Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، انرژی‌های تجدیدپذیر از پاک‌ترین انرژی‌هایی است که بشر امروزه می‌تواند از آن برای تولید انرژی الکتریکی استفاده کرده و ضمن حفاظت از محیط‌زیست زندگی بهتری برای خود رقم بزند.

ایران دارای حدود ۳۰۰ روز آفتابی است و علاوه بر آن شدت تابش آفتاب در کشورمان از بسیاری کشورها بیشتر است که همین موضوع استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی برای تولید برق را مقرون به صرفه‌تر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تازه‌ترین گزارش سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران نشان می‌دهد برق تولید شده از منابع انرژی‌های تجدیدپذیر در فروردین‌ماه امسال در شبکه برق مورد استفاده قرار گرفته است.

همچنین این نوع انرژی در فروردین‌ماه مانع از انتشار ۸۳ هزار تن گاز گلخانه‌ای (co۲) شده‌اند.

بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر در فروردین‌ماه امسال ۳۳ میلیون لیتر در مصرف آب صرفه‌جویی ایجاد کرده است.

میزان صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی که با بکار گیری انرژی‌های تجدیدپذیر در فروردین‌ماه امسال اتفاق افتاده به رقم ۴۰ تن (معادل میلیون مترمکعب گاز طبیعی) رسیده است.

ساخت ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه انرژی‌های تجدیدپذیر یکی از برنامه‌هایی است که «علی‌اکبر محرابیان» وزیر نیرو تحقق آن را در دولت سیزدهم اعلام کرده بود.

چندی پیش وی با بیان اینکه دولت برنامه‌ای چهار ساله برای افزایش ۱۰ هزار مگاواتی انرژی‌های تجدیدپذیر دارد، خاطرنشان کرد: بازار توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر ایران، با اتکا به پتانسیل بالای منابع انرژی‌های تجدیدپذیر اعم از خورشیدی، بادی، زیست‌توده و زمین‌گرمایی، از طریق امکان عقد قراردادهای بلندمدت با نرخ‌های تشویقی، بازار بسیار جذابی برای سرمایه‌گذاران است.

محرابیان محوری‌ترین برنامه در وزارت نیرو را حمایت از انرژی‌های تجدیدپذیر دانست و صیانت از منابع و محیط‌زیست با تمرکز بر احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر را متناسب با رشد تقاضا، به‌عنوان یک سیاست اصلی برشمرد.

 «محمود کمانی» رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق هم گفته بود: تنوع‌بخشی به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، یکی از اصولی‌ترین سیاست‌های دوران جدید سازمان ساتبا است.

برچسب‌ها انرژی تجدیدپذیر علی اکبر محرابیان وزارت نیرو دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی تجدیدپذیر علی اکبر محرابیان وزارت نیرو انرژی تجدیدپذیر علی اکبر محرابیان وزارت نیرو دولت سیزدهم انرژی های تجدیدپذیر فروردین ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۸۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست

محمدحسن آصفری، نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره کمبود منابع انرژی و احتمال تغییر ساعات کاری در فصل تابستان گفت: نیاز کشورمان به انرژی بیش از هشتاد هزار مگاوات است در حالی که امروز ظرفیت نیروگاه‌های ما کمتر از پنجاه هزار مگاوات است.

وی اظهار کرد: پیک مصرف در فصل تابستان به‌دلیل گرما بالا می‌رود بنابراین تا منابع انرژی تامین نشود مشکلاتی در این زمینه خواهیم داشت و ممکن است تغییراتی در ساعات کاری صورت گیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس بیان کرد: با توجه به قانونی که محلس شورای اسلامی در حمایت از صنعت برق تصویب کرد باید اجرای این قانون با جدیت دنبال شود و بخش خصوصی هم در اجرای آن شریک شود تا با سیاست‌های تشویقی و تسهیلاتی که در نظر می‌گیریم بتوانیم کمبود منابع انرژی را جبران کنیم.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس ادامه داد: تغییر ساعات کاری یک راهکار موقت برای تامین انرژی است و باید منابع انرژی را افزایش دهیم لذا تا این اتفاق نیفتد شاهد راهکار‌های موقت مثل تغییر ساعات کاری هستیم.

آصفری گفت: لازمه جلوگیری از تغییر ساعات کاری در تابستان افزایش منابع انرژی است، چون تغییر ساعات کاری برای دولت هزینه‌بر است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • خراسان شمالی آماده سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر است
  • ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • پتروشیمی‌ها برای کمک به رفع مشکل ناترازی انرژی آماده اند
  • موافقت مجلس با جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • جدول منابع و مصارف «حوزه انرژی» به تصویب رسید
  • طرح یک شرکت آمریکایی برای نصب آینه در فضا برای تولید انرژی خورشیدی
  • وزیر فرهنگ: در خلیج فارس همه منابع غنی انرژی را داریم
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم