Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@16:45:21 GMT

کرمانشاه امسال ۲۴ روز را با آسمانی خاکی سپری کرد + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۷۶۸۱

کرمانشاه امسال ۲۴ روز را با آسمانی خاکی سپری کرد + فیلم

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها ــ استان کرمانشاه از ابتدای امسال ۲۴ روز را با آسمانی خاکی سپری کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازکرمانشاه، آسمان خاکی که از روز گذشته استان کرمانشاه را در برگرفته علاوه بر تعطیلی مراکز آموزشی و ادارات، شاخص کیفی هوا را در بیشتر مناطق روی عدد 500 و وضعیت بحرانی قرار داد و 484 نفر را راهی بیمارستان‌ها کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آلودگی هوا علاوه بر تعطیلی مهدهای کودک، مدارس در دو نوبت صبح و عصر، دانشگاه‌ها و تمامی ادارات، پرواز کرمانشاه به تهران نیز به دلیل کاهش دید لغو شد.

براساس تحقیقات اداره کل محیط زیست کرمانشاه، آسمان خاکی در استان منشأ ندارد و کانون آن مربوط به کشورهای عراق و سوریه است که اراضی آنها در سال‌های اخیر به‌واسطه طرح‌های کنترل آب ترکیه بر روی رودخانه دجله و فرات، به بیابان تبدیل شده است و وزش باد سبب وقوع طوفان‌های خاکی در عراق و سوریه و در نهایت مناطق غربی ایران می‌شود.

شاخص ساعتی کیفیت هوا از روز گذشته در بیشتر شهرستان‌های استان کرمانشاه به ویژه در شهرستان‌های مرزی همچون سرپل‌ذهاب و قصرشیرین بر روی عدد 500 قرار داشت که حاکی از وضعیت بحرانی است زیرا این شاخص در وضعیت سالم بر روی عدد 50 قرار دارد.

از ابتدای سال مردم کرمانشاه به ویژه در نواحی مرزی بیشتر از 24 روز را در همین شرایط آلودگی ناشی از گرد و خاک سپری کردند.

هجوم ریزگردها به آسمان کردستان/ نفس‌ها به شمارش افتادوضعیت بحرانی گرد و غبار در استان کرمانشاه/ ریزگردها 484 نفر را راهی بیمارستان کردغلظت گرد و غبار از عصر امروز در استان لرستان کاسته می‌شود


حق‌پرست کارشناس هواشناسی گفت: از غلظت گرد و غیار از عصر روز گذشته به تدریج کاسته شد تا این آلودگی به مرور از جو استان خارج شود.

وی عنوان کرد: دید افقی در شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب به کمتر از 50 متر رسید.

حق‌پرست افزود: امروز مهمترین پدیده جوی غبار رقیق خواهد بود اما در روز پنجشنبه پدیده جوی قابل ملاحظه‌ای پیش‌بینی نمی‌شود.

وی گفت: در روز جمعه علاوه بر وزش باد و گرد و غبار محلی، نفوذ غبار به مناطق مرزی استان دور از انتظار نیست.

 

 

انتهای پیام/832/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پایش و نظارت در محیط زیست استانداری کرمانشاه پایش و نظارت در محیط زیست استانداری کرمانشاه استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۷۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بر آورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباس زاده امروز یکشنبه در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران استان خراسان جنوبی که برای بررسی خسارت‌های سیل زیرکوه برگزار شد به خبرنگاران گفت: بیشترین خسارت سیل به بخش راه‌ها، کشاورزی و واحدهای مسکونی شهرستان زیرکوه بوده است.

به گفته وی از روز اول سیل امدادرسانی و ارسال ماشین‌آلات انجام شد و خدمت‌رسانی و رفع مشکلات موجود در دستور کلر قرار گرفت.

وی ادامه داد: اگرچه در همه شهرستان‌های استان بارندگی داشتیم اما در زیرکوه به خاطر وضعیت بحرانی خساراتی وارد شد و در بقیه شهرستان‌ها مشکل خاصی وجود نداشت.

عباس زاده تاکید کرد: شرایط اضطراری و بحرانی زیرکوه تا ۲۶ اردیبهشت ماه تمدید شد و همه دستگاه‌ها تا این تاریخ باید حضورشان در مناطق سیل زده تقویت کنند.

وی خاطر نشان کرد: بیشتر خسارت‌ها از لحاظ حجم و وسعت به بخش کشاورزی شهرستان زیرکوه وارد شده اما از نظر عملیاتی راه‌های شهرستان دچار صدمات جدی شده‌اند و تلاش می‌شود در کوتاه‌ترین زمان ایمنی اولیه تأمین شود.

معاون استاندار افزود: راه‌ها که از بین رفته باید، بازسازی شوند و حدود ۴۴ واحد مسکونی خسارت دیده‌اند که ۱۱ واحد آن باید مجدد احداث شود.

عباس زاده تصریح کرد: بعضی از بندهای خاکی پر آب شده‌اند و در بارش اول در پنجم اردیبهشت چند بند خاکی شکست که به دلیل هشدار قبل از سیل و این که روستای نوده زیرکوه به موقع تخلیه شد، خسارت جانی بر اثر سیل نداشتیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم بعضی از بندهای خاکی سرریز شده و احتمال شکسته شدن آنها وجود دارد که باید تمهیدات لازم برای پیشگیری از شرایط بحرانی در این خصوص انجام شود.

عباس زاده با بیان این که ۱۳۷ دانش‌آموز زیرکوه از کنکور جا ماندند گفت: پیگیری‌های استاندار منجر به قول مساعد سازمان سنجش آموزش کشور برای برگزاری آزمون مجدد شد که تاکنون بی سابقه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه تمرکز امدادرسانی در زیرکوه تا زمان پایداری شرایط باید ادامه داشته باشد، ادامه داد: حضور ماشین‌آلات با بهره‌گیری از نیروی انسانی کافی باید به خوبی مدیریت شود تا بتوانیم راه‌ها را ترمیم و مشکلات اولیه آنها را رفع کنیم.

به گفته وی شش دستگاه کمپرسی و دو کفی برای تسریع عملیات ترمیم راه‌ها بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بحران باید در اختیار اداره کل راهداری استان قرار گیرد و باید تیم ویژه‌ای برای ترمیم خسارت به خصوص در بخش قنوات تشکیل شود

کد خبر 6091381

دیگر خبرها

  • هیچ آسمانی زیر آتش توپچی‌ها امن نیست!
  • پیام تبریک روز معلم + پوستر و عکس نوشته
  • تحقق کامل تعهد اشتغال استان کرمانشاه
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع مناطق گرمسیر
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع کرمانشاه
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه
  • بر آورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل
  • ذخیره ۲و نیم میلیون متر مکعب آب در پشت سد‌های خاکی زرند
  • ورزشکار نوجوان ایران آسمانی شد | سومین مرگ بعد از حادثه تلخ