Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد اشرفی، معاون اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به طرح مردمی‌سازی توزیع عادلانه یارانه‌ها، اظهار داشت: قبل از زیرساخت‌های اجرای طرح فراهم نبود و از چند روز قبل آغاز شده است.

وی با بیان اینکه مبنای این طرح سه شاخصه مهم دارد، تصریح کرد: دولت‌های قبل قانون را به تعویق می‌انداختند و استقرار اقتصادی اصل طرح را زیرسؤال نمی‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نظامات اقتصادی دنیا، بخشی توزیع یارانه را به تولیدکنندگان پرداخت می‌کنند، یادآور شد: بخشی دیگر آن را به چرخه مصرف‌کننده و برخی به زنجیره‌ای از توزیع پرداخت می‌کنند.

اشرفی با بیان اینکه در کشور ما به واردکننده یارانه پرداخت می‌شد، ادامه داد: ارز ۴۲۰۰ تومانی مربوط به سال ۹۷ است و حجمی از تقاضا برای واردات کالا وجود داشت.

وی با بیان اینکه یارانه از ۲۵ قلم کالا اساسی ریزش پیدا کرد و به چهار قلم رسید، افزود: همه اقتصادیون در اصلاح ساختار یارانه موافق هستند.

معاون اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اجرای این طرح راهی برای مبارزه با فساد و رانت است، گفت: در یکی دو سال اخیر پرونده‌های فساد زیادی در ارز داشتیم.

خراسان‌جنوبی تولیدکننده به‌نام در سه قلم کالای اساسی

اشرفی تصریح کرد: ارز به جای اینکه بیاید در سفره مردم در جای دیگر هزینه می‌شد و باید مسئله می‌شد که با کمک این دولت حل شد.

وی با بیان اینکه در تأمین سه قلم کالای اساسی تولیدکننده به‌نام در شرق کشور هستیم، یادآور شد: در این کالاها معین استان‌های همجوار خودمان هستیم.

معاون اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه روزانه بالغ بر ۱۰۰ تن شیر به خراسان‌رضوی ارسال می‌کنیم، ادامه داد: باید سرمایه‌گذاری صورت گیرد تا چرخه تولید و فرآوری شیر در استان تکمیل شود چراکه کارخانجات فرآوری لبنی چشم‌گیر نیستند.

اشرفی با بیان اینکه در حوزه تولید گوشت مرغ روزانه ۱۴۰ تن تولید داریم، افزود: فقط در حوزه روغن تولید نداریم که سهمیه ما از خراسان‌رضوی و کرمان تعیین شده است.

وی اضافه کرد: خرید فروکش کرده و با کاهش خرید مواجه هستیم و آرامش نسبی در بازار به وجود آمده است.

معاون اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی افزود: تاکنون یارانه را واردکننده می‌گرفته و با توزیع عادلانه یارانه‌ها یارانه به دست مردم می‌رسد.

هدف اصلی قانون‌گذار صدور کالابرگ الکترونیکی

اشرفی با بیان اینکه در دولت قبل اعتباری که برای یارانه ارز در نظر گرفته می‌شد در نیمه اول سال تمام و به نیمه دوم نمی‌رسید، تصریح کرد: برای مدیریت کشور از شیوه مردم‌سازی و هدایت ارز باید در دست مصرف‌کننده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دولت در سال جاری رشد هشت درصدی را برای کشور پیش‌بینی کرده است، یادآور شد: برای افزایش بهره‌وری انتقال یارانه از واردکننده به مصرف‌کننده مفید است و کارخانه را ملزم می‌کند افزایش بهره‌وری و فرصت برنامه‌ریزی برای صاحبان کار داشته باشد.

معاون اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حوزه نظارت سازمان جهاد، صمت و تعزیرات به طور جدی پیگیری می‌کنند، ادامه داد: اقلام ثانویه تغییر جزئی کرده است.

اشرفی با بیان اینکه هدف اصلی قانون‌گذار صدور کالابرگ بوده است، افزود: بستر و زیرساخت در آغاز محیا نبود و آماده‌سازی را انجام دادیم و برنامه‌ریزی می‌شود در ماه سوم بستر آماده شود.

وی با بیان اینکه شاخص‌های ترکیبی برای تعیین دهک مشخص شده و بسیار دقیق است، اضافه کرد: این شاخص‌ها تک بعدی نیست و دولت اختیاراتی داده است لذا افراد می‌توانند به دهک خود اعتراض کنند تا مورد سنجش قرار گیرد و حقوق آن‌ها تضییع نشود.

معاون اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی نقد را سازنده دانست و گفت: دولت این طرح را دقیق و شفاف برای مردم بیان کرد و در این مدت هم رسانه ملی پای کار است ولی هنوز نیاز به اغنای عمومی وجود دارد.

تسهیلات به واردکنندگان داده می‌شود

اشرفی با بیان اینکه آنچه همیشه نیاز است اغناسازی و تبیین است، تصریح کرد: این طرح توسط ائمه جمعه، فرمانداران و ارباب جراید تبلیغ شده و نیاز به تبلیغ بیشتر دارد که شما می‌توانید نقش مهمی داشته باشید.

وی این طرح را آغاز یکی از برنامه‌های ساختاری و مهم در حوزه اصلاح نظام یارانه عنوان کرد و یادآور شد: افزایش بهره‌وری در فضای رقابت به وجود می‌آید.

معاون اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دولت ۵۰۰ دلار در هر تن گندم برای ورود به کشور پرداخت می‌کرده است، ادامه داد: آرد با قیمت پایین به کارخانه ماکارانی داده می‌شد و ماکارانی صادر می‌کردند و نیاز به کیفیت نبوده و در سطح تولیدی اختلاف نرخ یارانه بهترین سودها را نصیب آن‌ها می‌کرد.

اشرفی با بیان اینکه ذرت، جو و سویا با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شد، افزود: این مواد تبدیل به خوراک دام می‌شد و به کشورهای دیگر صادر می‌شد.

وی با بیان اینکه اکنون بازار رقابتی است و شرط آن تولید با کیفیت شده است، اضافه کرد: دولت حمایت ویژه از تولیدکنندگان دارد و همچنین در این طرح به واردکنندگان کالاهای اساسی تسهیلات داده می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در خراسان‌جنوبی به واسطه مناعت طبعی که وجود دارد در کشور نمونه هستند، گفت: در کشور قانون‌گذار قانون خوبی وضع کرده و سران سه قوه اختیاراتی را به تعزیرات داده‌اند تا کسانی که وارد احتکار و گران‌فروشی می‌شوند، جریمه شوند.

تلاش دولت برای حمایت از قشر ضعیف

اشرفی با بیان اینکه در حوزه اقتصادی یکی برنامه‌های مهم هم‌افزایی بین همه دستگاه‌ها است، تصریح کرد: در استان پنج مؤلفه کلیدی، معدن، کشاورزی، گردشگری و صنعت گردشگری، تجارت خارجی، صنعت و تولید وجود دارد که شاخص‌های کلیدی است و باید برای هر کدام هدایت راهبردی و هدف‌گذاری برای دستگاه‌های اقتصادی رقم بخورد.

وی با بیان اینکه طرح مردمی‌سازی توزیع عادلانه یارانه‌ها از نظام است، خاطرنشان کرد: همه دغدغه دولت حمایت از قشر ضعیف است و سعی می‌کند به سبد معیشت مردم کمک کند.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: اشرفی حوزه اقتصادی مردمی سازی توزیع عادلانه یارانه ها معاون اقتصادی استاندار خراسان جنوبی یارانه ها یادآور شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۸۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در بارندگی‌های یک هفته اخیر بیشترین میزان ذخیره‌سازی رواناب در سد‌های حاجی آباد زیرکوه و نهرین شهرستان طبس انجام شد. 

عباس سارانی افزود: یک میلیون و ۶۴۰ هزار مترمکعب در سد حاجی آباد زیرکوه و ۹۷۰ هزار متر مکعب در سد نهرین طبس رواناب مهار شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی افزود: در بارندگی‌های چند روز گذشته حجم فعلی مخازن سد‌های استان به ۱۸.۵ میلیون مترمکعب رسید.

به گفته وی در حال حاضر ۲۴ درصد مجموع ظرفیت هشت سد مخزنی استان که معادل ۷۵ میلیون مترمکعب است آبگیری شده است.

دیگر خبرها

  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • معلمان و کارگران، افسران جنگ فرهنگی و اقتصادی هستند
  • جایگاه ایران را در عرصه نبرد فرهنگی و اقتصادی تثبیت کنیم/ مسئولان از تولید ملی حمایت کنند
  • مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید
  • اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود