Web Analytics Made Easy - Statcounter

روح‌الله حضرت‌پور گفت: ما در دوره‌های قبلی و در ریاست جمهوری‌های گذشته نیز شاهد سفر نفر اول دولت به آذربایجان‌غربی بودیم اما آیا گرهی از مشکلات استان ما گشوده شد؟ مصداق بارز این مساله نیز وضعیت آذربایجان‌غربی از لحاظ شاخص‌های توسعه است که در بین استان‌های انتهایی و محروم کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی متاسفانه در سال گذشته در فلاکت‌بارترین وضعیت ممکن قرار گرفت، افزود: سفر آقای رئیسی به این استان باید در راستای رفع محرومیت‌های فعلی باشد چنان که همین محرومیت‌ها باعث شده آذربایجان‌غربی در نرخ بیکاری، نرخ سواد، نرخ بهداشت و حتی در نرخ تورم جزو استان‌های ضعیف کشور به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ارومیه در محلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم آذربایجان‌غربی در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مطالباتی دارند، خاطرنشان کرد: من نمونه‌هایی از این مطالبات را طی نطقی که در مجلس داشتم بیان کردم و اکنون نیز بر همان‌ها تاکید دارم؛ تداوم عملیات احیای دریاچه ارومیه ، لزوم سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ دولتی در بخش صنعت به ویژه صنایع مادر این استان و بهره‌برداری اصولی از ظرفیت‌های بالقوه کشاورزی این منطقه و توسعه مکانیزاسیون در این بخش از مطالبات مردم آذربایجان‌غربی است.

حضرت‌پور با تاکید بر اینکه استان ما در بخش معادن ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد که متاسفانه دولت برای سرمایه‌گذاری در آنها هیچ اقدامی نکرده است، یادآور شد: با سرمایه‌گذاری در بخش استخراج مواد معدنی و همچنین فرآوری این محصولات جهت جلوگیری‌ از خام‌فروشی، می‌توان نرخ بیکاری در این استان محروم و غریب را به صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش داد.

وی با اشاره به فعالیت معدن طلای زره‌شوران تکاب، گفت: این معدن که یکی از بزرگترین معادن طلای خاورمیانه محسوب می‌شود، جز محرومیت و تخریب منابع طبیعی و زیست محیطی چه عایدی برای مردم منطقه داشته است؟ غیر از این است که زیرساخت‌های موجود در آن از جمله راه‌ها نیز توسط بهره‌برداران معدن تخریب شده است؟ نمی‌شد با اختصاص درصدی از منابع حاصل از استخراج طلای این معدن به خود منطقه، در راستای رفع محرومیت‌های آن گام برداشت؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آقای رئیسی در جزئیات فعالیت معدن زره‌شوران تکاب قرار دارد، اظهار کرد: منطقه آزاد شدن سرو ارومیه، تکمیل آزادراه ارومیه - تبریز، افزایش اعطای تسهیلات به بخش کشاورزی استان برای تغییر نوع آبیاری، افزایش حمایت‌ها از کشاورزان با خرید تضمینی محصولات کشاورزی آنان از مطالبات جدی ماست.

وی تاکید کرد: آقای رئیسی در سفر به استان‌ مازندران دستور آزادسازی سواحل دریای خزر که توسط ارگان‌های دولتی تسخیر شده بود را صادر کردند که با تعیین ضرب‌الاجل تحقق یافت؛ لذا انتظار ما این است ایشان با چنین دستوراتی، برای گره‌گشایی از مشکلات آذربایجان‌غربی نیز اقدام کنند.

حضرت‌پور با اشاره به اینکه اگر سفر آقای رئیسی به آذربایجان‌غربی صرفا بهره‌برداری از پروژه‌هایی است که در دولت قبل اجرا شده، سفری بیهوده و بی‌ثمر خواهد بود، گفت: ایشان در دوره ریاست بر قوه قضائیه به استان سفر کردند و از ریز مشکلات اطلاع دارند بنابراین انتظار ما این است که سفر پیش روی ایشان همراه با مصوباتی باشد که گامی اساسی در راستای محرومیت‌ها و کاهش رنج مردم این دیار باشد.

46

کد خبر 1632281

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان غربی ارومیه سفر استانی آذربایجان غربی آقای رئیسی محرومیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۹۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالمطهر محمدخانی؛ رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در روزنامه همشهری نوشت، روسای جمهور در ادوار مختلف، سفرهای استانی به بخش‌های مختلف کشور را در دستور کار داشتند اما کلانشهر «تهران» به‌دلیل آنکه پایتخت و محل حضور وزارتخانه‌ها و مراکز دولتی است، هرگز جایگاهی در برنامه‌ها نداشت و از این‌رو شهرداری در همه ادوار تنها هزینه حضور دولت را پرداخت می‌کرد و در مواجهه با گره‌های موجود نمی‌توانست دولت را تمام‌قد با خود همراه کند که این روند مشکلات بسیاری را به تهران تحمیل کرد.
از سوی دیگر، شهرداری در برخی پروژه‌ها نیاز به همراهی دولتمردان دارد که هرگز از سوی دولت‌های گذشته عملیاتی نشده است. حضور شهردار تهران در هیأت دولت از همان روزهای ابتدایی رهاوردهای بسیاری برای شهر داشته ‌که یکی از آنها همراهی دولت برای انعقاد قراردادهای واردات واگن و وسایل حمل‌ونقل برقی و همچنین بازدید رئیس‌جمهور از جنوب پایتخت بود. روز پنجشنبه در یک رخداد کم‌نظیر، دولت سیزدهم تصمیم گرفت تا از بخش‌های مختلف جنوب تهران بازدیدی داشته باشد و طی دیدار با مردم، گره از مشکلات شهروندان باز کند؛ بازدیدی که برای نخستین‌بار طی ادوار مختلف انجام شده بود و شهروندان توانستند دغدغه‌های خود را با رئیس‌جمهور، وزرا و مدیران شهری به‌صورت همزمان در میان بگذارند. در این میان رئیس‌جمهور، وعده افتتاح چند مرکز درمانی و بیمارستانی را به مردم منطقه۱۷ داد؛ منطقه‌ای که در این زمینه دچار کمبود سرانه است. نوسازی بافت فرسوده نیز یکی از دغدغه‌های مردم در جنوب شهر تهران است که ارائه بسته‌های تشویقی و هماهنگی با شهرداری برای نوسازی در دستور کار رئیس‌جمهور قرار گرفت. مسئله کمبود برق و خاموشی نیز دیگر دغدغه مردم تهران به‌خصوص در فصل تابستان است که رئیس‌جمهور در این خصوص عنوان کرد: «با تولید ۸۰۰۰مگاوات برق، ناترازی رفع شده است.» همچنین بحث وجود بافت مسکونی در حریم ریلی راه‌آهن دیگر مطالبه شهروندان بود که دولت برنامه‌های خود را برای رعایت حریم ریلی و حل پلاک‌های مسکونی‌ تشریح کرد. در این دیدار خبری خوش به پایتخت‌نشینان داده شد: ۱۳هزار پلاک در منطقه۱۷ تهران و در محدوده تونل ریلی وجود دارد که به‌عنوان پلاک فرسوده هستند و درصورت موافقت هیأت دولت با امکان ساخت‌وساز، بافت فرسوده منطقه نوسازی می‌شود و امکان ساخت ۳۰هزار واحد مسکونی فراهم خواهد شد. وزیر کشور نیز به همراه مدیران شهری بازدیدی از عملیات عمرانی فاز دوم پروژه بزرگراه شهید بروجردی، ابرپروژه باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا(س) و شن‌چاله‌ها داشت که برای رفع معارضان پروژه بروجردی نیز دستوراتی از سوی وی صادر شد. همچنین بنا شد تا دولت طرحی برای انتقال بازار آهن شادآباد ارائه کند. صیانت از حریم پایتخت دیگر موردی بود که در این بازدید بر آن تأکید شده است. یکی دیگر از موضوعاتی که سال‌ها مردم منطقه۱۷ را درگیر کرده، وجود تیرهای برق معارض و فرسوده بود و حضور این تیرها باعث سختی رفت‌وآمد خودروهای امدادی می‌شد که رئیس‌جمهور دستور جمع‌آوری این تیرها را دادند. بازدید صورت‌گرفته در ششم اردیبهشت‌ماه، آورده‌های بسیاری برای پایتخت‌نشینان به‌خصوص مردم جنوب شهر داشت و به یاری خدا، گره مشکلات چندین و چندساله پایتخت ‌باز خواهد شد. به‌نظر می‌رسد طی ادوار مختلف شهرداری این هماهنگی بین مدیریت شهری و دولت در نوع خود کم‌نظیر است و پیوند دولت خدمتگزار و شهرداری تهران با یکدیگر را می‌توان به‌عنوان مسیری برای بهبود چالش‌های موجود در پایتخت دانست که به‌عنوان یک الگو برای ادوار بعدی درنظر گرفته خواهد شد.

کد خبر 847383 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها علیرضا زاکانی شهرداری شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • رییس قوه قضاییه: برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی است؛ نمی‌توان صرفاً با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • پروژه‌های فعال نهضت ملی مسکن از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه