Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@03:40:29 GMT

استرالیا روسیه و بلاروس را تحریم کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۹۲۸۲

استرالیا روسیه و بلاروس را تحریم کرد

به گزارش تله تریدر، ماریس پین، وزیر امور خارجه استرالیا در بیانیه‌ای مدعی شد کانبرا برای جلوگیری از انتشار اطلاعات و تبلیغات نادرست تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه و بلاروس اعمال می‌کند.

با دور جدید اقدامات تنبیهی، کانبرا ۱۱ فرد و ۱۲ نهاد از جمله برخی روزنامه نگاران روسی که متهم به ترویج روایت‌های نادرست از سوی کرملین هستند را در فهرست تحریم قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام تعداد کل افراد و نهاد‌هایی را که در واکنش به عملیات نظامی تحریم شده اند به ۸۸۹ نفر می‌رساند.

در این بیانیه آمده است: دولت استرالیا کسانی که مسئولیت حمله روسیه به اوکراین را دارند یا دارای اهرم‌های نفوذ در این باره هستند را تحریم می کند و  با شرکای خود به تحمیل هزینه‌ها  علیه روسیه ادامه می‌دهد.

چندی پیش، نانایا ماهوتا، وزیر امور خارجه نیوزیلند هم در بیانیه‌ای که در وب‌سایت وزارت امور خارجه این کشور منتشر شد از تحریم تعدادی از نهاد‌ها و افراد دفاعی و رئیس جمهور بلاروس به دلیل حمایتش از روسیه در جنگ با اوکراین خبر داد.

او گفت: ارتش دولت بلاروس امکان حمله غیرقانونی و غیرقابل قبول به حاکمیت اوکراین را فراهم می‌کند. با دستور الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوربلاروس، از خاک این کشور برای حمله به اوکراین استفاده شده است. نیوزیلند همه دست اندرکاران در کمک به روسیه در جنگ با اوکراین را محکوم کرده و از بلاروس می‌خواهد که فورا از حمایت خود دست بکشد.

 آخرین دور تحریم‌های نیوزیلند علیه بلاروس  شامل ۲۷ فرد بلاروسی از جمله تعدادی از فرماندهان نظامی آن می‌شود.

در مقابل نیز روسیه در اقدامی ۳۱ شرکت انرژی از جمله شرکت‌های سابق وابسته به «گازپروم» در اتحادیه اروپا را تحریم کرد. بر اساس تحریم‌های روسیه مقامات، اشخاص حقوقی و شهروندان روسیه قادر به انجام معاملات با نهاد‌ها و سازمان‌های تحریم شده، انجام تعهدات در قبال آن‌ها تحت تراکنش‌ها و انجام معاملات مالی به نفع خود نخواهند بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت خارجه استرالیا تحریم روسیه تحریم بلاروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۹۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویارویی تیم ملی فوتبال روسیه با بلاروس در مینسک

تیم‌های ملی فوتبال روسیه و بلاروس دیدار دوستانه‌ای برابر هم برگزار خواهند کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سرویس رسانه‌ای فدراسیون فوتبال روسیه؛ دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال روسیه برابر بلاروس روز 7 ژوئن (18 خرداد) در ورزشگاه دینامو مینسک برگزار خواهد شد.

این بازی در رنکینگ فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) لحاظ خواهد شد. تیم‌های ملی روسیه و بلاروس در رنکینگ فیفا به ترتیب رتبه‌های 35 و 97 را در اختیار دارند.

حفظ گزینه خروج روسیه از یوفا

در فوریه 2022 فیفا و اتحادیه‌ فوتبال اروپا (یوفا) تیم‌های ملی و باشگاه‌های روسیه را از شرکت در مسابقات بین‌المللی به‌دلیل جنگ اوکراین به‌طور نامحدود محروم کردند. در مجموع پس از شروع تحریم‌ها، تیم ملی روسیه 12 بازی دوستانه (پنج برد، شش تساوی، یک شکست) انجام داد. شاگردان والری کارپین در آخرین دیدار خود در ماه مارس در مسکو تیم ملی صربستان را با نتیجه 4 بر صفر شکست دادند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • رویارویی تیم ملی فوتبال روسیه با بلاروس در مینسک
  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • رمزگشایی از محرومیت ورزشی روسیه/ نوبت اسرائیل هم می رسد؟
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین