Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@20:10:32 GMT

۵.۴ میلیون از جمعیت ۳ دهک پایین جامعه بیمه شدند

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۰۹۲۱

۵.۴ میلیون از جمعیت ۳ دهک پایین جامعه بیمه شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی ناصحی با اعلام این خبر در اجلاس رؤسای دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مازندران، گفت: مجموعاً ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تاکنون در این دولت به صورت رایگان بیمه شده‌اند. پوشش بیمه‌ای حاشیه نشینان نیز از منطقه ۱۲ تهران که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار داشتند، شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۹۵ درصد هزینه بستری و ۸۰ درصد هزینه‌های سرپایی این افراد در سه دهک پایین جامعه تحت پوشش بیمه قرار دارد.

ناصحی ادامه داد: جمعیت تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز در بخش بستری به صورت رایگان تحت پوشش بیمه خواهند بود و در سرپایی نیز فقط ۱۵ درصد هزینه می‌پردازند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بیان داشت: برنامه نسخه نویسی الکترونیک که بسیار سخت‌تر از پرونده الکترونیک سلامت است اجرایی شده که در مدیریت منابع سلامت و کاهش هزینه‌ها بسیار اثربخش خواهد بود.

ناصحی گفت: پزشکان در تهران به صورت میانگین ۱۵ قلم و در سایر شهرها ۱۰.۵ قلم آزمایش می‌نویسند که با هر فرمولی حساب کنید رقم بالایی است و با اجرای برنامه نسخه نویسی الکترونیک این موارد رصد می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: خوشبختانه با رایزنی نمایندگان مجلس و حمایت‌های دکتر عین اللهی طی دو ماه آخر سال ۱۴۰۰ توانستیم بودجه قابل قبولی برای بیماران صعب العلاج مصوب کنیم.

کد خبر 5493302

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بیمه سلامت بیمه شدگان ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسن کرونا آمار کرونا درمان ناباروری افزایش جمعیت واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آلزایمر دیابت سازمان غذا و دارو جامعه پرستاری کنگره علوم آزمایشگاهی چاقی تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۰۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری ظهر یکشنبه در جریان دیدار نماینده ولی فقیه کردستان با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان کردستان مخاطب اداره کار محسوب می‌شوند و از خدمات وزارت کار بهره می‌برند.

وی افزود: این اداره‌کل در استان فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد و سال گذشته ۱۹ هزار بازرسی را از واحدهای تولیدی و صنعتی انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: بازرسی ادواری سالانه از کارگاه‌ها، واحدهای تولیدی و صنعتی برای حفظ ایمنی و حق و حقوق کارگران توسط بازرسان این اداره‌کل انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: سالانه ۱۰ هزار پرونده شکایات کارگری در استان بررسی و این پرونده‌ها توسط هیأت‌های تشخیص در اداره کل تعاون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی، آمار کارگران بیمه شده استان را ۱۴۳ هزار نفر برشمرد و گفت: از این تعداد ۴۵ هزار نفر کارگران ساختمانی هستند که ۲۱ هزار نفر آنان بیمه شده هستند و ۲۴ هزار نفر دیگر نیز در صف بیمه شدن هستند؛ ضمن اینکه امسال درآمدهای از سوی مجلس برای بیمه کارگران ساختمانی فاقد بیمه در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6091126

دیگر خبرها

  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • مهمترین اخبار ۱۱ اردیبهشت/افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است