Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@21:19:46 GMT

انتقام خواهر شوهر یزدی از عروس در فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۰۸۰۶

انتقام خواهر شوهر یزدی از عروس در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد،‌به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس استان،‌ سرهنگ مرتضی ابوطالبی در این باره اظهار کرد: خانمی با در دست داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و از انتشار تصاویر خصوصی‌اش در فضای مجازی اعلام شکایت کرد لذا بررسی موضوع  در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات فنی و تخصصی و با بررسی‌های به عمل آمده، متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی، او را در یزد دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ ابوطالبی ادامه داد: متهم که خواهرشوهر شاکی بود در ابتدا منکر هرگونه اتهامی شد اما در مواجه با مدارک و ادله جرم، به انتشار تصاویر خصوصی عروسشان در فضای مجازی اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا استان گفت: متهم قصد خود را از این عمل، انتقام‌گیری از عروس خانواده به دلیل اختلافات شخصی و خانوادگی و تخریب شخصیت اجتماعی زن برادر خود بیان کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برابر ماده ۱۷ قانون جرائم رایانه‌ای هر فردی به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس یا جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد.

انتهای پیام/ی

منبع: فارس

کلیدواژه: پلیس فتای یزد استان یزد خواهر شوهر سرهنگ ابوطالبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۰۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ناصر فرشید، صبح سه شنبه در جمع اولیا ومربیان مدرسه شهید هندوزاده گفت: حضور شما در این جلسه نشان از آن است که به آینده فرزندانتان اهمیت می دهید.
فرمانده انتظامی استان، انتخاب صحیح دوست، رعایت اصول خود مراقبتی و اخلاقی در فاصله بین مدرسه و منزل، گزارش موارد مشکوک و خاص به مربیان و اولیا را از راه های مفید در زمینه پیشگیری از حوادث ناگوار و در برخی موارد غیر قابل جبران برای دانش آموزان دانست.

سردار فرشید اضافه کرد: کارشناسان معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه های استان این آمادگی را برای آموزش اقشار مختلف در حوزه های پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی دارند.

وی، با مقایسه وضعیت تحصیل در زمان گذشته با حال حاضر و امکانات فراوان برای دانش آموزان کنونی تصریح کرد: کسب آگاهی و خود مراقبتی در حوزه استفاده از برنامه های فضای مجازی از جمله موضوعات مورد تاکید پلیس است که از گرفتار شدن و فریب خوردن افراد از سوی افراد سودجو، برداشت های اینترنتی غیرمجاز، هتک حرمت و خدشه به حیثیت افراد جلوگیری می کند.

فرمانده انتظامی استان کرمان همچنین بر رعایت اصول خودمراقبتی از سوی همه شهروندان به منظور پیشگیری از وقوع انواع سرقت تاکید و افزود: از جمله موضوعات مورد تاکید پلیس در شرایط کنونی، نظارت جدی والدین بر معاشرت های فرزندان، نحوه رفتار و پوشش آنان و رعایت اصول ایمنی و امنیتی در حوزه پیشگیری از وقوع سرقت و دیگر جرائم است که جا دارد از همکاری خوب والدین و عموم شهروندان قدردانی کنیم.

کد خبر 6093280

دیگر خبرها

  • نامه محرمانه ساواک درباره عروس بزرگ امام(ره)
  • مسدودسازی بیست و هشت صفحه هنجارشکن در فضای مجازی
  • دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام (ره)+ سند
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد | کج‌فهم به فضای مجازی ظلم کردی!
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • سازنده صفحه جعلی از یک خواننده معروف در اینستاگرام دستگیر شد
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد /از او پرسیدم طرح را خوانده ای گفت نه /با کج فهمی به فضای مجازی ظلم کرد
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی