Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد، برنامه‌های متنوعی را در هفته میراث‌فرهنگی و روز جهانی موزه در نظر گرفته شده است که تا ۳ خردادماه ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند از نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های برپا شده، بازدید کنند.

نمایشگاه‌های ۲۹ اردیبهشت

قرار بر این است ۲۹ اردیهشت ماه، نمایشگاه پوشاک ارامنه در موزه پوشاک سلطنتی برگزار شود؛ این نمایشگاه از ساعت ۱۰ صبح آغاز می‌شود و در آن ۲۰ دست لباس کامل ارامنه ایران در مناطق مختلف از جمله اصفهان، چهارمحال و بختیاری، تبریز، جلفا، ۵ دست لباس بازسازی شده مربوط به ۶۰ سال پیش و همچنین چند عدد رومیزی دست‌دوز از سوزن دوزی‌های ارامنه به نمایش گذاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر موارد اشاره شده، ۲ تن از هنرمندان پیشکسوت سوزن‌دوزی نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

دیگر نمایشگاه تحت عنوان «باغ فرنگی» ۲۹ اردیبهشت در موزه آلبوم‌های سلطنتی و اسناد از ساعت ۱۱:۳۰ آغاز می‌شود و نمایشگاه اسنادی در رابطه با باغ تاریخی سعدآباد است.

نمایشگاه عکس دفتر یادبود امضا‌های سران و شخصیت‌های فرهنگی اجتماعی کشور‌های مختلف جهان نیز ۲۹ اردیبهشت‌ماه سال جاری در موزه برادران امیدوار از ساعت ۱۲:۳۰ آغاز خواهد شد.

نمایشگاه نقاشی خط و خطوط تفننی در دوره قاجار هم‌چون سه نمایشگاه دیگر اشاره شده، ۲۹ اردیبهشت‌ماه سال جاری در موزه میرعماد برگزار خواهد شد. این نمایشگاه از ساعت ۱۵ دایر می‌شود و شامل ۳۵ اثر از آثار مخزن و موزه میرعماد خواهد بود.

نمایشگاه‌های ۳۰ اردیبهشت

۳۰ اردیبهشت ماه سال جاری در ادامه برنامه‌های مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد در سال ۱۴۰۱، نمایشگاه و نشست تخصصی نشانه‌شناسی نقاشی کودکان از آثار استاد بهزاد برگزار می‌شود. این نمایشگاه از ساعت ۱۱ تا ۱۶ به طول خواهد انجامید و طی آن به تحلیل آثار کودکان توسط دکتر رامتین شهبازی از مدرسان دانشگاه پرداخته خواهد شد.

نمایشگاه کارگاه‌های تخصصی آشنایی کودکان با میراث‌فرهنگی نیز ۳۰ اردیبهشت برگزار می‌شود و شامل آشنایی کودکان با فعالیت‌های مختلف شغلی موزه اعم از مسئول موزه، راهنمای موزه، حفاظت، فضای سبز، خدمات و تاسیسات است.

برنامه‌های مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد؛ یکم و سوم خرداد

کارگاه آموزش پژوهش و مقاله‌نویسی یکم خردادماه ساعت ۱۴ با مشارکت انجمن علمی جغرافیای دانشگاه علوم و تحقیقات آغاز می‌شود و سوم خرداد نیز نشست موزه و معلولان در سالن خلیج فارس از ساعت ۱۰ با مشارکت کمیته ملی موزه‌های ایران برگزار خواهد شد.

همچنین مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد، ۲۳ اردیبهشت‌ماه سال جاری از ساعت ۱۷ در موزه هنر‌های زیبا، میزبان آیین تکریم استاد محجوبی بود که با حضور عباس عراقچی، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی ایران، سعید اوحدی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و استاد یدالله کابلی، خطاط و از چهره‌های ماندگار کشور برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سعدآباد میراث فرهنگی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد اردیبهشت ماه سال جاری میراث فرهنگی ۲۹ اردیبهشت خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۸۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم

  به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، عبدالمجید شاکری گفت: همه معلمان، آموزگاران و اساتید دانشگاه روز سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت با ارائه کارت شناسایی می‌توانند از موزه‌ها و بنا‌های تاریخی فرهنگی مشارکت‌کننده در این طرح، به صورت رایگان یا با تخفیفات ویژه بازدید کنند.   معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد افزود: بازدید از خانه لاریها، زندان اسکندر، نارین قلعه و باغ جهانی پهلوان پور مهریز در این روز برای فرهنگیان رایگان است، همچنین باغ جهانی دولت‌آباد و موزه آب با ۵۰ درصد تخفیف، قنات جهانی زارچ و موزه اسناد و نسخ مهربان پولادی با ۶۰ درصد تخفیف، موزه دیدنی‌های یزد با ۴۰ درصد تخفیف و موزه نور و روشنایی با ۸۰ درصد تخفیف در این طرح مشارکت دارند.   وی گفت: این طرح در روز ۱۲ اردیبهشت برای معلمان با ارائه کارت شناسایی معتبر به همراه ۴ نفر از اعضای خانواده در نظر گرفته‌شده است.   در تقویم رسمی کشور ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری به عنوان روز بزرگداشت مقام معلم نام‌گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم
  • اقامتگاه ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی اینجاست