Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک تیم علمی موفق شده است با احیای اندام‌های مرده انسان، به یک پیشرفت بزرگ پزشکی دست یابند، به این معنی که برای اولین بار بازگشت از مرگ ممکن است در آینده امکان پذیر باشد.

این تیم تحقیقاتی موفق به دریافت این موضوع شده است که چشم اهداکنندگان عضو را می‌توان «به زندگی بازگرداند».سلول‌های حساس به نور در شبکیه چشم می‌توانند تا پنج ساعت پس از مرگ به نور پاسخ دهند و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و سیگنال‌هایی مشابه سیگنال‌های ثبت شده توسط موجودات زنده ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نورون‌های شبکیه بخشی از سیستم عصبی مرکزی (CNS)، از جمله مغز و نخاع هستند و احتمال بهبود سایر سلول‌های CNS را افزایش می‌دهند. به گفته دانشمندان، این پیشرفت ممکن است هوشیاری انسان را بازگرداند.

دانشمندان برای دستیابی به نتایج خود، یک واحد حمل و نقل ویژه طراحی کردند که می‌تواند اکسیژن و سایر مواد مغذی را پس از خارج شدن از اهداکننده به چشم بازگرداند. این تیم تحقیقاتی می‌گوید که این مطالعه "این سوال را مطرح می‌کند که آیا مرگ مغزی، همانطور که در حال حاضر رایج است، واقعا غیر قابل برگشت است یا خیر؟ "

دکتر فاطمه عباس، نویسنده ارشد این تحقیق از دانشگاه یوتا گفت: ما توانستیم سلول‌های گیرنده نوری را در ماکولای انسان، بخشی از شبکیه که مسئول بینایی مرکزی و توانایی ما برای دیدن جزئیات و رنگ‌ها است، بیدار کنیم.. در چشم‌هایی که پنج ساعت پس از مرگ اهداکننده عضو به‌دست آمد، این سلول‌ها به نور روشن، نورهای رنگی و حتی فلاش‌های بسیار ضعیف نور پاسخ دادند.

تحقیقات جدید یک گام فراتر از یافته‌های مطالعه دانشگاه ییل در سال ۲۰۱۹ است که مغز ۳۲ خوک سر بریده شده را که چهار ساعت قبل ذبح شده بودند، دوباره به فعالیت در آورد.

دانشمندان امیدوارند که این پیشرفت باعث تسریع درمان‌های جدید برای کاهش بینایی و بهبود درک آن‌ها از بیماری‌های مغزی شود.

بیشتر بخوانید: شبکیه مصنوعی که می‌تواند نابینایی را با آن درمان کرد

۴۷۴۷

کد خبر 1632321

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بدن انسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۰۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!

روزنامه اعتماد از افزایش ۴۰ درصدی بودجه جامعه‌المصطفی خبر داده و آن را بیشتر از دانشگاه علامه طباطبایی و علم و صنعت برآورد کرده است.

جامعه‌المصطفی العالمیه، یکی دیگر از نهاد‌های مذهبی است که ردیف بودجه مستقلی دارد. این نهاد، در سال ۱۴۰۲، رقمی معادل یک هزار و ۱۷ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است؛ برای سال جاری، دولت پیشنهاد کرده تا یک هزار و ۲۲۶ میلیارد تومان دراختیار این نهاد مذهبی قرار بگیرد.

در همین حال ۲۰۰ میلیارد تومان هم بودجه اختصاصی پیشنهاد شده است که سرجمع می‌شود ۴۰ درصد افزایش بودجه برای سال ۱۴۰۳.

tags # بودجه 1403 سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • کشف عجیب یک «همدان» دیگر در ایران! + ویدئو
  • ساخت نخستین سلول مغزی مصنوعی با آب و نمک 
  • (ویدئو) لحظه عجیب گرفتار شدن میمون در دهان کروکودیل
  • (ویدئو) پذیرایی عجیب از مشتریان مانند حیوانات در یک رستوران لاکچری!
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • تصویری عجیب از همسر علیرضا بیرانوند به همراه یک سگ غول‌پیکر!
  • اتفاق عجیب در بازار اجاره؛ اجاره راه پله به جای مغازه
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • ببینید | ادعای رییس پژوهشگاه رویان برای احیای نسل دایناسور توسط انسان
  • ببینید | ادعای عجیب وزیر صمت درباره تولید خودرو در ایران