Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق نامه معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه باید اصلاح اولویت کالاهای اساسی به اولویت نیمایی در سامانه توسط وزارت صمت صورت می‌گرفت اما این مهم همچنان تا دو روز قبل اجرایی نشده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم عباس عسکر زاده معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در نامه ای به شاه میرزایی معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت خواستار اصلاح اولویت کالاهای اساسی مشمول ارز 4200 تومانی از جمله روغن نباتی به ارز نیمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 طبق نامه معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در تاریخ 24 اردیبهشت ماه باید اصلاح اولویت کالاهای اساسی به اولویت نیمایی در سامانه توسط وزارت صمت صورت گیرد که به نظر می رسد همچنان اجرایی نشده است.

یکی از معضلات صنعت روغن نباتی و نهاده ها های دامی و طیور در یک سال گذشته کم رنگ شدن واردات روغن خام و نهاده توسط بخش خصوصی بود که به نظر می رسید با حذف ارز 4200 تومانی و با توجه به شرایط کشور نقش بخش خصوصی و کارخانجات روغن نباتی در این امر پررنگ تر شود.

شواهد نشان می دهد که این امر در گیر و دار پروسه اداری در وزارت صمت گیر افتاده است و طبق آخرین اطلاعات واصله تغییرات مورد نظر در خصوص تغییر اولویت کالاهایی که در گذشته با ارز ترجیحی وارد می شدند انجام نشده است.

بر اساس  پیگیری های خبرگزاری تسنیم از اتحادیه وارد کنندگان نهاده های دامی و انجمن روغن نباتی تا تاریخ دوشنبه 26 اردیبهشت مشکل تغییر پروسه اداری اولویت کالاهای اساسی از 4200 تومان به 23 هزار تومان تغییر نداشته است اما خبرهایی در باره احتمال رفع این مشکل از امروز وجود دارد.

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اولویت کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۹۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴/۵ میلیارد ریال مواد غذایی احتکاری در کاشمر

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر امروز گفت: مواد غذایی احتکار شده و قاچاق به ارزش بیش از چهار و نیم میلیارد ریال از یک واحد صنفی در شهر کاشمر کشف شد.   سرهنگ حسن مشهدی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت در بازرسی از این واحد صنفی موادغذایی، کالای احتکار شده را کشف کردند.   وی گفت: کالاهای احتکارشده در این واحد صنفی برنج، قند بسته بندی، روغن و مواد شوینده بود و در این رابطه یک متهم به مراجع قضایی معرفی شد.   فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر اظهار کرد: مالکان واحدهای صنفی مکلفند فهرست کالاهای موجود در انبارهای خود را در سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارهای اداره صمت شهرستان ثبت کنند.   مرکز شهرستان کاشمر در ۲۳۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کشف ۴/۵ میلیارد ریال مواد غذایی احتکاری در کاشمر
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • واگذاری کاروانسرای ینگی امام به بخش خصوصی در اولویت است