Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@17:02:50 GMT

گوسفندان و الاغ‌ها در خدمت پایداری شهر پرتغالی!

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۰۳۸۴

گوسفندان و الاغ‌ها در خدمت پایداری شهر پرتغالی!

شهرداری "میراندا دودوئورو" در پرتغال برای حفظ پایداری پوشش سبز منطقه، از گوسفندان استفاده می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر میراندا دودوئوروی پرتغال، این هفته میزبان یک آزمایش خدمات عمومی جدید و البته عجیب بود؛ "استفاده از یک گله نژاد محلی گوسفند برای تمیز کردن پوشش گیاهی بیش از حد فضای سبز منطقه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

مقامات این شهر حتی در نظر دارند که از الاغ‌ها و بزها نیز در گسترش این طرح کمک بگیرند. استفاده از حیوانات چرنده، به عنوان راهی برای نگهداری طبیعی و ارزان مناطق سبز شهری طی سال‌های اخیر در سراسر اروپا محبوبیت پیدا کرده است.

هلنا باریل، شهردار میراندا دودوئورو، اعلام کرده است که برای حفظ پایداری منطقه و با توجه به کمبود نیروی کار، از حیوانات برای سازماندهی پوشش گیاهی استفاده خواهد کرد. به گفته شهردار، به غیر از نژاد گوسفند محلی چورا، سایر گونه‌ها مانند الاغ یا بز میراندی می‌توانند بخشی از این طرح باشند.

هلنا باریل درباره استفاده از حیوانات گفت: "در دامنه‌ها، ما از گوسفند استفاده می‌کنیم، زیرا در اینجا درختان زیتون وجود دارد و بزها برای این کار مناسب نیستند؛ چراکه آنها حیواناتی هستند که عملاً همه انواع پوشش گیاهی را می‌خورند. ما فضاهای سبزی داریم که باید از وجود پوشش گیاهی اضافی، پاکسازی شود و هر روز هم با کمبود نیروی انسانی برای انجام این کار مواجه هستیم. ایده استفاده از حیوانات فعلاً برای نژادهای بومی گوسفند در نظر گرفته شده است."

میراندا دودوئورو یک شهر تاریخی جذاب است که در بخش کوهستانی شمال شرق پرتغال و در مرز اسپانیا قرار دارد. این منطقه همچنین یکی از کم‌تراکم‌ترین مناطق این کشور است که همواره به سنت‌های دریانوردی خود افتخار می‌کند. واقعیت این است که جوانان این منطقه به اندازه نسل‌های قدیمی‌تر علاقه‌ای به کار روی زمین ندارند، بنابراین مسئولان به منابع موجود بسنده کرده‌اند. کارشناسان معتقد هستند که استفاده از این حیوانات در تمیز کردن مناطق سبز امکان کنترل پایدار پوشش گیاهی را فراهم می‌کند.

برای افزایش ایمنی حیوانات، در فضایی حدود یک هکتار حصارکشی شده است تا آن‌ها نتوانند به جاده عمومی وارد شوند. آب و سایر علوفه‌های مناسب نیز برای تغذیه این نشخوارکنندگان قرار داده شده است.

کد خبر 575820

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پرتغال شهرهای جهان فضای سبز شهری گوسفند اخبار جالب شهرداری های جهان اقدامات شهرهای جهان پایداری شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پوشش گیاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۰۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلف شدن ۵۷ راس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک

مددخانی فرماندار آبیک گفت: در حادثه برخورد قطار با گله‌ی گوسفند در حوالی آبیک،  ۵۷ راس گوسفند و دو چوپان از ناحیه دست و سر مجروح شدند.

در این حادثه، علی رغم وجود پل زیر گذر، گله از روی ریل عبور کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • صحنه نادر و زیبای شادی یک جفت لک لک بعد از اولین تخم گذاری | ویدئو
  • نصب ۳۰ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۴ اصفهان
  • تلف شدن ۲۰ راس گوسفند
  • (ویدئو) چرای گوسفندان در دشت لاله‌های واژگون
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار
  • تلف شدن ۵۷ راس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی