Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- روز جهانی موزه هر ساله بهانه ای برای یادآوری اهمیت و جایگاه میراث فرهنگی در کشورهاست و با توجه به جایگاه بانک ملی ایران در عرصه های مختلف کشور، موزه این بانک را می توان به عنوان سند و تاریخچه صنعت بانکداری کشور دانست.
به گزارش خبرگزاری آریا، بیش از چهل سال است که شورای بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) 18 می مصادف با 28 اردیبهشت ماه را با هدف افزایش آگاهی نسبت به نقش مهم موزه‌ها برای تبادلات فرهنگی، غنی‌سازی فرهنگ‌ها و توسعه درک متقابل، همکاری و ایجاد صلح میان مردم «روز جهانی موزه» نامگذاری‌ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این شورا هر ساله و در آستانه سال نو میلادی موضوعی را به عنوان شعار روز جهانی موزه‌ها منتشر و از همه موزه‌ها برای طراحی رویدادهای خود با نظر گرفتن این شعار دعوت می کند.
شعار امسال ایکوم «قدرت موزه‌ها» در نظر گرفته شده است. موزه‌ها این قدرت را دارند که به عنوان مکان‌هایی بی نظیر برای اکتشاف موضوعات مختلف، جهان پیرامون ما را دگرگون سازند.
با همین باور، بانک ملی ایران با افتتاح موزه، بار دیگر متولد شد.
«موزه بانک ملی ایران» از زمان تاسیس در سال 1396 تا کنون رویدادهای متنوعی را شاهد بوده که علاوه بر آن، دو نشان «موزه برتر» در بین موزه های مطرح ایران بر اساس آرای هیات داوران «ایکوم» را نیز در کارنامه خود دارد.
همچنین این موزه تا کنون بزرگان بسیاری را از سفرای کشورهای خارجی، وزرا، نمایندگان مجلس، متخصصان حوزه تاریخ تا دانش آموزان و آینده سازان این کشور، دانشجویان و علاقه مندان به این حوزه را به خود دیده است.
موزه بانك ملّی ایران روز جهانی موزه و هفتهٔ میراث فرهنگی را گرامی داشته و در راستای شعار امسال، همواره در تلاش است تاریخچه پول و بانكداری كشور را از طریق حفظ و نمایش آثار، انتشار مطالب علمی و آموزشی، توسعه و بهره‌برداری از فناوری‌های نوین به آحاد مردم ارائه دهد. مفتخریم به نمایندگی از کارکنان شریف بانک ملی ایران، عموم مردم عزیز به ویژه فرهیختگان و مشتریان محترم و علاقمندان تاریخ و علوم باستانی را به بازدید از موزه این بانک دعوت نماییم.
موزه بانک ملی ایران در خیابان فردوسی تهران واقع است و در آن مجموعه ای ارزشمند از اشیای قدیمی شامل آثار هنری، سکه و نشان یادبود، اسناد و تاریخچه بانکداری، صنایع دستی و... به نمایش گذاشته شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بانک ملی ایران روز جهانی موزه بانک ملی ایران موزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۱۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین سرمربی مارادونا هم به ال‌دیه‌گو پیوست

سزار لوئیس منوتی، یکی از بزرگ‌ترین اسطوره‌های تاریخ فوتبال آرژانتین، در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

به گزارش تابناک ورزشی؛ قهرمان جهان در سال ۱۹۷۸ میراثی فراموش‌نشدنی در فوتبال از خود به جای گذاشت. مرد روزاریو و یکی از مهم‌ترین افراد تاریخ فوتبال آرژانتین و جهان، اگرچه به‌عنوان یک فوتبالیست دوران حرفه‌ای خوبی داشت اما به‌عنوان مربی به شکوه خود رسید و بهترین روزهای عمرش را در آن بازه سپری کرد.

"ال‌فلاکو" که کشورش را برای نخستین‌بار قهرمان جام جهانی کرد، اولین سرمربی بود که دیگو مارادونا را به تیم ملی فراخواند و همچنین مربی او در بارسلونا هم بود. منوتی طی سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳، یکی از اعضای کادر اجرایی تیم ملی آرژانتین بود.

 منوتی دوران مربی‌گری را با هدایت نیوولز آغاز کرد و سپس قهرمانی با اتلتیکو هوراکان در سال ۱۹۷۳ او را به تیم ملی آرژانتین رساند. او می‌دانست چگونه تیم ملی را به سبک خود بسازد و همین کار را هم کرد. او تیمی هجومی ساخت که در سال ۱۹۷۸ قهرمان جام جهانی شد و بر بام فوتبال جهان ایستاد. 

پس از ناامیدی در سال ۱۹۸۲ و حذف از جام جهانی، او به بارسلونا پیوست و در آنجا سه عنوان قهرمانی به‌دست آورد. منوتی همچنین در دو دوره هدایت بوکا جونیورز را برعهده داشت. سه دوره هم در ایندیپندنته حضور داشت و تا زمان بازنشستگی در سال ۲۰۰۷ در باشگاه‌های اتلتیکو مادرید، ریورپلاته، پنیارول، تیم ملی مکزیک، سمپدوریا، روزاریو سنترال، پوئبلا و تکاس هم مربی‌گری کرد.

او که همیشه مردی محترم در فوتبال آرژانتین بود، در چند وقت اخیر خود را وقف حضور در مدیریت و مشورت در خصوص روند تیم ملی کرده بود. او یکی از حامیان لیونل اسکالونی بود که درنهایت منجر به قهرمانی آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲ شد.

این مربی آرژانتینی پرافتخار روز یکشنبه در سن ۸۵ سالگی درگذشت.او دریک ماه گذشته به دلیل مشکلات خونی در بیمارستان بستری بود. او بخش قابل توجهی از تاریخ فوتبال را به خود اختصاص داده و انتظار می‌رود در ساعات آینده باشگاه‌های زیادی به این اتفاق تلخ واکنش نشان دهند.

دیگر خبرها

  • برپایی کنگره حضرت رضا (ع) با شعار عدالت / دنیای امروز به درک عدل و ترسیم الگوی رضوی نیاز دارد
  • روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر + تاریخچه، شعار و پوستر World Red Cross and Red Crescent Da
  • روز جهانی آسم ۱۴۰۳ + تاریخچه، شعار و پوستر World Asthma Day
  • تاریخ روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر ۱۴۰۳ + پیام و متن تبریک
  • اولین سرمربی مارادونا هم به ال‌دیه‌گو پیوست
  • درخشش آثار هنرمند خراسانی در نمایشگاه جهانی هنر امارات
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • شهادت مدال افتخاری که بر سینه شهید محبعلی می‌درخشد
  • افزایش سهم بازار هدف غایی صنعت بانکداری است
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد