Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@21:12:37 GMT

نقض مجدد آتش‌بس یمن توسط متجاوزان/ هشدار شدیداللحن «صنعاء»

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۷۰۹۴

نقض مجدد آتش‌بس یمن توسط متجاوزان/ هشدار شدیداللحن «صنعاء»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، یک منبع نظامی یمنی گزارش داد که ائتلاف متجاوز سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۱ مورد نقض آتش بس مرتکب شده است. این ائتلاف به پایگاه‌های ارتش و کمیته‌های مردمی حمله کرده است.

پیش از این، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش «أنصارالله» یمن سخنانی را در خصوص نقض آتش بس در یمن مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: متجاوزان سعودی بر تداوم نقض آتش‌بس در یمن پافشاری می‌کنند.

بر اساس این گزارش، وی افزود: حملات سعودی‌ها به یمن نشان از آن دارد که متجاوزان بر نقض آتش بس اصرار دارند. عدم بازگشایی فرودگاه صنعاء و نیز ممانعت از ورود کشتی‌های حامل سوخت و مواد غذایی به الحدیده از مصادیق بارز نقض آتش بس توسط سعودی‌ها هستند.

همچنین «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفتگو با وبگاه العهد به عربستان سعودی درباره ادامه نقض آتش‌بس هشدار داد. وی تاکید کرد: نیروهای مسلح یمن در برابر این تجاوزات هرگز دست بسته باقی نخواهند ماند و در پاسخ به نقض مکرر آتش بس از سوی عربستان گزینه‌های بسیاری را در اختیار دارند.

القحوم افزود: نیروهای مسلح یمن نوعی سلاح راهبردی را ساخته‌اند که در صورت ادامه تجاوزات امکان استفاده از آن علیه عربستان سعودی وجود دارد.

عضو دفتر سیاسی انصارالله تاکید کرد: ائتلاف تجاوز از ابتدا به آتش بس پایبند نبودند و همواره آن را نقض می‌کردند. آتش بس اساساً برای موضوعات بشردوستانه برقرار شد اما عربستان سعودی در همه مسائل مانع تراشی کرده و از به ثمر نشستن تلاش‌های بین المللی و منطقه‌ای جلوگیری می‌کند.

کد خبر 5492846 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: یمن عربستان سعودی صنعاء فلسطین اوکراین روسیه رژیم صهیونیستی ناتو ایالات متحده امریکا مسکو فنلاند لبنان جنگ اوکراین سوئد حمله روسیه به اوکراین نقض آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۷۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی عربستان درباره حج

به گزارش جام جم آنلاین، عربستان برای اطمینان از عملکرد روان ورود و خرج زائران و کاهش تخلفات احتمالی در حج، مجازات‌های سختگیرانه‌ای در نظر گرفته و با همکاری اداره کل گذرنامه، عواقب شدیدی را برای افرادی که قوانین حج را نقض می‌کنند، تعیین کرده است.

وزارت حج و عمره عربستان تاکید کرد انجام حج بدون کسب مجوزهای لازم غیرقانونی است و ۵۰ هزار ریال سعودی معادل ۱۳۳۰۰ دلار (بیش از ۸۰۰ میلیون تومان) جریمه خواهد داشت. همچنین افرادی که در حال جابه‌جایی زائران بدون مجوزهای لازم دستگیر شوند، همین مقدار جریمه خواهند شد.

مهاجرانی که مرتکب چنین تخلفاتی شوند به مدت شش ماه زندانی و سپس از عربستان اخراج خواهند شد و به مدت ۱۰ سال از ورود دوباره آنها به کشور جلوگیری خواهد شد.

علاوه‌بر این، افرادی که مقررات را نقض کنند، از طریق کانال‌های رسانه‌ای با بی‌اعتباری عمومی مواجه خواهند شد.

وزارت حج و عمره عربستان اخیرا اعلام کرده ۱۵ ذی‌القعده (مصادف با ۲۳ می و سوم خرداد) آخرین روز انقضای روادید عمره خواهد بود، که نسبت به تاریخ انقضای قبلی ۲۹ ذی‌القعده (مطابق با ۶ ژوئن و ۱۷ خرداد) تغییر کرده است. این تغییر با هدف تسهیل حضور روان زائران حج ۲۰۲۴ به شهرهای مکه و مدینه اتخاذ شده است.

موسم حج ۲۰۲۴ از غروب جمعه ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد) آغاز می‌شود و در عصر روز چهارشنبه ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد) به پایان می‌رسد و با توجه به نزدیکی پایان دوره سه‌ماهه ویزای عمره و آغاز حج، احتمال حضور حجاج غیرقانونی از کشورهای مختلف در مناسک حج وجود دارد.

دیگر خبرها

  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • هشدار جدی عربستان درباره حج
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد