Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@01:02:07 GMT

جزییات مراسم تجلیل از خسرو حکیم‌رابط اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۹۱۸۷

جزییات مراسم تجلیل از خسرو حکیم‌رابط اعلام شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی جشنواره نمایشنامه‌نویسی «آماره»، مراسم نکوداشت خسرو حکیم‌رابط، نویسنده و پژوهشگر پیشکسوت تئاتر کشورمان در حالی پنجشنبه، ۲۹ اردیبهشت در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود که نامزدهای دریافت جایزه نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی انتشارات «آماره» نیز معرفی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرامرز طالبی نویسنده، نمایشنامه‌نویس، کارگردان و پژوهشگر، محمد یعقوبی نمایشنامه‌نویس، کارگردان و مدرس تئاتر و ناهید احمدیان مترجم، پژوهشگر و مدرس به عنوان داوران نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی انتشارات آماره ویژه‌ خسرو حکیم‌رابط عناوین نمایشنامه‌ها و نامزدهای این جشنواره را به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر اعلام کردند:

«اهورای اهریمن من» نوشته‌ علیرضا داوری از بندرعباس، «بحرالمیت» نوشته‌ مهدی گلزار از تهران، «به خاطر یک تصادف» نوشته‌ محمد پورجعفری از رشت، «به خاموشی خواهم رفت» نوشته‌ مهدی اکبری از کرج، «سفر تابوت چوبی» نوشته‌ سیدمرسلین ترابی از بهشهر، «زنگ ساعت شماطه‌دار» نوشته‌ محمد فخرایی‌مطلق از بندر دیر، «قحطی» نوشته‌ کامران سعادت از مشهد و «مجلس اضافات یک تیغ» نوشته‌ روح‌الله صالحی از همدان.

مراسم اختتامیه‌ نخستین جشنواره‌ نمایشنامه‌نویسی انتشارات «آماره» ویژه‌ خسرو حکیم‌رابط به همت نشر «آماره» ساعت ۱۷ روز پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در تالار مشاهیر مجموعه‌ تئاترشهر برگزار می‌شود.

در مراسم اختتامیه ضمن پخش بخشی از مستندی درباره خسرو حکیم‌رابط و رونمایی از ویژه‌نامه‌ای درباره این هنرمند با نام «حکیم‌نامه»، مقدمه‌ کتاب جدید این هنرمند پیشکسوت که درحال انتشار است، توسط خود این نویسنده خوانده می‌شود و چند تن از شاگردان و همکاران او درباره‌ آثار و تاثیرگذاری‌ این نویسنده در ادبیات نمایشی سخنرانی خواهند داشت.

نخستین جشنواره‌ نمایشنامه‌نویسی انتشارات «آماره» با دبیری محسن عظیمی نمایشنامه‌نویس و کارگردان به همت نشر «آماره» با مدیریت فرهاد نوع‌پرست تابستان سال گذشته فراخوان خود را منتشر کرد که ۱۰۲ اثر از سراسر ایران به دبیرخانه ارسال شد. این در حالی است که در مرحله‌ نخست ۲۸ اثر توسط هومن بنائی نمایشنامه‌نویس، بازیگر، کارگردان و مدرس تئاتر و دبیر بخش ادبیات نمایشی و داستانی نشر «آماره» و شهرام‌احمدزاده نمایشنامه‌نویس، پژوهشگر و مدرس تئاتر عضو شورای سیاسگذاری این بخش انتخاب شدند.

۲۵۹۲۵۹

کد خبر 1632285

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تئاتر نمایشنامه تئاتر شهر نمایشنامه نویسی انتشارات نخستین جشنواره نمایشنامه نویس خسرو حکیم رابط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۹۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه سومین جشنواره افتخار من


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیر پیشکسوتان دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: موضوع این جشنواره بیان خاطرات همسران، فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دوران دفاع مقدس بود.
سرهنگ پژمان افزود:هدف از برگزاری این جشنواره ارتباط پیشکسوتان دفاع مقدس و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است.
وی اضافه کرد: از استان کهگیلویه و بویراحمد ۹۷ اثر به این جشنواره ارسال که ۹۱ اثر آن در بخش صوتی،۵ اثر در بخش خاطره گویی و یک اثر در بخش عکس نوشته بود
سرهنگ پژمان گفت: امروز همزمان در سراسر کشور از ۱۳ اثر برتر ملی تجلیل شد که یک اثر آن در بخش عکس نوشته، اثر فاطمه خدا خواست از استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

دیگر خبرها

  • اختتامیه سومین جشنواره افتخار من
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • جشنواره «عروسکخونه» برگزیدگان خود را شناخت/ تجلیل از حسن دادشکر و عادل بزدوده
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» کریستوفر نولان در شماره جدید فیلم نگار
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» در فیلم‌نگار
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر