Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: روحانیت شیعه در طول تاریخ و انقلاب با خون خودش اسلام و شیعه را نگه داشته و حتی در زمان‌هایی که حرفی از انقلاب نبود تاریخ می‌گوید روحانیون در زندان‌ها و حبس‌ها خون خودشان را دادند و با شهادت خودشان اسلام و مکتب را حفظ کرده و همین انقلاب نیز بر اساس همان میراث گذشته

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی ظهر امروز در نشست کنگره ملی 4 هزار شهید روحانی اظهار داشت: انقلاب ما یک انقلاب دینی، قرآنی و ارزشی است که میدان‌دار اصلی این انقلاب و در صف مقدم انقلاب امام خمینی (ره) بودند و خود این مهم دلیل کافی است که روحانیت در همه عرصه‌ها و بحران‌ها حضور جدی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به نقش روحانیت در حفظ دین و اسلام اشاره کرد و گفت: روحانیت شیعه در طول تاریخ و انقلاب با خون خودش اسلام و شیعه را نگه داشته و حتی در زمان‌هایی که حرفی از انقلاب نبود تاریخ می‌گوید روحانیون در زندان‌ها و حبس‌ها خون خودشان را دادند و با شهادت خودشان اسلام و مکتب را حفظ کرده و همین انقلاب نیز بر اساس همان میراث گذشته حفظ شده است.
وی ادامه داد: حضرت امام هم با همین هدف وارد میدان شد و فریاد اسلام را سردادند، امام جزء اولین‌هایی بود که آماده شهادت بود و با شهادت فرزند ایشان جرقه انقلاب زده شد.
آیت‌الله فاضل لنکرانی بیان داشت: روحانیت همیشه در صف اول برای دفاع از اسلام و دین حضور داشته که در تاریخ ماندگار شده است.
وی ادامه داد: در دفاع مقدس 4 هزار شهید روحانی داریم که نشان‌دهنده جان‌فشانی‌های این عزیزان در جبهه‌های حق علیه باطل است.
آیت‌الله فاضل لنکرانی تاکید کرد: امروز به بهانه‌های مانند حقوق بشر و دمکراسی افرادی بر مسند کار در دنیا هستند که صلاحیت زمامداری را ندارند این در حالی است که امروز حکومت اسلامی تحت عنوان حکومت الهی در کشور برپا شده و قوانین اسلام ناب محمدی در کشور جاری است.
وی با رد برخی از صحبت‌هایی که در خصوص جدایی دین از سیاست بیان می‌کنند، تاکید کرد: بیش از 100 آیه در قرآن وجود دارد که هندسه حکومتی اسلام را بیان می‌کنند.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار افزود: حکومت مهم‌ترین مسئله بشر است و اگر دین در این زمینه برنامه نداشته باشد ناقص است.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار داشت: باید به مردم بیان شود که روحانیت چه رشادت‌هایی در طول جنگ تحمیلی داشتند، از مجتهد تراز اول تا طلبه‌ها به جبهه رفتند، شهید دادند و تردیدی برای حضور در جبهه نداشتند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: چندین مرتبه حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی (ره) و همچنین حضرت آیت‌الله جوادی آملی تا خط مقدم جبهه تشریف آوردند و در کنار رزمندگان بودند.


انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فاضل لنکرانی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۱۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان | عکس

به گزارش همشهری آنلاین، حزب‌الله اعلام کرد که «فرج‌الله علی حمود» ملقب به «ساجد» از اعضای این جنبش در راه قدس به شهادت رسیده است.

براساس این گزارش وی از ساکنان دهستان «کفرکلا» در جنوب لبنان بود که در بمباران رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان به شهادت رسیده است.

ساعاتی پیش از این نیز رژیم صهیونیستی با حمله به یک خودروی شخصی، دو فرمانده نیروهای فجر شاخه نظامی جماعت اسلامی لبنان به نام‌های مصعب و بلال خلف را به شهادت رساند.

کد خبر 847458 منبع: مشرق برچسب‌ها لبنان خبر ویژه شهید لبنان - حزب الله

دیگر خبرها

  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • وعده صادق نمایشی از قدرت مکتب کربلا بود
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان | عکس
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی