Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر شیراز با بیان اینکه امسال شورای شهر تکلیف کرده که شهرداری نسبت به انعقاد ۱۵ هزار میلیارد با سرمایه‌گذاران اقدام کند، گفت: ۱۵ پروژه نیمه تمام به ارزش ۵ هزار میلیارد تومان در شیراز وجود دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمدحسن اسدی پیش از ظهر امروز در نخستین همایش ملی توسعه سرمایه‌گذاری شیراز با بیان اینکه این نخستین همایش ملی است، اظهار داشت: شورای شهر به جهت اهمیت به سرمایه‌گذاری این تکلیف را بر عهده شهرداری گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قرار بود این همایش در بهمن ماه برگزار شود اما به دلیل شیوع امیکرون به امروز موکول شد، گفت: شورا در همان زمان نیز 4 پنل تخصصی برگزار و شهرداری را مکلف کرد هر سال 2 پنل تخصصی و ملی برگزار کند و سال‌های آینده نیز این همایش برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای شهر شیراز با بیان اینکه شورای شهر نسبت به موضع مسائل سرمایه‌گذاری مصمم است و شهرداری شیراز نیز همراهی لازم را خواهد داشت، افزود: وضعیت کنونی اقتصاد کشور مورد رضایت هیچ کس از جمله مقام معظم رهبری نیست و بارها اعلام کردند که اقتصاد امروز مسئله اول کشور محسوب می‌شود.

اسدی با بیان اینکه قرار نیست از جیب عده‌ای پول در بیاوریم و به جیب عده‌ای دیگر بریزیم، عنوان کرد: اینجا این سوال مطرح است که اقتصاد و سرمایه‌گذاری باید به چه شکل باشد؛ سرمایه‌گذاری موتور محرکه و دارای ارزش افزوده است و مدل‌های مختلف دارد.

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه نمایندگان مردم شهر در شورا دست امداد به سمت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران دارد، تصریح کرد: فرش قرمز و پنجره واحد برای سرمایه‌گذاری خوب است اما در شهر و کشور این مفاهیم شبیه به گفتاردرمانی است چراکه سرمایه‌گذاری دچار چالش است و باید این چالش‌ها به حداقل برسد.

وی عنوان کرد: توسعه شهر سقف انتظارات از شهرداری است اما انجام خدمات شهری حداقل انتظار از شهرداری است و توسعه شهر با سرمایه‌گذاری محقق می‌شود
امروز شهرداری‌ها نیاز به سازمان تخصصی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی دارند که باید عملکرد آن بررسی شود.

اسدی ناامنی اقتصادی، ضعف در ثبات مدیریتی، تزلزل در مقررات، ناکارآمد بودن قوانین و مقررات، عدم تعامل با بازار سرمایه دنیا و بین‌الملل، ضعف در انتقال آزاد پول، جذابیت در کشورهای همسایه، عدم پنجره واحد سرمایه‌گذاری و بوروکراسی‌های اداری را از جمله چالش‌های سرمایه‌گذاری اعلام کرد.

اهم مصوبات شورای شهر شیراز| از تهاتر املاک با مصالح ساختمانی تا الزام شهرداری به تهیه برنامه جامع اقتصادیشهرداری شیراز برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام همت کندفیلم تجمع مردم در چهار راه زند شیراز تکذیب شد

وی با بیان اینکه امسال شورای شهر تکلیف کرده که شهرداری نسبت به انعقاد 15 هزار میلیارد بین بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران اقدام کند، گفت: 15 پروژه نیمه تمام به ارزش 5 هزار میلیارد تومان در شیراز وجود دارد.

اسدی تصریح کرد: شیوه نامه سرمایه‌گذاری در شهرداری شیراز به تصویب رسیده و از دیگر اقدامات شورا و شهرداری حضور شهرداری شیراز در جام جهانی قطر است تا نسبت به جذب سرمایه‌گذار اقدام کند.

انتهای پیام/424 / ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای شهر شیراز سرمایه گذاران شهرداری شیراز هزار میلیارد سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۹۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله

استاندار ایلام از انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله خبر داد و گفت: حفر این تعداد چاه در اشتغال‌زایی و توسعه و رونق اقتصادی استان موثر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ در دیدار با جمعی از کارگران و کارفرمایان با اشاره به نقش مهم کارگران در اقتصاد کشور، اظهار کرد: دستان پرتوان کارگران موجب گردش چرخ‌های اقتصاد کشور می‌شود بنابراین کار کردن ارزش بالایی دارد و کارگر باید احساس غرور کند.

وی با بیان اینکه در دوران انقلاب کارگران از تحصیلات عالیه برخوردار هستند، ادامه داد: حدود ۴۰ درصد جمعیت کشور را جامعه کارگری تشکیل می‌دهد، نقش کارگران در راستای دوام و بقای هر نظامی برجسته است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه قبل از انقلاب کارگران با تحصن، نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را سرنگون کردند، اضافه کرد: کارگران در سیاست نقشی تعیین کننده دارند و در نظام‌های سیاسی دنیا همواره بخش اعظمی از سیاست‌های کشور متأثر از نگاه و رویکرد کارگران است.

بهرام‌نیا تاکید کرد: برای ارتقا معیشت و بهبود وضعیت کارگران نیاز به اصلاح قانون کار و کارگری و کارفرمایی داریم و امید می‌رود که در مجلس جدید به موضوع کار، کارگر و دفاع از حقوق کارگران بیشتر توجه شود.

وی تصریح کرد: به لطف کارگران، استان ایلام از نظر ثبت اشتغال در سال ۱۴۰۱ رتبه نخست و در سال ۱۴۰۲ رتبه سوم را کسب کرد.

استاندار ایلام افزود: استان ایلام در حوزه کشاورزی، گردشگری، معدن، صنعت، نفت، گاز و پتروشیمی ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد که بخشی از این ظرفیت‌ها بالفعل شده است، با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها، شاهد اشتغال‌زایی و توسعه استان خواهیم بود.

بهرام‌نیا با اشاره به واحدهای آماده افتتاح استان از جمله فولاد ایوان، کاغذ سنگی چرداول، پتروشیمی هلیلان و ان اجی ال دهلران، افزود: با بهره‌برداری از این واحدها زمینه اشتغال نیروهای زیادی فراهم می‌شود.

وی از انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله خبر داد و افزود: قرارداد توسعه میدان نفتی آذر (چنگوله) برای حفر ۱۹ حلقه چاه منعقد شده که در اشتغال‌زایی، توسعه و رونق اقتصاد استان بسیار مؤثر است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه مجوز پتروشیمی دره‌شهر صادر شده و به زودی کلنگ‌زنی می‌شود، افزود: پتروشیمی هلیلان با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و پتروشیمی دهلران با ۵۲ درصد در حال اجرا است.

به گزارش ایمنا، پس از درخواست جامعه کارگری و کارفرمایی برای توجه ویژه به این قشر و انتصاب مشاور استاندار در امور کارگران، استاندار ایلام اعلام کرد مشاور استاندار در امور کارگران معرفی می‌شود.

کد خبر 748557

دیگر خبرها

  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • دعوت رئیس شورای شهر از سرمایه‌گذاران برای حضور در میمند
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود
  • تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان / زمان تکمیل شهربازی مبهم است
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و روکش راه‌های رفسنجان
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار