازی در این تیم بود / زیرنویس فارسی
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • تکرار هتک حرمت قرآن توسط زن سوئدی
  • درخواست آمریکا از قطر برای اخراج سران حماس
  • فیلم| علیه خزان شرافت و دروغ دموکراسی در صحن علنی پارلمان اصفهان