Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@18:37:25 GMT

هشدار ناظران به سودجویان اقتصادی

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۸۲۵۰

هشدار ناظران به سودجویان اقتصادی

با اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه هیچ کالا و خدماتی نباید بیش از رقم مصوب ستاد تنظیم بازار افزایش یابد برای همین سری به بازار زدیم.

یکی از فروشندگان پوشاک به ما گفت: تمام اجناس خود را به قیمت قبل به فروش می‌رسانم و در این چند روزه تغییری در افزایش قیمت‌ها نداشتم.

او گفت:دلیلی ندارد وقتی چهار قلم کالای اساسی گران شده بقیه اجناس را گران کنیم و باید هوای مشتری خود را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستگردی فروشنده لوازم خانگی هم به ما می‌گوید:در این چند روز هیچ افزایش قیمتی برای کالا‌های خود نداشته و اجناس با قیمت قبل به فروش می‌رسد.

او گفت:اجناس هرساله ۱۰ تا ۱۵ درصد به صورت قانونی افزایش قیمت پیدا می‌کند و بیشتر ازاین مجوز نداریم.

ولی برخی از مردم متعقد بودند افزایش ۴ قیمت کالای اساسی باعث گرانی اقلام دیگر هم شده است.

یکی از خریداران دراین باره به ما گفت:برای خرید مبل مراجعه کردم و تفاوت قیمت زیادی را دیدم وقتی علت را از فروشنده جویا شدم گفت وقتی هزینه حمل ونقل بالا رفته مجبور هستم جنسم را گران کنم.

او می‌گوید:اگر نظارت بیشتری بر بازار باشد باعث کاهش نگرانی مردم خواهدشد.

افزایش چشگمیر جریمه‌ها هشداری برای سودجویان

اشرفی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: با بازنگری جرایم تعزیراتی، این جریمه‌ها به صورت چشگمیری افزایش یافته است.

او گفت:اگر به عنوان مثال صنفی بدون دلیل کالایی را گران کند جریمه آن از مبلغ ۶ میلیون و ۵۰۰ به ۳۲ میلیون تومان تغییر پیدا کرده است.

اشرفی گفت: همچنین جریمه عدم ارائه فاکتور توسط فروشنده از ۲۰۰ هزار تومان به یک میلیون تومان و عدم نصب قیمت از ۲۶۰هزار تومان به یک میلیون و ۳۰۰هزارتومان افزایش یافته است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت:هر کالایی که نیاز به افزایش قیمت داشته باشد باید مسیر قانونی خود را طی کند و درصورتی که تغییر قیمت خودسرانه باشد از طریق مراجع قانونی با متخلفین برخورد قاطعانه می‌کنیم.

او گفت:۱۹۰تیم بارزسی از حوزه جهادکشاورزی،۳۰تیم از سازمان صمت و گشت‌های مشترک هرروز بر بازار نظارت و قیمت‌ها را رصد می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هشدار کالای اساسی گرانی افزایش قیمت او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۸۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد

سرما و یخبندان از اواسط هفته میهمان برخی شهرهای خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، فاطمه زارعی اظهار کرد: بر اساس الگو، داده‌ها و تصاویر ماهواره‌ای هواشناسی، تا اواخر روز سه‌شنبه جوی نسبتاً پایدار و یکنواخت را در استان شاهد هستیم.

وی گفت: به لحاظ افزایش دما تا اواسط هفته‌جاری روند افزایش دما را خواهیم داشت، اما حداقل دما تا صبح سه‌شنبه کاهشی خواهد بود.

کارشناس مسئول هواشناسی استان خراسان‌جنوبی افزود: از صبح سه‌شنبه روند کاهشی دما را خواهیم داشت، به‌طوری که در شهرستان سربیشه، مناطق کوهستانی شهرستان قاین، شهرستان‌های درمیان، بیرجند، حاجی‌آباد، سرایان و فردوس وقوع یخبندان و حداقل دمای صفر درجه قابل پیش‌بینی است.

وی از کشاورزان درخواست کرد تا جهت حفاظت محصولات باقی و گلخانه‌ای تمهیدات لازم را انجام دهند.

کد خبر 749038

دیگر خبرها

  • بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد
  • معرفی داوران و ناظران هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال مردان
  • سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران: سکه‌ های حراج شده کاملاً استاندارد بانک مرکزی است/ مراقب فریب سودجویان باشید
  • سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز:سکه‌های حراج شده استاندارد بانک مرکزی هستند/مراقب فریب سودجویان باشید
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی/ اورژانس هشدار داد
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟
  • آیا هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟