Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، محمد خلیل زاده معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۱۱ گفت: با توجه به شکایات مکرر مردم به دادستانی کل کشور، حوزه ریاست قوه قضاییه و دادستانی عمومی و انقلاب تهران درباره معضل ترافیک در اطراف پاساژ علاءالدین و مشکلات ناشی از فعالیت دست فروشان برای عبورو مرور مردم، ساماندهی وضعیت این پاساژ و رسیدگی به معضلات پیرامونی آن به طور جدی در دستور کار این دادسرا قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دادستان تهران آمار بالای پرونده‌های قضایی مرتبط با پاساژ علاءالدین را یکی دیگر از علل ورود دادستانی به موضوع عنوان کرد و افزود: دست‌فروشان اطراف پاساژ علاءالدین علاوه بر سد معبر و ایجاد مانع در زمینه تردد مردم، مورد سوءاستفاده قاچاقچیان و باندهای فروش کالاهای تقلبی قرار می‌گیرند و برخی با هدایت عواملی از داخل پاساژ موجب مغبون شدن خریداران می‌شوند و در همین رابطه پرونده‌های بسیاری در دادسرای ناحیه ۱۱ تشکیل شده است.

بخشی از صحبت‌های معاون دادستان را به نقل از ایرنا بخوانید:

*سال گذشته حدود ۳۰۰ فقره پرونده قضایی در رابطه با فروش گوشی‌های تقلبی در دادسرا تشکیل شده است. ورود اقلام قاچاق یکی دیگر از مشکلات مرتبط با این مرکز عمده عرضه گوشی تلفن همراه است. اکنون با اجرای طرح رجیستری گوشی و تبلت امکان فروش اقلام قاچاق برای این کالاها وجود ندارد اما در مورد ملزومات وابسته به آنها قاچاق در سطح گسترده‌ای است و پرونده‌های کلانی در مراجع قضایی مفتوح است.

*ساماندهی کسبه و کنترل مجوزهای قانونی کسب و پیشگیری از فرار مالیاتی یکی دیگر از اهداف ورود دادستانی به موضوع است. اکنون هیچ مرجع نظارتی بر فعالیت کسبه این پاساژ نظارت نمی کند.

*( با اشاره به مشکلات ترافیکی ایجاد شده در محل) با توجه به اینکه پارکینگ‌های پاساژ علاءالدین در سال‌های قبل و با موافقت شهرداری به انباری تغییر کاربری داده بودند، مقرر شد تا مالکان این مجموعه در شعاع ۲۰۰ تا ۲۵۰ متری آن، به احداث پارکینگ اقدام کنند.

*ساماندهی پاساژ علاءالدین تا رفع کامل معضلات با حضور نمایندگان سازمان‌های متولی به طور مستمر در دادسرای ناحیه ۱۱ پیگیری خواهد شد.

کد خبر 677394 برچسب‌ها قاچاق - قاچاقچی دادستانی شهرداری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: قاچاق قاچاقچی دادستانی شهرداری پاساژ علاءالدین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۱۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم

به گزارش خبرگزاری مهر، حمزه لقمانی گفت: پرونده قاچاق سه هزار کیلوگرم هیزم به ارزش ۹ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال در شعبه سوم بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز یاسوج رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه پس از بررسی مدارک موجود در پرونده و به دلیل ارائه نشدن مدارک قانونی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط هیزم کشف شده، متهم را به پرداخت ۹ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم و برای خودرو حامل هیزم قاچاق نیز، حکم به پرداخت ۹ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال معادل ارزش هیزم قاچاق صادر کرد و در مجموع متهم به پرداخت ۱۹ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد. محکوم شد.

لقمانی گفت: شعبه همچنین مالک هیزم های قاچاق را به پرداخت ۱۹ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی افزود: ماموران منابع طبیعی و آبخیزداری با کشف هیزم قاچاق از یک کامیون، پرونده این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 6093336

دیگر خبرها

  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • کشف دو محموله میلیاردی قاچاق در این استان
  • فارس میزبان پیکر مطهر شهید علاءالدین اسدپور می‌شود
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم
  • کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران
  • محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • جریمه ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی قاچاقچیان کالا در شیراز
  • محکومیت بیش از ۵ میلیارد ریالی متصدی لوازم آرایش بهداشتی در رشت
  • ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس کشف شد