Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، بنا به اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، شمار مبتلایان روزانه کرونا در این استان نیز که اول این هفته تا سه نفر کاهش یافته بود، طی شبانه روز گذشته به ۱۰ نفر افزایش یافت.

دکتر علی محمدیان‌اردی همچنین اعلام کرد: با وجود صعودی شدن شیوع کرونا، روزهای بدون فوتی کرونا در استان اردبیل برای چهل و سومین بار طی سال جاری ادامه یافت و با صفر شدن دوباره فوت مبتلایان، مجموع جان‌باختگان ۶ موج شیوع کرونا در استان اردبیل در مدت ۲۶ ماه گذشته در رقم ۲ هزار و ۸۰۲ نفر باقی ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل افزود: هم‌اکنون شهرستان اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد، گرمی و خلخال در وضعیت آبی و شهرستان‌های نیر، نمین، اصلاندوز، بیله‌سوار، کوثر و سرعین در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

وی بیان کرد: شمار بستری مبتلایان بدحال کووید.۱۹ در مراکز درمانی استان اردبیل طی شبانه‌روز گذشته به ۶ نفر و تعداد افراد ترخیص شده بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان نیز به هشت نفر رسید.

دکتر محمدیان‌اردی بر استفاده از ماسک، ایجاد تهویه در فضاهای سرپوشیده و رعایت فاصله اجتماعی و لزوم پرهیز از دورهمی، عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان تاکید کرد.

وی در ادامه از تزریق ۲ میلیون و ۲۲۵۴ هزار و ۱۰۲ دُز واکسن نوبت اول، دوم و سوم در استان اردبیل خبر داد و نرخ تزریق نوبت اول واکسن کرونا در این استان را ۱۰۰ درصد جمعیت هدف معادل ۹۶۸ هزار و ۱۷۶ دُز اعلام کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین نرخ تزریق نوبت دوم در این استان را حدود ۹۰ درصد معادل ۸۵۶ هزار و ۳۰۱ دُز ذکر کرد و گفت: این استان در تزریق نوبت اول و دوم واکسن کرونا، در رده استان اول و دوم کشوری قرار دارد.

وی اضافه کرد: دُز سوم واکسن کرونا برای ۴۰۰ هزار و ۶۲۵ نفر از شهروندان استان اردبیل تزریق شده که معادل ۴۳ درصد جمعیت هدف تعیین شده برای دریافت این نوع واکسن است.

دکتر محمدیان اردی، میزان تزریق نوبت سوم واکسن کرونا در استان اردبیل را سه درصد بیشتر از میانگین کشوری عنوان کرد و ادامه داد: این استان در رتبه ششم کشوری تزریق دُز سوم واکسن کرونا قرار دارد.

وی استقبال مردم از تزریق نوبت سوم واکسن کرونا را کمتر از حد انتظار ذکر و تاکید کرد: تزریق دُز سوم واکسن کرونا در پیشگیری از ابتلا و کاهش شدت بیماری بسیار مهم است و همه مردم باید این دُز را تزریق کنند تا هم خود این افراد به ویروس کرونا مبتلا نشوند و هم سبب آلوده شدن دیگران نشوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با تاکید بر لزوم رعایت همگانی پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از عادی‌انگاری کرونا گفت: حتی افرادی که سه دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

به گزارش ایرنا، بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها کرونا طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 استان اردبیل بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 کرونا طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 استان اردبیل بهداشت و سلامت کرونا در استان اردبیل سوم واکسن کرونا شیوع کرونا تزریق نوبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۸۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت: دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری احصا و اعلام کرده و در اجرای برنامه‌های خود باید به‌ صورت متمرکز و با همکاری یکدیگر اقدام کنند تا تأثیرگذاری بالایی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، رضا قاسمیان در نشست با مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان، کاری قرارگاهی و نیازمند مشارکت همگان است.

وی افزود: دستگاه‌های فرهنگی استان اردبیل برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری احصا و اعلام کنند و برای اجرای این برنامه‌ها هم به‌صورت متمرکز و با همکاری یکدیگر اقدام کنند تا تأثیرگذاری بالایی داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با تأکید بر توجه به تقویت موضوعات فرهنگی تأثیرگذار در جامعه از طریق فضاهای مختلف اطلاع‌رسانی اعم از مجازی و مکتوب، ادامه داد: تقویت هویت ایرانی و اسلامی جوانان باعث افزایش مقاومت آنان در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان می‌شود.

قاسمیان تصریح کرد: مشارکت اجتماعی در نهادینه شدن فرهنگ خیرخواهی دارای اهمیت بوده و مشارکت دستگاه‌ها در ترویج قدرشناسی و تمکین به قوانین اجتماعی از طریق فضاهای مختلف اطلاع‌رسانی و ارتباطی ضروری است.

منشور رسانه‌ای و عهدنامه فعالان فضای مجازی استان اردبیل به‌زودی رونمایی می‌شود

وی بیان کرد: در راستای سالم‌سازی فضاهای مجازی، باید تولید و توزیع محتوا به‌صورت تخصصی و با مشارکت فرهیختگان و نخبگان استان اردبیل در دستور کار باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به تدوین منشور رسانه‌ای و عهدنامه فعالان فضای مجازی استان و رونمایی از آن در آینده نزدیک، گفت: در این منشور، رعایت نکات مختلف در رابطه با مصالح و منافع استان اردبیل یادآوری شده و فعالان فضای مجازی را نسبت به اجرای آن دعوت می‌کند.

در این نشست مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان اردبیل نظرات و نیازمندی‌های خود را برای اجرای برنامه‌ها در طول سال بیان کردند.

کد خبر 749137

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور