Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:18:15 GMT

روز جهانی موزه ۲۰۲۲، روزی برای «قدرت موزه‌ها»

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۱۸۰۳

روز جهانی موزه ۲۰۲۲، روزی برای «قدرت موزه‌ها»

به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، هدف از روز جهانی موزه (IMD) افزایش آگاهی در مورد این واقعیت است که «موزه‌ها ابزار مهمی برای تبادل فرهنگی، غنی‌سازی فرهنگ‌ها و توسعه درک متقابل، همکاری و صلح بین ملل هستند.» رویدادها و فعالیت‌های برنامه‌ریزی‌شده برای بزرگداشت روز بین‌المللی موزه‌ها که در ۱۸ مه برابر با ۲۸ اردیبهشت هر سال برگزار می‌شود، ممکن است یک روز، چند روز یا یک هفته کامل ادامه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

IMD برای اولین بار ۴۰ سال پیش جشن گرفته شد.

در سراسر جهان، موزه‌های زیادی در برنامه‌های روز جهانی موزه شرکت می‌کنند. سال گذشته بیش از ۳۷ هزار موزه در حدود ۱۵۸ کشور و منطقه مختلف جهان در این رویداد شرکت کردند.

موزه‌ها این قدرت را دارند که دنیای اطراف ما را متحول کنند. این اماکن فرهنگی به عنوان مکان‌های نمایش اکتشاف‌های مهم بشری، اطلاعات فراوانی در مورد گذشته و تاریخ هر ملت در اختیار بازدیدکننده‌ها قرار می‌دهند و ذهن آنها را به روی ایده‌های جدید باز می‌کنند، دو گام اساسی در ساختن آینده‌ای بهتر.

در روز جهانی موزه ۲۰۲۲، که در ۱۸ مه برگزار می‌شود، ایکوم قصد دارد پتانسیل موزه‌ها را برای ایجاد تغییرات مثبت در جوامع خود از طریق سه منظر بررسی کند.

قدرت دستیابی به پایداری: موزه‌ها شرکای استراتژیک در اجرای اهداف توسعه پایدار سازمان ملل هستند. این اماکن به عنوان واحدهای کلیدی در جوامع محلی خود، به نیل به اهداف مختلفی کمک می‌کنند که شامل تقویت ارتباطات بین اقشار مختلف جامعه و اقتصاد اجتماعی و انتشار اطلاعات علمی در مورد چالش‌های زیست‌محیطی می‌شود.

قدرت نوآوری در دیجیتالی‌سازی و بهبود دسترسی: موزه‌ها به زمین‌های بازی بدیعی تبدیل شده‌اند که در آن‌ها می‌توان فناوری‌های جدید را توسعه داد و در زندگی روزمره به کار برد. نوآوری دیجیتال می‌تواند موزه‌ها را در دسترس افراد بیشتری قرار دهد و آنها را در چشم افراد بیشتری جذاب جلوه دهد. با این کار، به مخاطبان کمک می‌شود مفاهیم پیچیده و ظریف مرتبط با موزه‌ها، تاریخ و فرهنگ را درک کنند.

قدرت جامعه‌سازی از طریق آموزش: موزه‌ها از طریق مجموعه‌ها و برنامه‌های خود، یک بافت اجتماعی خاص را ایجاد می‌کنند که در ساختن آینده جامعه ضروری است. آنها با حمایت از ارزش‌های دموکراتیک و فراهم کردن فرصت‌های یادگیری مادام‌العمر برای همه، به شکل‌گیری یک جامعه مدنی آگاه و متعهد کمک می‌کنند.

کد خبر 5493391 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: روز جهانی موزه ایکوم موزه شهرداری تهران علیرضا زاکانی قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده آلودگی هوا شورای شهر تهران شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران احتکار حج تمتع شهر تهران شهردار تهران ترافیک قوه قضاییه دادستانی تهران روز جهانی موزه موزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۱۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز سه‌شنبه در دیدار با جامعه روحانیت لرستان با ابراز خرسندی از دیدار با جامعه روحانیت استان، اساتید و رؤسای حوزه‌های علمیه و نمایندگان روحانیت در دستگاه‌های اجرایی و خاصه نماینده معظم ولی‌فقیه در استان به ظرفیت جامعه روحانیت، ظرفیت‌های مادی و طبیعی استان و قابلیت مردم اشاره کرد و اظهار داشت: پیشنهادها ارائه شده توسط روحانیت معظم در این جلسه را مخلصانه می‌پذیرم.

وی تصریح کرد: اولین مسئله داشتن مبانی فکری است که اشراف بر اقدام دارد و اگر مبانی فکری ما مشخص نباشد اقدام ما ناصحیح است .

استاندار لرستان، افزود: دیدگاه بنده رسیدن به یک حکمرانی قدرت محور مبتنی بر اراده مردم است، من معتقدم اگر بتوانیم شناخت لازم و چیدمان خوبی داشته باشیم قابلیت ایجاد و با چیدمان صحیح قابلیت‌ها، قدرت تولید می‌شود.

شفقت، تصریح کرد: توسعه کشاورزی، بهره‌برداری از معادن و گسترش صنعت گردشگری از جمله ظرفیت‌های مهم لرستان است که باید موردتوجه قرار گیرد و لازم است از فرهنگ گردشگری با رویکرد قرآنی محافظت شود.

وی گفت: اگر قرار است به جایگاه تمدن اسلامی و امت اسلامی که زمینه‌ساز ظهور امام عصر (عج) است برسیم نیاز به یک بازنگری اساسی در ساختار اداره کشور داریم تا رشد همه‌جانبه فراهم شود و جامعه روحانیت با اندیشه‌ورزی، مقدمات رسیدن به دولت اسلامی را فراهم کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه دبیرخانه تأمین مالی برای حمایت از سرمایه‌گذاران در تهران تشکیل شده است، گفت: تاکنون با ده‌ها سرمایه‌گذار تماس گرفته‌ایم تا در بخش‌های دولتی و عمومی در لرستان سرمایه‌گذاری کنند.

شفقت، تصریح کرد: باید پیشرفت را به‌عنوان یک مسئله جدی در نظر بگیریم و از روحانیت محترم انتظار می‌رود ازآنجاکه هدف اصلی تربیت و کمال انسان است و بخشی از این مهم بر عهده آموزش‌وپرورش و سایر بخش‌های دولتی است اما مردم هنوز به روحانیت وفادار هستند و باید از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کرد و با گسترش مسجد محوری طرحی ارائه دهیم تا متناسب با رشد فن آوری به رشد معنوی انسان افزوده شود.

وی افزود: اولین و بالاترین قدرت تولیدی، نیروی انسانی است که مغفول مانده و لازم است به این منظور تعلیم‌وتربیت را دریابیم؛ زیرا نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد.

کد خبر 6093634

دیگر خبرها

  • وینیسیوس به جمع کریستیانو رونالدو و دی‌بروینه پیوست
  • کلاس این آقا معلم در مدرسه تشکیل نمی شود
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان
  • حمید طیبی: در ازبکستان قدرت خود را به رخ فوتسال جهان خواهیم کشید
  • ویدیو/ روزی که فوتسال ایران سوم دنیا شد
  • روز پسر ۱۴۰۳ چه روزی است؟ / روز پسر ۱۴۰۳ کی است؟
  • شمسایی با قدرت ادامه می دهد/فضای خوبی در تیم ملی فوتسال وجود دارد
  • روز پسر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟