Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@14:49:49 GMT

جمعی از علویان ترکیه با امام جمعه اردبیل دیدار کردند

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۰۲۴۳

جمعی از علویان ترکیه با امام جمعه اردبیل دیدار کردند

گروه استان‌ها- جمعی از بزرگان علویان ترکیه با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با آیت الله سید حسن عاملی دیدار کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، به نقل از دفتر امام نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل، جمعی از بزرگان علویان ترکیه با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با آیت‌الله سید حسن عاملی دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بعضی از مهمانان از شخصیت‌های برجسته کشور ترکیه و از دوستان بزرگان سازمان دیانت بودند.

مهمانان با اظهار شادمانی از ملاقات با امام جمعه اردبیل عنوان کردند: ترکیه، ایران و آذربایجان سه دولت ولی یک ملت را تشکیل می‌دهند و باید با وحدت ‌کامل از منافع همدیگر دفاع کنند.

دیدار سفیر ایران با وزیر کشور ترکیه و گفت‌وگو درباره امنیت مرزهاتاکید بر تقویت مناسبات اقتصادی در دیدار امیرعبداللهیان و وزیر خارجه اسلواکیروایت امام جمعه اهل‌سنت ارومیه از دیدار با رئیس‌جمهور/ "رئیسی" بر بازگشایی بازارچه‌های مرزی تاکید داشت

آیت‌الله عاملی در این دیدار اظهار داشت: عزت ترکیه را عزت خودمان می‌دانیم و در شدائد و سختی‌ها در کنار ملت بزرگ ترکیه هستیم در کودتای اخیر نیز ایران از اول در کنار دولت ترکیه قرار گرفت.

وی ادامه داد: بعضی ها می‌گویند ما مسلمان هستیم و اسلام بدون مذهب می‌خواهیم و وارد مرز بندی‌های مذهبی نمی‌شویم در حالی که اسلام لزوماً با قرائت خاص و با اعتقاد به مرجعیت علمی خاص محقق می‌شود و این همان مذهبیه است هر دو طرف بر لزوم پذیرش اسلام با قرائت اهل بیت(ع) تاکید داشت.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۰۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تحول بنیادین مجموعه اقدامات برای خوشبختی فرزندان است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مرتضی تیجانی در خطبه‌های نماز جمعه ظهر امروز سلطان‌آباد اظهار کرد: سند تحول بنیادین نصیحت نیست، مجموعه اقدامات برای خوشبختی فرزندان است.

امام جمعه خوشاب گفت: خلاصه و چکیده سند تحول بنیادین در عرصه‌های مختلف اجتماعی، جسمی، روحی، روانی و علمی افرادی مانند کاظم آشتیانی بنیانگذار پژوهشگاه علمی رویان و مرحوم حسن تهرانی مقدم پدر موشکی ایران می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه همه باید از معلمان قدر دانی و تشکر کنیم چرا که فرزندان ما را که آینده ساز کشور هستند تربیت می‌کنند، افزود: حتی معلم ریاضی و شیمی که برخی فکر می‌کنند نقشی در تربیت دانش آموزان ندارند با حلمشان، صبوری و نحوه برخورد با انسان‌ها را به دانش آموزان در کلاس درسشان عملی آموزش می‌دهند.

تیجانی با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) بنیانگذار مکتب تشیع افزود: برخی با فهم حقیقت مقابل آن می‌ایستند.

امام جمعه خوشاب با بیان اینکه دشمنان اسلام با مرجع سازی در لندن و حمایت از آنها مقابل مرجعیت ایستاده اند، گفت: نمونه آن را می‌توان در طول تاریخ به افرادی اشاره کرد که در مقابل امام جعفر صادق (ع) ایستادند و متصوفه، زندیق و مکاتب مختلفی را در مقابل فقه جعفری و مکتب حضرت امام جعفر صادق (ع) ایجاد کردند.

وی اضافه کرد: هیچ وقت نمی‌توان نور خورشید را انکار کرد و علی رغم تمام تلاش‌های دشمنان اسلام نتوانستند مذهب تشیع نام و اقدامات امام ششم شیعیان را انکار و از تاریخ پاک کنند.

کد خبر 6095852

دیگر خبرها

  • سند تحول بنیادین مجموعه اقدامات برای خوشبختی فرزندان است
  • امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
  • انتقاد امام جمعه اردبیل از وزارت نیرو در مدیریت سدها
  • بیداری نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی به داخل دانشگاه‌های آمریکا رسید
  • توصیه مهم امام جمعه زاهدان برای اجرای قانوان عفاف و حجاب
  • مدیریت دوگانه آب بزرگترین ضربه به کشاورزان کشور
  • خداوند از معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد
  • ارزش‌های دین اسلام و انقلاب را باید تبلیغ و تبیین کنیم
  • دیدار جمعی از معلمان و فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب
  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی