Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@03:44:35 GMT

۴ شرکت دانش‌بنیان اردبیل در عرصه بین‌المللی مطرح هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۱۱۷۷

۴ شرکت دانش‌بنیان اردبیل در عرصه بین‌المللی مطرح هستند

حبیب ابراهیم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این شرکت‌ها در بخش تولید قطعات خودرو، واکسن طیور و تولید دستگاه‌های مدرن چاپ از توانمندی‌های بالایی برخوردار هستند و امکان عرضه محصولات خود در سطح بین‌المللی را دارند.

وی تصریح کرد: هر چند پارک علم و فناوری استان اردبیل دیرهنگام راه‌اندازی شده اما رفته رفته با دستیابی به دانش پیچیده و فناوری‌های نوین توانسته گام‌های رو به جلوی بلندی را بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل شاخصه اقتصاد دانش‌بنیان را پیچیدگی علوم و فنون، دستیابی به دستاوردهای جدید در سایه تحقیق و توسعه و جلوگیری از هرگونه کپی‌برداری اعلام کرد و گفت: واحدهای دانش‌بنیان در کنار صادرات‌محور سعی می‌کنند با اولویت نیاز داخلی را تأمین و کشور را از واردات کالاهای تحریمی بی‌نیاز کنند.

ابراهیم‌پور محصولات تولید شده دانش‌بنیان را مبتنی بر نیاز و فناوری‌های جدید و حاصل تحقیق و توسعه دانست و افزود: در چند سال اخیر شرکت‌های دانش‌بنیان این استان با تولید محصولات منحصر به فرد تنه به تنه دیگر شرکت‌های موفق بین‌المللی حرکت کرده و حتی صادرات محصولات را با کیفیت بالا انجام می‌دهند.

وی نمونه موفق این واحد تولیدی را در عرصه صنعت چاپ با تولید ۲۵ دستگاه ماشین‌آلات مدرن با طراحی و ساخت بومی یادآور شد و خاطرنشان کرد: سه هزار قطعه در تولید این ماشین‌آلات صنعت چاپ طراحی و ساخته شده که همه آنها تولید داخل و با برند مشخص است.

ابراهیم‌پور در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: امسال در ۲ بعد ساختاری و محتوایی سعی داریم تا پارک علم و فناوری را در مسیر توسعه حرکت دهیم که در این زمینه در کنار راه‌اندازی پردیس‌های فناوری جدید، توسعه آزمایشگاه‌های تخصصی و مراکز رشد هدف‌گذاری شده است.

وی از اختصاص پنج هکتار زمین برای احداث ساختمان پارک علم و فناوری استان خبر داد و بیان کرد: این پروژه با پیشرفت مناسب در حال طراحی و احداث است و در کنار آن با تخصیص ۷۰ هکتار زمین قرار است کارخانه نوآوری و مراکز عرضه محصولات فناورانه در سطح استان راه‌اندازی شود.

ابراهیم‌پور از افتتاح چهار مرکز نوآوری در استان اعم از مرکز نوآوری نمین، پویانمایی رسانه‌ای و ۲ مرکز عسل و گیاهان دارویی در استان خبر داد و اظهار کرد: با افتتاح آزمایشگاه تخصصی سعی داریم تا بیشترین توانمندی را در این حوزه در معرض دید بگذاریم.

وی دارایی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان را نامشهود و در عین حال با ارزش بسیار بالا اعلام کرد و گفت: بانک‌ها باید در پرداخت تسهیلات به این شرکت‌ها این دارایی‌های نامشهود، علم و فناورمحور را مورد توجه قرار دهند.

ابراهیم‌پور تولید ۳۴ محصول دانش‌بنیان را در استان نظیر تولید گندم سیاه، مینی‌تیوبر، قطعات خودرو، تب‌سنج لیزری و… یادآور شد و تصریح کرد: به رغم تحریم‌های کمرشکن، مراکز دانش‌بنیان استان توانسته‌اند صادرات محصولات خود را به کشورهایی نظیر آلمان و چین انجام دهند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از آمادگی پذیرش نخبگان و صاحبان ایده در مراکز رشد و پارک علم و فناوری خبر داد و افزود: ما آماده حمایت از فعالان این عرصه در سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» هستیم.

کد خبر 5492701

منبع: مهر

کلیدواژه: پارک علم و فناوری اردبیل شرکت دانش بنیان قطعات خودرو واکسن دام و طیور واحد های تولیدی صنعت چاپ پارک فناوری پردیس آزمایشگاه گیاهان دارویی عسل تسهیلات بوشهر هدفمندی یارانه ها کرمانشاه احتکار آلودگی هوا گرد و غبار تنظیم بازار کالاهای اساسی ویروس کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی مشهد ایلام پارک علم و فناوری استان دانش بنیان ابراهیم پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۱۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کیت‌های استخراج DNA با یک‌بیستم قیمت نمونه اروپایی

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر شیرعلی‌زاده دزفولی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: این شرکت انواع کیت‌های استخراج DNA و RNA را با یک بیستم قیمت نمونه‌های اروپایی به بازار عرضه می‌کند. این فناوری برای جداسازی انواع اسیدهای نوکلئیک ویروس‌های بیماری‌زا نظیر ایدز و آنفولانزا قابل استفاده است.

وی افزود: کیت‌های استخراج DNA و RNA ما یک بیستم کیت‌های اروپایی قیمت داشته و یک پنجم نمونه‌های چینی و تایوانی قیمت دارد. در واقع این کیت‌ها در عین حال که کیفیت بسیار بالایی دارند از تمام نمونه‌های وارداتی ارزان‌تر هستند.

دکتر شیرعلی‌زاده افزود: تا پیش از این فقط کیت‌های استخراج RNA را تولید می‌کردیم اما به تازگی فناوری استخراج DNA را نیز توسعه داده‌ایم و در نتیجه DNA و RNA را می‌توانیم استخراج کنیم. این کیت‌ها هم برای تشخیص در بیمارستان‌ها و هم آزمایشگاه‌های تشخیصی قابل استفاده هستند. از سوی دیگر در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نیز از این کیت‌ها برای مقاصد تحقیق و توسعه می‌توان استفاده کرد. ما براساس نیاز بازار تولید انجام می‌دهیم و تقریبا ۵۰۰ واکنش در روز تولید داریم که این رقم در دوره کرونا تا ۵۰۰۰ واکنش نیز می‌رسید.

این دانش‌آموخته رشته نانوشیمی دانشگاه تهران می‌گوید: در حال توسعه فناوری جداسازی سلول‌ها با ذرات مغناطیسی هستیم که این فناوری برای تشخیص و درمان سرطان بسیار کاربردی است.

دکتر شیرعلی‌زاده که در حال سپری کردن دوره پسادکتری در دانشگاه علوم پزشکی ایران است از عرضه کیت‌های آموزشی نانویی خبر داد؛ کیت‌هایی که هم در محیط‌های آموزشی نظیر مدرسه و هم خانه قابل استفاده هستند. این کیت‌ها برای دو گروه سنی ۱۲ تا۱۸ سال و همچنین بالای ۱۸ سال تولید می‌شوند.

شرکت روناش تکنولوژی پارس به‌عنوان شرکت دانش‌بنیان ایرانی، در زمینه توسعه و تولید محصولات بر پایه دانش نانو تمرکز دارد. تمامی فعالیت‌ها و پروژه‌های شرکت در حوزه‌های مواد پیشرفته و نانومواد، توسعه محصولات بر پایه فناوری نانو و نیز تولید و توسعه محصولات بر محور زیست‌فناوری است که منجر به خلق فناوری و تولید محصولات دانش‌بنیان شده است. در حال حاضر تمامی محصولات تجاری‌سازی شده این شرکت با برند تخصصی AMINBIC به بازار ارائه می‌شود.

کد خبر 6092295 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • تولید کیت‌های استخراج DNA با یک‌بیستم قیمت نمونه اروپایی
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران