Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-نماینده مردم ماکو در مجلس گفت: برای بهره‌برداری از پروژه آبیاری تحت فشار در شمال استان به ویژه دشت پلدشت، یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان لازم است. - اخبار استانها -

محمد علی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی، بیشترین سرمایه‌گذاری برای تبدیل زمین‌ها از آبیاری سنتی به آبیاری تحت فشار، در حوزه انتخابیه ماکو و پلدشت شده است اظهار داشت: در مجموع در کل استان 60 هزار هکتار زمین تحت آبیاری نوین قرار گرفته که نزدیک به 40 هزار هکتار آن در این حوزه قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دولت در پلدشت به صورت کلانی سرمایه‌گذاری کرده و با وجود اینکه همه در شرف بهره‌برداری هستند اما متاسفانه از سال 97 به بعد با بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی باقی مانده است.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه هم اکنون این زمین‌ها به تدریج مورد بهره‌برداری قرار گرفته است بنابراین باید در بخش کشاورزی با توجه به اینکه بیشترین زمین‌ها در پلدشت قرار دارد، وزارت کشاوززی به شمال استان سفر کند.

وی تاکید کرد: بی‌تردید اگر این دشت‌ها به تدریج مورد کشت قرار گیرد به واقع چشم‌انداز این است که یک مغان دوم نیز در این حوزه انتخابیه شکل گیرد.

علی‌پور با اشاره به سفر قریب‌الوقوع وزیر جهاد کشاورزی به آذربایجان‌غربی افزود: درخواست از وزیر، رئیس‌جمهور و سازمان برنامه و بودجه این است که برای اینکه این دشت‌ها مورد بهره‌برداری کامل قرار گیرند، نزدیک هزار و 300 میلیارد تومان بودجه و اعتبار اختصاص دهند.

آبیاری نوین اراضی کشاورزی مهم‌ترین راهکار مقابله با خشکسالی/ استان چهارمحال و بختیاری رتبه دوم کشوری را در اختیار دارد63 درصد اراضی مستعد کشاورزی استان قزوین سامانه‌های آبیاری نوین ندارند

وی اظهار داشت: پس وزیر جهاد کشاورزی در سفر آتی خود باید نهایت تلاش خود را برای تخصیص اعتبار به زمین‌های شمال استان انجام دهد تا به بهره‌برداری برسند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی آذربایجان غربی بهره برداری زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۰۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، علی محمد روستا رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد :سیلاب یک هزار و ۳۰۰ میلیارد به بخش کشاورزی خسارت زد اما تاکنون یک ریال اعتبار خسارت سیلاب پرداخت نشد.

وی افزود: بخش عمده خسارت‌ها و آسیب‌ها در این شهرستان مربوط به باغات، مزارع، زمین‌های کشاورزی، کانال‌های آبرسانی و سرآب بندی‌های بخش کشاورزی و همچنین ابنیه فنی و راه‌های روستائی و عشایری است. که در این بارندگی بخش زیادی از محورهای ارتباطی روستایی و عشایری نیز مسدود شده بود. کهگیلویه و بویراحمد ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار از این میزان زراعی است.

خبرنگار: فائزه صداقت

انتهای خبر/

کد خبر: 1228422 برچسب‌ها سیل

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • بررسی طرحهای اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر های تکاب و سلماس
  • معرفی رییس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت
  • ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوارتیپ است
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • ثبت بیش از ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد