Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@00:51:37 GMT

پسماندها بزرگترین تهدید زیست محیطی خلخال است

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۱۳۲۲

پسماندها بزرگترین تهدید زیست محیطی خلخال است

 به گزارش ایرنا، نعمت الله جوانمردی در حاشیه نخستین کارگاه هم‌اندیشی و توانمندسازی دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستای بخش خورش‌رستم خلخال نسبت به پیامدهای ادامه روند تهدیدآمیزاستفاده از روش‌های غیراصولی جمع آوری و دفن زباله‌ها هشدار داد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال با تاکید بر لزوم مدیریت صحیح پسماندهای روستایی و تلاش همگانی برای رهایی از معضل زیست محیطی ناشی از رها سازی روزانه صدها تن زباله سبک وقابل جابجایی در طبیعت این شهرستان گفت: از دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی انتظار می رود محلی مناسب برای پسماندهای روستایی انتخاب کرده و نسبت به دفن بهداشتی و پوشش روزانه زباله‌ها با خاک، فنس کشی و کنترل محل دفن زباله‌ها و جلوگیری از تخلیه زباله در خارج از محل پسماندهای تعین شده اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اصل ۵۰ قانون اساسی بر لزوم مشارکت مردم در مدیریت و حفاظت محیط زیست تاکید کرد.

نخستین کارگاه آموزشی، هم‌اندیشی و توانمندسازی دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستای این شهرستان با حضور مدیران منابع طبیعی، امور آب، بخشدار بخش خورش‌رستم، شهردار و اعضای شورای شهر هشجین و دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای تابعه این بخش برگزار شد.

بررسی آخرین وضعیت مدیریت پسماند در شهر هشجین و ۵۴ روستای تابعه بخش خورش‌رستم، تصمیم‌گیری در خصوص صدور و ابلاغ اخطارهای زیست محیطی به دهیاران روستا در صورت ادامه وضعیت نامناسب مدیریت پسماند، تهیه طرح جامع مدیریت پسماند شهر هشجین، نحوه جمع‌آوری و دفع پسماندهای کشاورزی بخصوص بررسی مضرات دفع غیراصولی آن برای زمین‌های کشاورزی و آلودگی خاک زراعی، تعبیه سطل‌های زباله ثابت در محل‌های اتراق و استراحت مسافرین جاده‌های گردشگرپذیر از محورهای نشست امروز بود.

در نشست امروز همچنین قوانین مربوط به مدیریت پسماند در مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست و مناطق آزاد توسط کارشناس اداره بصورت تصویری توضیح و نحوه مکان‌یابی محل دفع و دفن پسماند روستایی با لحاظ استعلام از اداره حفاظت محیط زیست و همچنین ثبت نام در سامانه جامع زیست محیطی توسط تمامی دهیاران و شهرداران شهرستان مورد تاکید قرار گرفت.

برچسب‌ها خلخال مدیریت پسماند استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال مدیریت پسماند استان اردبیل خلخال مدیریت پسماند استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۱۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه این سازمان در راستای پرورش نگرش‌های محیط زیستی و نهادینه‌سازی مفاهیم مدیریت پسماند اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کودکان کرده است، گفت: سال گذشته ۱۵۱۲ نفر از دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی و ابتدایی در این دوره‌ها شرکت کردند.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی و تجهیز مشترکین در راستای ارتقای کیفیت مشارکت و اعتلای فرهنگ زیست محیطی شهروندان اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در قالب‌های مختلف و اهدای زیرساخت‌های سخت‌افزاری به شهروندان کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت آموزش محیط زیست به خوبی در سطح جهان میان جوامع شناخته شده است، افزود: دوران کودکی اهمیت بسیاری در ایجاد نگرش‌های محیط زیستی دارد و آموزش حفاظت از محیط زیست در این دوران، راهی برای پرورش نگرش‌های محیط‌زیستی در انسان است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: این سازمان در راستای پرورش این نوع نگرش اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان برای نهادینه‌سازی مفاهیم مدیریت پسماند با محوریت اهمیت تفکیک از مبدأ و تحویل اصولی آن کرده است.

ساکتی با بیان اینکه سال گذشته این دوره آموزشی ویژه ۱۵۱۲ نفر از دانش آموزان در مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی و ابتدایی برگزار شد، گفت: شناسایی انواع پسماند، اهمیت کنترل شیرابه، اهمیت تفکیک از مبدأ پسماندها و تحویل اصولی آن، آشنایی با فرایند بازیافت هر یک از انواع پسماندها، آشنایی با مضرات ناشی از مدیریت ناصحیح پسماندها و شناسایی پسماندهای خطرناک از موضوعات این دوره آموزشی بوده است.

کد خبر 746622

دیگر خبرها

  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابودی محیط زیست
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابوی محیط زیست