Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین بیرانوند روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا شهرکرد گفت:این تعداد طرح غیرفعال یا نیمه‌فعال در استان چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۰ به کمک تسهیلات صندوق کارآفرینی استان راه‌اندازی شد که زمینه اشتغال مستقیم ۱۷۳ نفر را فراهم می‌کنند.

وی افزود: مبلغ ۳۴ میلیارد و۸۰۰ میلیون ریال پرداختی به طرح های غیرفعال یا نیمه‌فعال استان حدود چهار درصد از مبلغ ۸۷۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی است که در سال گذشته برای ایجاد ۲ هزار فرصت شغلی جدید در استان چهارمحال و بختیاری پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: امسال نیز بخشی از تسهیلات صندوق کارآفرینی برای احیای واحدهای غیرفعال و نیمه‌فعال اختصاص می‌یابد و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که در حضور معاون اول رییس جمهور با این صندوق به امضا رسید، مقرر شد این صندوق عهده‌دار احیای یک هزار واحد غیرفعال و نیمه‌فعال در کشور شود.

مدیر صندوق کارآفرینی چهارمحال و بختیاری گفت: این صندوق به منظور حمایت از واحدهای احیا شده پس از پرداخت تسهیلات، از طریق کارگروه مرتبط بر روند فعالیت واحدها تا تثبیت اشتغال نظارت می‌کند.

بیرانوند با تاکید برحمایت از واحدهای غیرفعال یا نیمه‌فعال احیا شده گفت: در قالب طرح‌هایی مانند "طرح احسان" به برخی از این واحد دوباره کمک مالی تخصیص داده می‌شود و در برخی موارد صاحبان واحد احیا شده با سپرده بسیار کم می‌توانند دوباره از تسهیلات کم‌بهره این صندوق برای ماندگاری طرح خود، وام دریافت کنند.

وی ادامه داد: این تسهیلات برای طرح‌های متوقف شده و یا نیمه‌فعال شهرستان‌های شهرکرد، بن، بروجن، لردگان، کیار و خانمیرزا پرداخت شد و در یک مورد که مربوط به کارگاه تولیدی صنایع دستی در منطقه صحرا شهرستان خانمیرزا بود زمینه اشتغال مستقیم ۱۵۰ نفر با بازگشت این واحد به چرخه تولید فراهم شد.

بیرانوند یادآور شد: ساخت طلا و جواهر، خاتم کاری، تولید آبپاش بارانی، تولید شکر پنیر، کشت گیاهان دارویی،تولید صنایع دستی، تولید و فروشگاه پوشاک، تولید پولک‌ و نبات، تولید ماهیان زینتی و تولید کابینت محورهای فعالیت این واحدهای صنعتی است.

وی تاکید کرد: با توجه به شعار امسال و اهمیت زیادی که اشتغال برای دولت سیزدهم دارد، چهارمحال و بختیاری دارای ظرفیت‌های زیادی در زمینه‌های کشاورزی، گردشگری و صنعت است و می‌تواند درصد قابل توجهی از اعتبارات را جذب کند.

به گزارش ایرنا، صندوق کارآفرینی بر اساس رویکرد جدید حمایت از کسب و کارهای خرد بازارمحور با روش تامین مالی خُرد، وظایف مهم و مغفولی را در زنجیره حمایت‌های دولتی از تولید در بخش خصوصی برعهده دارد.

برچسب‌ها رونق تولید شهرکرد چهارمحال وبختیاری کارآفرینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید شهرکرد چهارمحال وبختیاری رونق تولید شهرکرد چهارمحال وبختیاری کارآفرینی چهارمحال و بختیاری صندوق کارآفرینی نیمه فعال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۸۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو

حسین بهرامی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در حاشیه نمایشگاه اکسپو با بیان اینکه ۸۰ هزار هکتار از اراضی شیب‌دار در چهارمحال و بختیاری مستعد کشت و توسعه باغات بادام است، گفت: توسعه باغات بادام، افزایش اشتغال، صادرات و فرآوری بادام را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ در زمینه صادرات کالا و زنجیره ارزش راهبردی تشکیل شده است، افزود: دو محصول بادام و ماهیان سردآبی زنجیره ارزش راهبردی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در این نمایشگاه به سرمایه‌گذاران عرضه می‌شود. 

بهرامی با بیان اینکه ۳۰ هزار هکتار باغ بادام در استان وجود دارد، ادامه داد: ارزش این محصول در چهارمحال و بختیاری بیش از ۵۰ همت است که بیش از ۱۰ هزار نفر در استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول در این حوزه مشغول به‌کار هستند. 

بیشتر بخوانید

افزایش ۲ هزار تنی صادرات مغز بادام از چهارمحال و بختیاری

وی با بیان اینکه صادرات محصول بادام چهارمحال و بختیاری آشکار است، افزود: در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۲ هزار و ۲۰۰ تن بادام با ارزش حدود ۱۸ میلیون دلار از این استان صادر شد که عمدتا صادرات این محصول، بدون پوست بود. 

بهرامی با بیان اینکه این استان ظرفیت بالایی برای تولید ماهیان سردآبی دارد، بیان کرد: از ۵۰۰ مزرعه فعال شیلات ماهی در سال ۱۴۰۲ در چهارمحال و بختیاری، بیش از ۲۵ هزار و ۵۰۰ تن تولید انجام شد. 

وی با بیان اینکه ۲۲ کارخانه تولید خوراک آبزیان در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، اظهار کرد: سالیانه ظرفیت تولید ۳۷۰ هزار تن از این محصول و ۱۵ هزار تن بسته‌بندی ماهی در استان وجود دارد.

بهرامی ادامه داد: ارزش ریالی صادرات ماهی، تخم ماهی قزل‌آلا و خوراک آبزیان از چهارمحال و بختیاری پارسال ۱۹ میلیون دلار بود.

نمایشگاه ایران اکسپو از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه توانمندی دانشجویان فنی و حرفه‌ای در چهارمحال و بختیاری
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان‌غربی
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان غربی