Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری اسپوتنیک نوشت دولت ترکیه از کشور‌های اروپایی خواسته است در ازای موافقت با عضویت سوئد و فنلاند در ناتو، به محدودیت‌های صادرات تسلیحات و همچنین لغو تحریم‌های آمریکا علیه این کشور برای سامانه‌های اس-۴۰۰ خریداری شده از روسیه پایان دهند.

سه مقام ارشد ترکیه اعلام کردند که آنکارا در صورتی با پیوستن این دو کشور به ناتو موافق است که سوئد و فنلاند علاوه بر به رسمیت شناختن حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) به عنوان یک سازمان تروریستی، باید همین کار را با تمام گروه‌های مرتبط با آنها نیز انجام دهند و نگرانی خود را در مورد شبه نظامیان چه در داخل ترکیه و چه در فراسوی مرز‌های این کشور در سوریه و عراق به رسمیت بشناسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدای از آن، بنا بر گزارش ها، ترکیه از سوئد و فنلاند به همراه سایر کشور‌های اروپایی خواسته است تا به محدودیت‌های صادرات تسلیحات که پس از آغاز عملیات ترکیه در سوریه در سال ۲۰۱۹ اعمال کرده بودند، پایان دهند.

ترکیه همچنین خواسته‌های دیگری از خود ائتلاف ناتو دارد. یکی از آن‌ها از سرگیری برنامه تولید جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکایی است که آنکارا پس از دستیابی به سامانه‌های اس-۴۰۰ روسی از آن مستثنی شد و دیگری اجازه خرید ده‌ها هواپیمای F-۱۶ و ارتقای کیت‌های ناوگان فعلی برای خود است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پیشتر گفته بود که ترکیه نمی‌تواند با عضویت سوئد و فنلاند در ناتو موافقت کند، زیرا این کشور‌ها از بازگرداندن تروریست‌ها به آنکارا خودداری کرده و تحریم‌هایی را علیه آنکارا اعمال کرده اند.  

«ماگدالنا اندرسون» نخست‌وزیر سوئد، دیروز اعلام کرد سوئد و فنلاند درخواست خود را برای پیوستن به ناتو با مقام‌های مربوطه تحویل خواهند داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دولت فنلاند دولت سوئد تحریم آمریکا علیه ترکیه رجب طیب اردوغان سوئد و فنلاند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۷۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کتابخانه دیجیتال ملی جهان در فنلاند راه‌اندازی شد

فنلاند در راستای طرح دیجیتالی کردن خدمات، نخستین کتابخانه الکترونیک جهان را راه‌اندازی کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کتابخانه ملی فنلاند خدمات کتابخانه الکترونیکی خود را راه‌اندازی کرده است که به عنوان یک پلتفرم پیشگام در جهان معرفی شده است. در حال حاضر، این شبکه برای ۸۵ درصد از ساکنان فنلاند در دسترس خواهد بود. این کتابخانه الکترونیکی به عنوان یک برنامه قابل دانلود برای گوشی‌ها و تبلت‌ها در دسترس است و به کاربران امکان می‌دهد کتاب‌های الکترونیکی، صوتی و مجلات دیجیتال را امانت بگیرند. این کشور، رویکرد دیجیتال را برای در دسترس قرار دادن هرچه بیشتر خدمات مرتبط با کتاب انجام داده است تا هرچه بیشتر فرهنگ کتابخوانی را ترویج دهد.

به جای کارت کتابخانه، هنگام اولین ثبت‌نام برای سرویس از احراز هویت پیشرفته استفاده می شود. هر کسی که شهرداری محل سکونتش به این سرویس ملحق شده است، می‌تواند از کتابخانه الکترونیکی استفاده کند. هزینه این خدمات به ازای هر ساکن برای شهرداری ها ۰.۷ یورو است.

بر اساس گزارش ها، سرویس مشابه و در عین حال متفاوتی در دانمارک نیز توسعه یافته است و این ایده در سایر کشورهای شمال اروپا نیز در حال اجراست.

به عنوان یک سرویس جدید، مدیران پروژه هنوز نمی‌دانند که چگونه این رویکرد در آینده توسعه خواهد یافت. فقط زمان نشان می‌دهد که کدام اقلام بیشتر برای استقراض درخواست می‌شوند. کاربران برنامه همچنین می‌توانند بازخورد خود را در مورد این سرویس ارسال کنند و به پیشرفت بعدی آن کمک کنند.

به نظر می‌رسد که کتابخانه الکترونیکی نیز از بعضی مشکلات ذاتی کتابخانه های قدیمی رنج می‌برد، به‌ویژه این واقعیت که کاربران احتمالاً باید مدتی منتظر بمانند تا مطالب جدید منتشر شده برای امانت در دسترس قرار گیرند.

اما نکته مهم این است که مطالب خواندنی به زبان های فنلاندی، سوئدی و انگلیسی در دسترس خواهد بود.

کد خبر 749601

دیگر خبرها

  • سیل و آب‌گرفتگی در خیابان‌های آنکارا + فیلم
  • بارش سیل آسا در پایتخت ترکیه
  • اولین کتابخانه ملی دیجیتال جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • اولین کتابخانه دیجیتال ملی جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه
  • زلنسکی: پس از پایان جنگ انتظار داریم به عضویت ناتو درآییم
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • جوان مازندرانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند