Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@10:05:57 GMT

جمعه؛ اجتماع ۳۰هزار نفری بسیجیان و سپاهیان تهران بزرگ

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۱۵۱۲

جمعه؛ اجتماع ۳۰هزار نفری بسیجیان و سپاهیان تهران بزرگ

سردار حسن زاده با اشاره به درپیش بودن ایام سالگرد آزادسازی خرمشهر افزود: این تجمع در پاسداشت چهل سالگی ازاد سازی خرمشهر و تقدیر از فعالیت این عزیزان در سپاه و لشگر محمدرسول الله شکل می گیرد .


وی بابیان اینکه سخنران این مراسم سردار سلامی فرمانده کل سپاه خواهد بود افزود : در این تجمع همه اقشار بسیج و سپاه از جمله پیشکسوتان، جوانان و اصناف مختلف بسیج حضوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آزادسازی خرمشهر از رخدادهای مهمِ تاریخ جنگ ایران و عراق است که در آن، شهر خرمشهر پس از ۵۷۸ روز اشغال توسط ارتش بعث عراق به‌دست نیروها و رزمندگان ایرانی آزاد شد.
خرمهشراولین شهری بود که مورد تهاجم عراقی‌ها قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه: دشمن امروز روحانیت و سپاه را مورد هجمه قرار داده است معاون سیاسی سپاه : امام (ره) را تحریف می کنند و می گویند اگر امام بود اجازه می داد با آمریکا مذاکره کنیم


این شهر، علی‌رغم ۳۴ روز مقاومت و تلاش رزمندگان و مردم، سرانجام در روز چهارم آبان سال ۱۳۵۹، به اشغال ارتش بعثی عراق درآمد. پس از ماه‌ها تصرف و اشغال شهر، در نهایت در طی عملیات گسترده‌ای با نام عملیات «بیت المقدس» که ۲۵ روز به طول انجامید و در چهار مرحله اجرا شد، شهر به محاصره کامل نیروهای ایرانی درآمد و پس از انهدام قوای عراقی و اسارت شماری از نیروهای آن، در ۳ خرداد سال۱۳۶۱ خرمشهر به‌طور کامل آزاد شد و پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز مسجد جامع این شهر به اهتزاز درآمد.


امام خمینی فتح خرمشهر را از امور مافوق طبیعت و از عنایات خداوند دانسته است و آیت الله خامنه‌ای حماسه آزادی خرمشهر را حادثه‌ای بی‌نظیر در تاریخ جهان قلمداد کرده و آن را پرچم سرافرازی و پایداری ملت ایران معرفی کرده

۲۱۲۱۲

کد خبر 1632366

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: خرمشهر بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۱۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جزئیات جدید از حمله پهپادی و موشکی سپاه به رژیم صهیونیستی (فیلم) لحظه حمله پهپادی اوکراین به شهر بلگورود روسیه (فیلم) انتشار تصاویر جدید از حمله پهپادی سپاه پاسداران به مواضع اسرائیل (فیلم)

دیگر خبرها

  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • فرمانده سپاه تهران با فرمانده کل ارتش دیدار کرد
  • لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق (فیلم)
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در خرم‌آباد
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • اجتماع ۳هزار نفری دختران در ارومیه
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  • به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • بازی با ایران بازی با دم‌ شیر است/به‌زور کسی را بهشت نخواهیم برد اما مقابل ناهنجاری ایستاده‌ایم