Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-26@15:51:48 GMT

فرمانده جدید سنتکام وارد سرزمین های اشغالی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۶۷۸۷

فرمانده جدید سنتکام وارد سرزمین های اشغالی شد

ژنرال مایکل کوریلا فرمانده جدید نیروهای نظامی ایالات متحده در خاورمیانه (سنتکام) سه شنبه شب در اولین سفر رسمی خود به منطقه از زمان تصدی سمت جدید وارد سرزمین های اشغالی شد.

به گزارش ایران اکونومیست از المانیتور، به گفته ارتش اسرائیل، کوریلا قرار است در این سفر دو روزه با آویو کوچاوی رئیس نیروهای جنگی  و بنی گانتز وزیر جنگ اسرائیل دیدار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین نشستی را با روسای برنامه ریزی استراتژیک، عملیات و اطلاعات ارتش اسرائیل برگزار خواهد کرد.

گفته می شود، گفت‌وگوها بر همکاری عملیاتی مستمر بین اسرائیل و آمریکا، حفظ ثبات منطقه‌ای و مقابله با تهدیدها و چالش‌های عملیاتی مشترک در منطقه متمرکز خواهد بود.

سفر فرمانده جدید سنتکام به اسرائیل پس از آن صورت می گیرد که بنی گانتز وزیر دفاع علناً خواستار تشکیل یک ائتلاف اشتراک اطلاعات بین آمریکا، اسرائیل و کشورهای عرب خلیج فارس در صورت شکست مذاکرات در وین با هدف توقف غنی سازی هسته ای ایران شد.

ژنرال کوریلا در کالیفرنیا متولد شده است، سوابق او نشان می دهد از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴ در فرماندهی مرکزی سنتکام خدمت کرده است. او به عنوان فرمانده گردان در موصل عراق، بین سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ حضور داشته و چندین بار در عراق مجروح شده است.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اسرائیل ، ایالات متحده آمریکا ، خاورمیانه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اسرائیل ایالات متحده آمریکا خاورمیانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۶۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات یمن علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی

نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد که این ناوشکن که به نامش اشاره نشده با شماری پهپاد هدف حمله قرار گرفته شده است.

براساس این گزارش یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: نیرو‌های مسلح یمن سه عملیات نظامی را انجام داده که در جریان آن علاوه بر ناوشکن آمریکایی، یک کشتی متعلق به ایالات متحده در خلیج عدن و یک کشتی اسرائیلی را نیز با پهپاد در اقیانوس هند هدف قرار داده است.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیرو‌های ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • عملیات شهادت‌طلبانه جدید در سرزمین‌های اشغالی
  • ببینید | عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌ های اشغالی فلسطین
  • عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین
  • هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان
  • هیاتی از مصر به سرزمین‌های اشغالی می‌رود
  • عملیات یمن علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی
  • حزب‌ الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد
  • حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • حمله موشکی از لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی