Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@05:10:46 GMT

رشد بیش از ۶۰ درصد‌ی درآمد عمومی در فارس

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۷۴۷۳

رشد بیش از ۶۰ درصد‌ی درآمد عمومی در فارس

بابک دایی مدیرکل اقتصاد و امور دارایی فارس گفت: در سال ۱۴۰۱ رقم ۹ هزار و ۹۰۰میلیارد تومان درآمد عمومی برای استان فارس پیش‌بینی شده که نسبت به سال قبل بیش از ۶۰ درصد رشد داشته است.

او با اشاره به اینکه امسال ۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان درآمد‌های عمومی برای استان فارس  پیش بینی شده و  نسبت به پارسال رشد ۶۸ درصد‌ی داشته گفت: علاوه‌ بر این ۸۰۰ میلیارد تومان هم  برای واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دایی گفت:  ۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان حدود ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد‌های مالیاتی و ۶۰۰ میلیارد تومان سایر درآمد ها است که در سال ۱۴۰۱ برای اولین‌بار کل مازاد درآمد استان فارس در قالب صندوق پیشرفت و عدالت به استان بازگردانده می‌شود تا صرف اجرا و تکمیل طرح ها شود.

مدیرکل اقتصاد و امور دارایی فارس گفت: مشارکت مدیران دستگاه‌های ذیربط در درآمد زایی استان را می‌طلبد تا بدون  فشار بر فعالان اقتصاد‌ی شناسنامه‌دار و تولید‌ی درآمد‌های مالیاتی گرفته شود تا مازاد درآمد داشته باشیم. 

او گفت: سایر درآمد‌ها شامل درآمد حاصل از مالکیت دولت، درآمد حاصل از فروش خدمات و کالا، درآمد حاصل از جرائم و خسارات، درآمد‌های متفرقه و درآمد حاصل از واگذاری دارایی سرمایه‌ای است.

دایی گفت: کل رقم درآمد عمومی مصوب برای استان در سال ۱۴۰۰ رقم ۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود که ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از آن درآمد‌های مالیاتی و نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان هم سایر درآمد‌ها بوده است.

مدیرکل اقتصاد و امور دارایی فارس گفت:  با تمرکزی که بر جلوگیری از فرار مالیاتی و گرفتن مالیات از پایه‌های جدید مالیاتی مانند مالیات بر خانه‌های خالی، مالیات بر خودرو‌های لوکس و موارد این‌چنینی بوده، تحقق درآمد‌های عمومی استان در بخش مالیاتی و سایر درآمد‌ها در سال گذشته ۱۰۹ درصد بود که نسبت به پارسال قبل رشد ۵۰ درصد‌ی داشته است. 

او با اشاره به اینکه درآمد‌های مالیاتی ۱۱۴ درصد محقق شده و رشد ۵۷ درصد‌ی نسبت به پارسال داشته و سایر درآمد‌ها ۵۵ درصد محقق شده و رشد منفی داشته است، گفت: یکی از علل رشد منفی سایر درآمد‌ها شیوع بیماری کرونا بود زیرا در دو سال شیوع کرونا درآمد مراکز تاریخی و توریستی محقق نشد.

دایی گفت: ۱۵ دستگاه اجرایی مثل اداره‌کل امور مالیاتی، نیروی انتظامی، سازمان پزشکی قانونی، اداره کل استاندارد، میراث‌فرهنگی، اداره کل ثبت اسناد و املاک فارس، اداره کل حفاظت محیط‌زیست، استانداری فارس بخش اتباع و بیگانگان، اداره کل راه و شهرسازی، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان بهزیستی، اداره کل فرهنگ و ارشاد و اداره کل صمت در درآمد زایی عمومی کد درآمد‌ی دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امور دارایی فارس درآمد عمومی درآمد های مالیاتی میلیارد تومان درآمد حاصل سایر درآمد ها اداره کل ۹ هزار درصد ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۷۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در کرمان تداوم دارد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان کرمان، در اطلاعیه روز پنجشنبه این اداره کل آمده است، بیشینه بارش‌ها امروز در نیمه شمالی مناطق مرکزی، جنوب غربی و برخی مناطق جنوب شرقی خواهد بود.

طبق این اطلاعیه، با توجه به شدت و نوع بارش‌‎ها آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه‌ها در مناطق مذکور محتمل است.

براساس اعلام مرکز پیش‌بینی هواشناسی، فردا از شدت ناپایداری ها کاسته خواهد شد و از ابتدای هفته آینده به استثنا ارتفاعات و برخی مناطق مرکزی که رگبار پراکنده باران خواهند داشت، برای اغلب مناطق جوی نسبتا پایدار و آرام گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • بارش‌ها در کرمان تداوم دارد
  • شهرستان مهر میزبان شاعران
  • تحقق ۷۹ درصدی درآمد شهرداری قم در فروردین
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی
  • سود بازار 1100 هزار میلیاردی خودرو
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • آیا ایران نفت خود را مفت می‌فروشد؟
  • چه بر سر طبقه متوسط آمد؟
  • درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری