Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@09:28:28 GMT

آلودگی هوا بر قلب چه تاثیراتی دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۱۲۴۰

آلودگی هوا بر قلب چه تاثیراتی دارد؟

یک فوق تخصص جراحی قلب‌وعروق ضمن بیان عوارض آلودگی هوا بر قلب و کارکرد آن، سایر بیماری‌های قلبی‌وعروقی و راه پیشگیری از ابتلا به آنها را توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش برنا؛ دکتر محمد کزازی،‌ با بیان اینکه آلودگی هوا در تشدید بیماری قلبی افراد پر ریسک می‌تواند نقش داشته باشد،‌ گفت: در بیمارانی که تنگی عروق قلبی دارند،‌ آلودگی هوا تاثیر بسزایی در تشدید عوامل بیماری‌ خواهد داشت؛ از این‌رو کسانی که دارای مشکلات زمینه‌ای قلبی‌وعروقی هستند، بهتر است در شرایط آلودگی هوا کمتر از منزل خارج شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از شایع‌ترین بیماری‌های قلبی‌وعروقی در افراد، بیماری‌های عروق کرنر است،‌ اظهارکرد: تنگی عروق کرنر به‌معنای تنگی رگ‌های تغذیه‌کننده قلب است.ایجاد تنگی در عروق کرنری به‌مرور زمان ایجادشده و در نهایت منجر به کم‌خونی قلب می‌شود که در طول زمان قلب را دچار عوارض جدی خواهد کرد.

مهم‌ترین عارضه تنگی عروق کرنر، سکته‌های قلبی هستند که سن بروز آن نیز در کشور کاهش داشته است و جوانان به شکل ناگهانی و حاد دچار انسداد عروق تغذیه‌کننده قلب و به‌دنبال آن سکته قلبی می‌شود.

این فوق تخصص جراحی قلب‌وعروق با تاکید بر اهمیت مباحث پیشگیری کننده از بروز مشکلات قلبی‌وعروقی، ادامه داد: بررسی میزان و تعداد بیماران قلبی در کشور برای برنامه‌ریزی جهت رفع مشکلات آنها پر اهمیت است. در این بین شناسایی افراد دارای سابقه خانوادگی، افراد دارای زمینه ژنتیکی، بیماران دیابتی به‌ویژه کسانی که دیابت کنترل نشده دارند و... همچنین کاهش استرس،‌ دوری از آلودگی هوا و... در کاهش موارد بروز بیماری بسیار موثر خواهد بود.

وی در ادامه به بیماری فشارخون بالا اشاره کرد و گفت: بیش از 90 درصد فشارخون‌ها،‌ فشارخون اولیه است؛ یعنی فشارخونی که هیچ عاملی برای آن پیدا نمی‌کنیم و بیماری خاص زمینه‌ای نیز وجود ندارد. این نوع از فشارخون معمولا در دهه سوم زندگی پدیدار می‌شود. به همین دلیل کاهش مصرف نمک و چربی، مراجعه به پزشک و مصرف دارو، پیشگیری از چاقی، تلاش برای کاهش وزن و... در کاهش فشارخون موثر خواهد بود.

کزازی افزود: 10 درصد از فشارخون‌ها نیز به‌علت بیماری زمینه‌ای مانند بیماری‌های تنگی شریان‌های کلیه بروز پیدا می‌کند. این دسته از ابتلا به فشارخون بالا نیز معمولا در سنین پایین‌تر اتفاق می‌افتد.وی ضمن اشاره به افزایش عادت غلط مصرف قرص‌های لاغری به توصیه افراد غیرمتخصص، در عین‌حال نسبت به عوارض این قرص‌ها هشدار داد و تاکید کرد: مصرف قرص‌های لاغری بدون تجویز متخصص قطعا عوارض زیانباری به‌دنبال خواهد داشت تا جایی که التهاب عضله‌ای قلب ایجاد کرده و منجر به نارسایی قلب می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آلودگی هوا بیماری های قلبی جراحی قلب دارو قلب قلبی وعروقی آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۱۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره

ایسنا/ایلام رئیس دامپزشکی شهرستان بدره از انجام واکسیناسیون ۴ هزار و ۶۲۵ راس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره طی اردوی جهادی خبر داد.

آبله گوسفند و بز یک بیماری ویروسی عفونی نشخوارکننده کوچک است. این بیماری با شدت متوسط در گله‌های داشتی در مناطق اندمیک دیده شده اما عموما در بره و بزغاله که به تازگی به دنیا آمده‌اند کشنده است. ضرر اقتصادی ناشی از کاهش تولید شیر، آسیب به تولید چرم و چشم و دیگر ضررهای تولیدی از جمله‌ی آن است. همچنین این بیماری خرید و فروش دام سبک را کاهش داده و باعث کاهش زاد و ولد و جمعیت در آن مناطق می‌شوند.

«بهمن محمدی» به ایسنا اظهار کرد: رزمایش جهادی دامپزشکی طی فروردین ماه در منطقه زرانگوش بدره برگزار شده است.

وی گفت: در این طرح چهار هزار و ۶۲۵  راس دام علیه بیماری آبله گوسفندی، ۴۰۰ راس علیه بیماری آبله بزی، ۷۴۳ رأس علیه بیماری بروسلوز بز و بزغاله واکسینه شده‌اند.

رئیس دامپزشکی بدره تصریح کرد: مشاوره‌های بهداشتی و معاینه رایگان در دام‌های بازدید شده انجام  گرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام