Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور معاون وزیر نفت در امور گاز تفاهم نامه همکاری بین شرکت ملی گاز ایران و پارک علم و فناوری خراسان رضوی با هدف پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان در حوزه گاز به امضا رسید.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از   شرکت گاز استان خراسان رضوی، همزمان با چهارمین روز از فعالیت بیست و ششمین نمایشگاه بین  المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران دو تفاهم نامه همکاری بین شرکت ملی گاز ایران و پارک علم و فناوری خراسان رضوی با هدف پشتیبانی و حمایت از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان در حوزه گاز امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در اولین تفاهم نامه که توسط سید جلال نورموسوی سرپرست مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز و مسعود میرزایی شهرابی رییس پارک علم و فن آوری خراسان رضوی  با موضوع " طراحی و ساخت پایلوت پروسه عملکرد تجهیزات گازرسانی کنتور و رگولاتور) با قابلیت آزمون و مشاهده‌ پذیری سازوکار داخلی " امضا و مبادله شد، شرکت مستقر در پارک علم و فن آوری خراسان رضوی اقدام به طراحی و ساخت نمونه آموزشی و پژوهشی برای شرکت های گاز استانی خواهد کرد. بنابراین گزارش؛ ساخت این نمونه تلفیقی از هنر و صنعت است که با تکیه بر اهمیت آموزش به ویژه در حوزه نیروهای فنی عملیاتی ساخته شده است. این ماکت از جنس پلی‌کربنات شفاف ساخته شده و با توجه به کمپرس هوا به جای گاز در آن، ضمن ایمنی کامل ، امکان مشاهده فرآیند تجهیزات گازرسانی کنتور و رگولاتور و قابلیت های پایلوت پلنت تجهیزات شامل آشنایی با پروسه کلی گازرسانی، نحوه عملکرد تجهیزات و مشاهده اجزای داخلی در هنگام کارکرد، قابلیت روئیت فشار، دما، فلو و میزان مصرف به صورت مانیتورینگ و راه اندازی و استارت تجهیزات به صورت مانیتورینگ و دستی را به مشاهده کننده می دهد. در دیگر پروژه مشترک بین شرکت گاز استان خراسان رضوی و پارک علم و فن آوری، دستگاه بوسنج گاز طبیعی که در حال حاضر در کشور از نمونه خارجی (آمریکایی) آن استفاده می شود بومی سازی شده و با  قیمتی حدود ۴۰ درصد کمتر از نمونه خارجی و با کیفیتی یکسان و قابلیت های بیشتر تولید می شود که با این اقدام کشور از واردات دستگاه بوسنج بی نیاز خواهد شد. گفتنی است؛ در این قرارداد پژوهشی برای اولین بار در کشور بستر آزمون و کالیبراسیون دستگاه‌های بوسنج در شهر مشهد طراحی و ایجاد خواهد شد که این مهم موحب بی نیازی کشور از وابستگی خارجی می شود. انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شركت گاز پارک علم و فناوری دانش بنیان پارک علم و فن آوری پارک علم و فن شرکت ملی گاز خراسان رضوی تفاهم نامه بین شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۹۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان

توافق‌نامه همکاری دو جانبه بین سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری استان سمنان در راستای توسعه صادرات محصولات شرکت‌های مستقر در پارک این استان منعقد شد.

به گزارش ایسنا، توافق‌نامه مذکور در راستای کمک به توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان، بین پارک علم و فناوری استان سمنان در بحث توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور و سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری منعقد شد.

همکاری دو جانبه در خصوص توسعه سرمایه‌گذاری، روابط بین‌الملل و صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان در راستای تحقق اهداف و ماموریت‌های پارک در راستای انتخاب شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف و بررسی اولیه ظرفیت‌های صادراتی و محصول شرکت، اتصال شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف به کارگزار صادراتی یا کارگزاران تجارت برون مرزی مورد تایید برای ارزیابی سطح صادراتی شرکت (ERA)، برگزاری دوره‌های مهارت افزایی جهت توسعه صادرات شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف، ارتباط با کارگزار معتبر ارائه‌دهنده خدمات حقوقی در حوزه صادرات محصولات و عقد قراردادهای بین‌المللی و برگزاری مشترک نمایشگاه‌های بین‌المللی است.

پارک علم و فناوری استان سمنان متعهد شد از تمامی ظرفیت‌های خود جهت توسعه سرمایه‌گذاری، روابط بین‌الملل و صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان استفاده و فضا، امکانات و زیرساخت‌های لازم جهت انجام موارد مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه را تامین کند.

سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز متعهد شد نیروی متخصص، امکانات فنی و زیرساخت‌های تخصصی لازم جهت انجام موارد مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه را تامین و اتصال شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف به کارگزار صادراتی یا کارگزاران تجارت برون مرزی مورد تایید برای ارزیابی سطح صادراتی شرکت (ERA) تسهیل کند.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، در جریان این توافق‌نامه معاونت علمی مسؤولیت تسهیل اتصال شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان را به کارگزاران حقوق بین‌الملل جهت بررسی قراردادهای بین‌المللی شرکت‌ها و دریافت مشاوره‌های حقوق بین‌الملل عهده‌دار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امضای ۹ تفاهم نامه با حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با هدف مردمی سازی سلامت
  • ساترا اهمیت تنظیم گری‌اش را نمایش دهد/ امضای تفاهم نامه دانشگاهی
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم نامه توسعه رسته کفش دانسفهان
  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه
  • تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی