Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@23:25:39 GMT

بررسی علت مرگ مادر باردار ازنایی در پزشکی قانونی

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۹۵۶۱

بررسی علت مرگ مادر باردار ازنایی در پزشکی قانونی

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا فارسی نژاد امروز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به مرگ مادران باردار در شهرستان ازنا اظهار داشت: هر گونه مرگ مادر باردار در هر نقطه‌ای از استان لرستان رخ دهد، کار کالبد شکافی آن در مرکز استان انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه موارد قبلی مرگ مادران باردار در شهرستان ازنا از سوی پزشکی قانونی تعیین علت فوت شده‌اند عنوان کرد: همچنین به موازات این امر، قصور پزشکی نیز از سوی نظام پزشکی در حال بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با تاکید بر اینکه همچنین پرونده خانم «اسد الهی» که حدود هشت روز پیش فوت شد، از سوی پزشکی قانونی در حال بررسی است ادامه داد: این امر تحت بررسی است و هنوز علت فوت دقیق مشخص نشده و به محض اینکه مشخص شود ما آن را به مرجع قضائی اعلام خواهیم کرد.

فارسی نژاد با بیان اینکه پزشکی قانونی فقط علت فوت را اعلام می‌کند و اصلاً به موضوع قصور پزشکی ورود پیدا نمی‌کند بیان داشت: به خاطر حساسیت موضوع این پرونده‌ها به غیر از نظام پزشکی، در سازمان ما نیز بررسی شده است.

وی گفت: در نهایت مراجع قضائی گویا پرونده‌ها را برای نظام پزشکی ارسال کرده تا تعیین قصور شوند، آن چیزی که در حیطه کار ما که همان تعیین علت فوت بوده، انجام شده است، نمونه‌های پرونده خانم «اسدالهی» نیز که طی روزهای اخیر فوت کرده‌اند، برای کارهای تشخیصی بیشتر ارسال شده تا علت فوت دقیق بررسی و مشخص شود.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان افزود: بعد از اینکه ما علت فوت را به مرجع قضائی ارسال می‌کنیم، اگر مرجع قضائی دوباره پرونده را به ما برای بررسی قصور در کمیسیون تخصصی برگشت دهد، انجام می‌دهیم، ممکن است که مستقیم به نظام پزشکی ارجاع دهد و آنجا پرونده را بررسی کنند.

فارسی نژاد گفت: علت فوت موارد قبلی مادران باردار چون از سوی طرفین مورد اعتراض قرار گرفته، همچنان در حال بررسی است.

کد خبر 5493111

منبع: مهر

کلیدواژه: پزشکی قانونی لرستان زنان باردار شهرستان ازنا بوشهر کرمانشاه هدفمندی یارانه ها احتکار گرد و غبار آلودگی هوا ویروس کرونا تنظیم بازار کالاهای اساسی آمار کرونا خطبه های نماز جمعه مشهد خراسان رضوی گرد و خاک پزشکی قانونی نظام پزشکی علت فوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۹۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در آذربایجان‌غربی

موسی ادیب‌فر مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی با اشاره به جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در استان، گفت: پارسال ۹ هزار و ۳۷۲ مرد و ۴ هزار و ۳۵ زن هم در جریان تصادفات زخمی شدند و پرونده آنها به پزشکی قانونی ارجاع شده است.

وی اضافه کرد: پارسال همچنین ۸۴ نفر بر اثر سرمازدگی و غرق‌شدگی جان باختند که از این تعداد ۴۲ نفر شامل ۳۳ نفر مرد و ۹ نفر زن بر اثر غرق‌شدگی و ۴۲ نفر هم شامل ۳۹ نفر مرد و ۳ نفر زن بر اثر سرمازدگی جان خود را از دست دادند.

ادیب‌فر همچنین آمار حوادث کار منجر به فوت در استان را ۵۳ مورد اعلام کرد و افزود: تمامی فوت‌شدگان در حوادث کار مرد بودند و در بخش حوادث منجر به مصدومیت نیز هزار و ۳۵۹ نفر مرد و ۴۶ زن مصدوم شدند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین پارسال ۴۷ هزار و ۷۳۶ آقا و ۲۴ هزار و ۹۵۳ خانم معاینه شدند که از این تعداد ۲۰ هزار و ۳۲۷ مورد مربوط به نزاع مردان و ۷ هزار و ۷۵۰ خانم نیز در نزاع‌ها مصدومیت جرحی داشتند.

ادیب‌فر تصریح کرد: پارسال همچنین هزار و ۹۱۵ مورد فوتی مربوط به مردان و ۵۰۸ مورد فوتی مربوط به خانم‌ها در پزشکی قانونی بررسی و ثبت شده است.

وی در رابطه با تعداد مرگ‌های ثبت شده در پزشکی قانونی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۹۷ مرگ طبیعی مردان و ۱۱۲ مرگ طبیعی خانم‌ها ثبت شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی همچنین با بیان اینکه پارسال بر اثر سوختگی ۳۸ مرد و ۲۳ زن جان باختند، افزود: در این مدت ۱۰ مرد و ۲ خانم هم بر اثر برق‌گرفتگی فوت شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • نوزادِ عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهر متولد شد
  • نجات جان مادر باردار در نهبندان
  • تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب/نجات جان دو انسان توسط امدادگران
  • تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب نهبندان
  • نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهرمتولد شد
  • مرگ کودک ۷ ساله در مازندران با سقوط کمد
  • سقوط کمد سبب مرگ کودک ۷ ساله در قائمشهر
  • بازدید رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از دادگستری سیریک
  • محکومیت ۲۶ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی کرمانشاه
  • جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در آذربایجان‌غربی