Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@22:37:47 GMT

تلاش رژیم صهیونیستی برای افزایش نفوذ در قاره آفریقا

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۱۷۰۵

تلاش رژیم صهیونیستی برای افزایش نفوذ در قاره آفریقا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روسیا الیوم، رسانه‌های عبری امروز چهارشنبه از تعیین سفیر رژیم صهیونیستی در کشور چاد که تحت حاکمیت شورای نظامی اداره می‌شود، خبر دادند.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای در این باره از تعیین «بن بورگل» به عنوان سفیر رژیم صهیونیستی در چاد خبر داد و اعلام کرد: با توجه به اینکه روابط دوجانبه میان تل‌آویو و چاد از سال ۲۰۱۹ از سرگرفته شد، تعیین سفیر جدید به رشد و توسعه این روابط کمک کرده و اقدامی مهم در این راستا محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براین اساس، بن بورگل به عنوان سفیر جدید رژیم صهیونیستی استوارنامه خود را نیز تحویل ژنرال «محمد ادریس دیبی» رئیس شورای نظامی چاد داده است.

بنابراعلام منابع عبری، این برای نخستین بار در ۵۰ سال اخیر است که رژیم صهیونیستی در چاد سفیر تعیین می‌کند. ادریس دیبی پیش از این در نوامبر ۲۰۱۸ به اراضی اشغالی سفر کرده بود. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی نیز در اوایل سال ۲۰۱۹ به چاد سفر کرد و طی همین سفر روابط میان دیپلماتیک دو طرف ازسرگرفته شد.

جمهوری چاد کشوری در مرکز آفریقاست که از شمال با لیبی (۱۰۵۰ کیلومتر)، از شرق با سودان (۱۴۰۳ کیلومتر)، از جنوب با آفریقای مرکزی (۱۵۵۶ کیلومتر) و از جنوب غربی با کامرون (۱۱۱۶ کیلومتر) و از غرب با نیجر (۱۱۹۶ کیلومتر) و نیجریه (۸۵ کیلومتر) مرز مشترک دارد.

کد خبر 5493397

منبع: مهر

کلیدواژه: کشور چاد رژیم صهیونیستی قاره آفریقا فلسطین اوکراین روسیه رژیم صهیونیستی ناتو ایالات متحده امریکا فنلاند مسکو لبنان سوئد عراق جنگ اوکراین سوریه رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۱۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف نسل کشی در غزه جدی‌تر شده است


به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حسین امیرعبداللهیان در صفحه ایکس خود نوشت: در حاشیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا با آقای سامح شکری، همتایم از مصر در خصوص آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای به خصوص اوضاع غزه و تلاش‌های جاری جهت توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان رایزنی و تبادل نظر کردیم.

وی افزود: در ادامه به تشریح ابعاد حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت کشورمان در دمشق و واکنش نیرو‌های مسلح ایران در چارچوب دفاع مشروع پرداختم.

امیرعبداللهیان در ادامه گفت: از موضع مصر در محکومیت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی تشکر کردم. تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل کشی در غزه جدی‌تر شده است.

دیگر خبرها

  • تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف نسل کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف نسل ‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • ‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است
  • ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد
  • روایت امام جمعه تهران از حمله سپاه به اسرائیل
  • شهید مطهری نیم قرن در راه اعتلای علمی جامعه اسلامی قلم زد
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد