Web Analytics Made Easy - Statcounter

آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از صبح امروز در حوزه‌های امتحانی برگزار می‌شود و تعداد ۶۴۷ هزار و ۲۰۹ داوطلب در این آزمون شرکت کردند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از صبح امروز در حوزه‌های امتحانی برگزار می‌شود و تعداد ۶۴۷ هزار و ۲۰۹ داوطلب (با احتساب علاقه‌مندی به شرکت در مجموعه امتحانی دوم) در این آزمون شرکت کردند که ۳۳۹ هزار و ۹۰۶ نفر آن‌ها زن و مابقی مرد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع ۵۳ درصد داوطلبان این آزمون را زنان تشکیل می‌دهند.

در واقع آمار ثبت نام کنندگان برای آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ در مقایسه با آمار داوطلبان آزمون سال ۱۴۰۰، تعداد ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر بیشتر است و تعداد کل رشته‌های امتحانی این آزمون نیز ۱۳۵ کد رشته امتحانی است.

صبح امروز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه در ۶۳ رشته امتحانی تعداد ۶۸ هزار و ۲۱۷ نفر در آزمون شرکت کردند و صبح فردا پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه نیز در ۳۵ رشته امتحانی، ۳۳۱ هزار و ۳۵۹ نفر و صبح جمعه ۳۰ اردیبهشت نیز در ۳۷ رشته امتحانی، ۲۴۷ هزار و ۶۳۳ نفر داوطلب شرکت کرده‌اند.

در گروه آزمایشی علوم انسانی ۲۴۹ هزار و ۷۸۴ نفر زن و ۱۸۵ هزار و ۲۷۷ نفر نیز مرد شرکت کردند.

در مجموع ۴۳۵ هزار و ۶۱ نفر داوطلب علوم انسانی هستند.

در گروه آزمایشی علوم پایه مجموعا ۳۵ هزار و ۹۹۱ نفر داوطلب شرکت کردند که ۲۴ هزار و ۶۷ نفر آن‌ها زن و ۱۱ هزار و ۹۲۴ نفر نیز مرد هستند.

در گروه آزمایشی فنی و مهندسی نیز ۱۱۹ هزار و ۹۸۷ نفر داوطلب آزمون ارشد داشتیم که از این تعداد ۳۲ هزار و ۷۸ نفر زن و ۸۷ هزار و ۹۰۹ نفر نیز مرد هستند.

در گروه آزمایشی کشاورزی و منابع طبیعی ۱۳ هزار و ۱۷۷ نفر شرکت کردند که ۶ هزار و ۸۴۰ نفر زن و مابقی مرد هستند.

در هنر نیز ۴۰ هزار و ۵۹۸ نفر داوطلب آزمون داشتیم که ۲۵ هزار و ۶۶۳ نفر آن‌ها زن و مابقی مرد هستند. در گروه دامپزشکی نیز ۲ هزار و ۳۹۵ نفر داوطلب شرکت کردند که از این تعداد هزار و ۴۷۴ نفر زن و ۹۲۱ نفر نیز مرد هستند.

در مجموع ما ۳۳۹ هزار و ۹۰۶ نفر داوطلب زن در آزمون کارشناسی ارشد داشتیم و ۳۰۷ هزار و ۳۰۳ نفر نیز مرد هستند.

تعداد حوزه‌های امتحانی آزمون کارشناسی ارشد امسال ۲۸۱ حوزه امتحانی اصلی و هزار و ۷۷۰ حوزه فرعی در ۱۸۶ شهرستان مختلف کشور شرکت کردند.

پس از برگزاری آزمون و تصحیح اوراق نتایج اولیه به صورت کارنامه تنظیم و این کارنامه اواخر خرداد ماه از طریق سازمان سنجش منتشر می‌شود و مجازین انتخاب رشته اوایل تیر ماه می‌توانند پس از مطالعه دفترچه راهنما حداکثر صد کد رشته و محل را از میان کد رشته و محل‌های موجود انتخاب کنند.

گزینش اولیه بر اساس نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد از معدل تراز شده دوره کارشناسی با رعایت ضوابط مربوط انجام خواهد شد.

استخراج و اعلام فهرست معرفی‌شدگان چند برابر رشته‌های خاص برای آزمون‌های تشریحی، عملی و مصاحبه و علمی و ... و اعلام اسامی چند برابر ظرفیت اواسط تیر ماه اعلام می‌شود.

همچنین انجام آزمون‌های تشریحی و مصاحبه ارگان‌ها و رشته‌های خاص نیز نیمه دوم تیر ماه اعلام خواهد شد. در نهایت استخراج و اعلام فهرست اسامی نهایی پذیرفته شدگان آزمون در هفته اول شهریور ماه از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آزمون کارشناسی ارشد داوطلبان کنکور آزمون کارشناسی ارشد گروه آزمایشی شرکت کردند رشته امتحانی مرد هستند نفر داوطلب نفر زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۱۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت انتخاب رشته دکتری، امروز به پایان می رسد

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ تا پایان امروز شنبه ۸ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به ثبت کدرشته ‌محل‌های انتخابی خود به میزان حداکثر ۵۰ کدرشته ‌محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.

بر این اساس داوطلبان ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌ها و اصلاحات مرتبط با آن اقدام، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام کنند.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه مذکور به نشانی www.azmoon.org  مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند؛ ضمن اینکه کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.

داوطلبان به منظور کسب اطلاعات بیشتر، اطلاعیه تمدید مهلت انتخاب رشته و اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است را به دقت مطالعه کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان
  • انتخاب رشته بیش از ۸۶ هزار داوطلب دکتری/ مهلت انتخاب رشته فردا پایان می‌یابد
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ دوباره تمدید شد
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای ۶۰ داوطلب جامانده از کنکور/ تعداد متقلبان کنکور امسال اعلام شد
  • پایان نوبت اول آزمون سراسری در صحت و امنیت کامل
  • مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
  • رقابت ۴۵ هزار نفر داوطلب کرمانی در مرحله نخست کنکورسراسری
  • مرحله اول کنکور در مازندران در سلامت کامل برگزار شد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری، امروز به پایان می رسد