Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@07:45:21 GMT

رونمایی از آلبوم جدید کیوان ساکت در فرهنگسرای ارسباران

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۹۸۷۷

رونمایی از آلبوم جدید کیوان ساکت در فرهنگسرای ارسباران

نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی از رونمایی تازه‌ترین آلبوم خود در فرهنگسرای ارسباران، خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، کیوان ساکت اظهار کرد: آلبوم جدیدم با عنوان «دینشت» جمعه _سی‌ام اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱_ ساعت ۱۷:۳۰ در فرهنگسرای ارسباران رونمایی خواهد شد. این اثر موسیقایی از سوی انتشارات چکاوک زنده‌رود روانه بازار موسیقی شده است که خواننده این کار رحیم عدنانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نوازنده با اشاره به اینکه ساماندهی و آماده سازی آهنگ‌ها را انجام داده است، گفت: این آلبوم شامل شش آهنگ بختیاری و چهار ترک ساز و آواز است که نام آهنگ‌ها ترانه دندال، تکنوازی سه‌تار، ترانه مه چارده، آواز شوق خدا، ترانه هلهله کوسه، آواز سول سکندر، ترانه تیر مرزنگ، تکنوازی تار، ترانه یارم ای گلی، آواز عشق خدا و ترانه مه‌ری است.

وی افزود: اشعار این اثر هم از سلیمانی، زینب ممبینی، علی بداغی و آرمان راکیان است. همچنین ضبط ارکستر در استودیو خورشید و توسط مهدی رمضانی انجام شده و میکس و مسترینگ به عهده مجتبی صادقی، کامبیز جهانبخش، و همخوان ها بهر صادقی و شنتیا جیدری بوده‌اند.

این هنرمند تصریح کرد: در این مراسم استادان و هنرمندان برجسته از جمله ساسان فاطمی، داوود گنجه‌ای، هومان اسعدی و فاضل جمشیدی حضور دارند.

محمد دلنوازی عود، یحیی علوی سنتور، سالار زمانیان تار و تارباس، کیارش ساکت تار و تار باس، علی فربودنیا نی، اشکان مرادی کمانچه، سیاوش ساکت تمبک، امیرحسین عدنانی کرال، فاطمه عدنانی کرال، بهار صادقی کرال، کامبیز جهانبخش کرال، بهار صادقی همخوان، غزاله سعادتی مدیر روابط عمومی از دیگر عوامل این اثر موسیقایی هستند.

گفتنی است؛ کیوان ساکت، چهاردهم تیرماه ۱۳۴۰ در خانواده‌ای فرهنگی در مشهد چشم به جهان گشود. از کودکی با تشویق مادر و پدر خویش به موسیقی و نقاشی پرداخت، در نقاشی شاگرد اساتیدی همچون اُستاد صادق‌پور، در طرّاحی، استاد پیراسته، در رنگ و روغن و آبرنگ نیز شاگرد استاد دوّلّو بود. این هنرمند اوّلین درس‌های موسیقی را از دایی خویش منوچهر زمانیان در کارگاه موسیقی کودکان و نوجوانان فرا گرفت.

کیوان ساکت در سال ۱۳۷۵ گروه وزیری را تأسیس و آثار زیادی را با این گروه اجرا کرد. او در سال ۱۳۶۹ به دعوت پرویز مشکاتیان به عنوان تک‌نواز به گروه عارف دعوت شد و حاصل این همکاری آثاری است نظیر «افشاری مرکب»، «افق مهر»، «وطن من» با صدای ایرج بسطامی، و «مقام صبر» از ساخته‌های پرویز مشکاتیان با تکنوازی تار و سه‌تار کیوان ساکت و آواز علیرضا افتخاری.

از دیگر فعّالیت‌های کیوان ساکت علاوه بر نوشتن کتاب‌های ردیف تار و سه‌تار، می‌توان به کُنسرت‌های متعدد در داخل و خارج از ایران اشاره کرد. وی ارکستر بزرگ کیوان ساکت را با بیش از ۶۰ نوازنده و خواننده تأسیس کرده که کنسرت‌های متعددی را در تهران و مشهد و بیشتر شهرهای ایران و جهان با موفقیت اجرا کرده‌است.

کد خبر 575959

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کیوان ساکت نوازنده دوتار نوازنده سه تار ردیف های موسیقی موسیقی سنتی علیرضا افتخاری پرویز مشکاتیان ایرج بسطامی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فرهنگسرای ارسباران کیوان ساکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۹۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد

کتاب نامداران موسیقی سنندج به نویسندگی احسان مردوخ روحانی امروز به مناسبت هفته فرهنگی سنندج رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، کتاب نامداران موسیقی سنندج به نویسندگی احسان مردوخ روحانی و چاپ انتشارات آمیار، عصر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ با حضور شهردار سنندج، اعضای شورای شهر و اهالی فرهنگ و هنر این شهر به مناسبت هفته فرهنگی سنندج رونمایی شد.

احسان مردوخ روحانی، پژوهشگر و نویسنده کتاب نامداران موسیقی سنندج در مورد این کتاب اظهار کرد: با توجه به اینکه سال ۱۳۹۸ شهر سنندج در شبکه شهرهای خلاق موسیقی یونسکو به ثبت رسید، ایده اولیه نوشتن کتاب نامداران موسیقی سنندج نیز به پیشنهاد دبیرخانه شهر خلاق موسیقی سنندج شکل گرفت که اتمام آن حدود چهار سال طول کشید.

وی افزود: نامدارانی که در این کتاب اسامی آنها آمده شامل خواننده، نوازنده، آهنگساز و مدرس موسیقی هستند که توسط دبیرخانه شهر خلاق موسیقی سنندج انتخاب شده‌اند.

نویسنده کتاب نامداران موسیقی سنندج ادامه داد: در این کتاب اطلاعاتی در مورد ۴۰ نفر از اهالی موسیقی و گروه کامکارها که همگی از نامداران موسیقی شهر سنندج هستند به ترتیب حروف الفبا آمده و کتاب به ۳ زبان فارسی، کردی و انگلیسی چاپ شده است.

مردوخ روحانی اضافه کرد: در مورد برخی از نامداران موسیقی سنندج اطلاعات و داده‌های بسیار کمی وجود داشت که این جزو سختی‌های کار ما بود اما آنچه که آمده سعی شده به درستی بیان شود.

وی خاطرنشان کرد: در جلدهای آتی این کتاب به زندگی سایر نامداران شهر سنندج نیز پرداخته می‌شود و سعی خواهیم کرد نواقص و ایرادات این جلد را رفع کنیم که امیدواریم این کتاب فتح بابی برای توجه بیشتر به هنرمندان این شهر باشد.

به گزارش ایمنا، علاقه‌مندان جهت تهیه این کتاب می‌توانند به انتشارات آمیار واقع در پاساژ عزتی شهر سنندج مراجعه کنند.

کد خبر 748888

دیگر خبرها

  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • دوقلوهای آواز ایرانی در شهر اصفهان به روی صحنه می‌روند
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • برگزاری یادبود نوازنده فقید در فرهنگسرای ارسباران
  • پخش صدای علیرضا قربانی قبل از مسابقه حساس فوتبال !
  • ترانه‌ کودکانه «ببعی تو بازیگوشی» اینستاگرام را منفجر کرد + ویدئو
  • « نئوتنالیتی » شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»