Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، کمیسیون اروپا امروز -چهارشنبه- در حال آماده شدن برای ارائه پیشنهادهای خود در راستای تقویت امنیت انرژی در اتحادیه اروپا در پی اعمال تحریم‌ها علیه روسیه به عنوان تأمین‌کننده اصلی انرژی این قاره است.

بر اساس پیش‌نویس سند منتشر شده توسط رسانه‌های اروپایی، کمیسیون اروپا به کشورهای اتحادیه اروپا پیشنهاد خواهد کرد که برای توقف غیرمنتظره و کامل گاز از روسیه آماده شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش کمیسیون اروپا، اتحادیه اروپا ۴۰ درصد گاز، ۲۷ درصد نفت و ۴۶ درصد زغال سنگ را از روسیه دریافت می‌کند.

از جمله اقدام‌های فوری احتمالی، تعیین سقف مجاز قیمت گاز برای مصرف‌کنندگان از جمله صنعتگران است.

علاوه بر این، کمیسیون اروپا اهداف بلندپروازانه‌تری را برای انرژی تجدیدپذیر و حفظ انرژی به عنوان بخشی از یک طرح ۱۹۵ میلیارد یورویی برای حذف تدریجی سوخت روسیه تا سال ۲۰۲۷ پیشنهاد خواهد کرد.

این کمیسیون همچنین قصد دارد سندی درباره شراکت با کشورهای عربی غنی از نفت و گاز خلیج‌فارس منتشر کند.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کمیسیون اروپا تحریم روسیه امنیت انرژی کمیسیون اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۸۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش جام جم آنلاین، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می (ماه آتی میلادی) دولت فلسطینی را به رسمیت می شناسند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط اعلام کرد: انتظار می رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش العربیه، در ماه مارس، اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی اعلام کردند که به طور مشترک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهند کرد. این در حالیست که اشغالگران قدس مخالفت صریح خود را با با این اقدام اعلام کردند.

از سوی دیگر، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پیشتر گفته بود که انتظار دارد مادرید تا ماه جولای به رسمیت شناختن فلسطینیان را اعمال کرده و معتقد است به زودی یک «توده بحرانی» در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت که چندین عضو را برای اتخاذ موضع مشابه تحت فشار نیز قرار دهد.

دیگر خبرها

  • اروپا از تخلفات فیس‌بوک و اینستاگرام تحقیق می‌کند
  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند