Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-02@14:47:15 GMT

آسوشیتدپرس: آمریکا تحریم های ونزوئلا را کاهش می دهد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۶۵۸۲

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش دادکه آمریکا در تلاش برای تشویق از سرگیری مذاکرات بین ونزوئلا و مخالفان، برخی از تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور را کاهش می‌دهد.   به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقامات آمریکا نوشت: تصمیم دولت بایدن در کاهش تحریم های ونزوئلا باعث می شود تا شرکت نفت و گاز شورون آمریکا بتواند مجوز مذاکره با شرکت نفت و گاز پترولئوس ونزوئلا را کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

     براساس این گزارش، به رغم کسب مجوز برای انجام مذاکرات، اما شرکت شورون حق انجام هرگونه حفاری و یا صادرات نفت از ونزوئلا را نخواهد داشت.     به نوشته آسوشیتدپرس، با اقدام جدید دولت بایدن برای کاهش تحریم های ونزوئلا، واشنگتن علاوه براین تحریم‌های "کارلوس اریک مالپیکا فلورس" یکی از مقامات بلندپایه سابق شرکت نفت و گاز پترولئوس و برادرزاده بانوی اول ونزوئلا را لغو خواهد کرد.     دیپلمات‌های آمریکایی در تلاش برای تأمین انرژی در سراسر جهان هستند تا بتوانند اختلال ایجادشده در صادرات نفت و گاز روسیه به‌دلیل تحریم‌ها یا جنگ را جبران کنند. در همین رابطه مقام‌های آمریکایی در اسفند سال گذشته برای نخستین در چند سال اخیر در دیداری دوجانبه با نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا در کاراکاس ملاقات کردند.   ونزوئلا از سال ۲۰۱۹ در تحریم نفتی آمریکا قرار دارد و اگر این تحریم‌ها لغو شوند، می‌تواند دوباره نفت خود را صادر کند. این منابع گفتند: مقام‌های آمریکایی تصریح کرده‌اند که اولویت آنها تأمین نفت برای آمریکاست و هرگونه تسهیل تحریم‌ها مشروط به صادرات مستقیم نفت ونزوئلا به آمریکاست.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نفت و گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۶۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: به زودی به پیشنهاد صلح اسرائیل پاسخ می‌دهیم

مذاکرات فشرده میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی به منظور رسیدن به توافق آتش بس با میانجیگری قطر و مصر در قاهره در جریان است. به تازگی تل‌آویو طرح صلحی را به حماس پیشنهاد داده که کشور‌های عربی و غربی خواهان پذیرش آن از سوی این جریان شده‌اند. 

به گزارش الجزیره، سهیل الهندی، یکی از مقامات ارشد حماس امروز (چهارشنبه) در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد که حماس در بازه زمانی کوتاه پاسخ شفافی به پیشنهاد صلح مطرح شده از سوی دشمن صهیونیست خواهد داد. 

الهندی زمانبندی مشخصی برای پاسخ حماس ارائه نکرد، اما تاکید کرد هر گونه استقرار آتش بس در غزه باید به صورت دائمی باشد. 

یک منبع دیگر فلسطینی که نخواست نامش فاش شود به آسوشیتدپرس گفت: انتظار می‌رود پاسخ به این پیشنهاد طی فردا یا دو روز آینده داده خواهد شد. 

به گفته این منبع، پیشنهاد رژیم اسرائیل به حماس شامل امتیازات واقعی می‌شود. با این حال، خروج کامل نظامیان صهیونیست از نوار غزه همچنان موضوعی است که محل اختلاف میان طرفین است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • کاهش درآمد استارباکس به دنبال تحریم‌های ضدصهیونیستی
  • حماس: به زودی به پیشنهاد صلح اسرائیل پاسخ می‌دهیم
  • سمنان|وقتی تحریم‌ باعث کاهش هزینه مواد اولیه یک شرکت می‌شود
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا