Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:39:46 GMT

رسالت کانون پرورش فکری پرورش اندیشه های بزرگ و اثرگذار است

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۷۱۴۲

رسالت کانون پرورش فکری پرورش اندیشه های بزرگ و اثرگذار است

به گزارش خبرنگار ایرنا، "مهدی علی اکبرزاده" سه شنبه شب در آیین رونمایی از سند راهبردی ۱۰ ساله کانون هرمزگان، از مرکز علوم کانون پرورش فکری هرمزگان به عنوان مکان علمی غنی یاد کرد که حاصل ابتکارات و زحمات شبانه روزی چندساله مربیان و مدیران کانون این استان است.
وی در ادامه ضمن برشمردن جایگاه کانون پرورش فکری در تربیت و پرورش اندیشه های خلاق، حاصل کار کانون از زمان تاسیس را تربیت انسان های شاخص مثل شاعران، نویسندگان، هنرمندان، طراحان اسباب بازی ها و بسیاری از انسان های بزرگی دانست که در کشور کارهای بزرگی را خلق و جایگاه کشور را از نظر اندیشه های فرهنگی و هنری ارتقا داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این رابطه با طرح این پرسش که حاصل کار امروز کانون برای آیندگان و فردای این کشور چیست، بیان کرد: هرکاری که ما در کانون انجام می دهیم باید به تربیت نسل خلاق، متعهد و پرورش انسان های شاخص و سرآمد بینجامد.
علی اکبرزاده یادآور شد: کار کردن در کانون لذت دیگری دارد و نمود آن باید در نهاد خانواده و تولید آثار فرهنگی و هنری به خوبی خود را نشان دهد به تعبیری حاصل زحمات و ابتکارات مربیان امروز در آیندگان باید اثرگذار باشد.
سند راهبردی ۱۰ ساله کانون هرمزگان؛ دورنمایی آرمانی- واقعی از وضعیت کانون
رونمایی از سند راهبردی ۱۰ ساله کانون هرمزگان و عروسک های بومی محلی این استان بخش دیگری از این مراسم بود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در این رابطه به ضرورت تدوین چشم انداز ۱۰ ساله کانون این استان اشاره کرد و بیان داشت: این سند راهبردی دورنمایی آرمانی و در عین حال واقع بینانه از وضعیت کانون پرورش فکری استان را به تصویر می کشد.
پروین پشتکوهی افزود: در تدوین این سند، اسناد بالادستی مانند اساسنامه کانون، سیاست های فرهنگی ابلاغی مقام معظم رهبری، بیانیه گام دوم انقلاب و سند ملی حقوق کودک و نوجوان مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است.
 وی به کار گیری روش های نوین و قابل اعتماد در کنار شیوه های تجربه شده برای شناخت و پرورش استعدادهای کودکان و توجوانان، تمرکز بر ابتکار و نوآوری مداوم برای افزایش جذابیت فعالیت ها و تولیدات کانون، توسعه و تجهیز مراکز فرهنگی هنری متناسب با نیازها را بخشی از راهبردهای کانون در تدوین این سند عنوان کرد.
رونمایی از عروسک های بومی محلی هرمزگان
 فاطمه رشید، طراح عروسک های بومی محلی نیز در این رابطه به تشریح ویژگی های عروسک بیدکی( عروسک بومی شهرستان بستک) پرداخت و گفت: این عروسک در سه طرح یک چوبه، دوچوبه و پنج چوبه به صورت متحرک طراحی شده است.
به گفته وی، این عروسک در قدیم با تکه پارچه های اضافی لباس های زنان بستک و از چوب درخت نخل ساخته و بیستر نیز برای اسباب بازی دختران قدیم استفاده می شد.
رشید خاطر نشان کرد: با طراحی عروسک بیدکی که بهمن ماه سال گذشته به ثبت ملی رسید، به دنبال این بودیم که این نوع عروسک برای استفادت دختران امروز نیز احیا شود.
خاطرنشان می شود؛ "علی اکبرزاده"، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سفری دو روزه به استان هرمزگان ضمن دیدار با مدیرعامل منطقه آزاد کیش بر ضرورت راه اندازی مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در این جزیره نیز تاکید کرد.
 وی سپس به منظور افتتاح مرکز فرهنگی هنری کانون خمیر راهی این شهرستان شد و عصر سه شنبه، این شعبه از کانون پرورش فکری هرمزگان در شهر تالابی خمیر به طور رسمی آماده استقبال از کودکان و نوجوانان خمیری گردید.
 علی اکبرزاده بلافاصله عازم شهر بندرعباس شد و ضمن بازدید از بخش های مختلف مرکز تخصصی علوم کانون( آسمان نما، زیست بوم جانوری، رصدخانه، فیزیک و شیمی) از نزدیک با فعالیت های علمی و فرهنگی اعضای کودک و نوجوان کانون هرمزگان آشنا شد.
بخش پایانی برنامه های سه شنبه شب مدیرعامل کانون پرورش فکری در بندرعباس نیز به سخنرانی در جمع مربیان مراکز کانون هرمزگان، رونمایی از سند راهبردی کانون این استان و رونمایی از عروسک های بومی محلی ثبت ملی اختصاص داشت.
بازدید از فعالیت های مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری شهرستان میناب نیز از برنامه های پیش بینی شده روز چهارشنبه سفر علی اکبرزاده به استان هرمزگان است. 

برچسب‌ها خمیر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان هرمزگان مهدی علی اکبرزاده بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خمیر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان هرمزگان خمیر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان هرمزگان مهدی علی اکبرزاده بندرعباس کانون پرورش فکری کودکان عروسک های بومی محلی کودکان و نوجوانان کانون هرمزگان ۱۰ ساله کانون علی اکبرزاده فرهنگی هنری سند راهبردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۷۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است

مهدی نوید ادهم   در گردهمایی مدیران و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق سیستان و بلوچستان، این استان را استانی با موقعیت استثنایی در نظام حکمرانی کشور عنوان کرد و گفت: این استان دارای فرصت‌ها و تهدیدهای متعددی است.

وی مهمترین فرصت‌های سیستان و بلوچستان را نیروی انسانی، منابع و تاریخ پر افتخار این استان بیان کرد و افزود: تهدید عدم توسعه یافتگی استان و رنج مضاعف مردم در این مقوله را نیز نباید فراموش کرد.

رئیس کمیسیون مدرسه یاری جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ادامه داد: آموزش و پرورش نقاط آسیب پذیری دارد که یکی از مصادیق آن در سیستان و بلوچستان فاصله معنادار شاخص‌های مختلف آموزشی و تربیتی با میانگین کشوری است.

وی بیان کرد: این کمیسیون با هدف کمک به شاخص‌های آموزشی و تربیتی و فضاها، کارگروه خاص سیستان و بلوچستان را تشکیل داده و به دنبال بهره‌گیری از ایده‌ها، اندیشه‌ها، افکار و برنامه‌های همه صاحب نظران در مسیر توانمندسازی نیروی انسانی و کمک به مدارس این استان خواهد بود.

نوید ادهم خاطرنشان کرد: یکی از بدیهیات در مسیر تحقق اهداف مدرسه یاری، لزوم هماهنگی و برنامه‌ریزی برای ورود خیرین و گروه‌های جهادی در مناطق و شهرستان‌ها با هدف رعایت عدالت در این مقوله خواهد بود.

وی گفت: موضوع مهم و مورد انتظار خیرین در هر منطقه و شهرستانی، مشارکت، همراهی و پای کار بودن مردم در کنار آنان خواهد بود تا مقوله حضور خیرین عزیز اثربخش‌تر از گذشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری